لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۹

اعتراض ۱۸ نماينده مجلس به «بخشنامه جدید وزارت ارشاد» به رسانه‌ها


۱۸ نماينده مجلس ايران در تذکری به وزير ارشاد ضمن اعتراض به دستورالعمل اين وزارتخانه درباره پوشش اخبار مربوط به توافق اتمی وين تاکيد کردند که شورای عالی امنيت ملی «هيچ مصوبه‌ای» در مورد «محدوديت رسانه‌ها و تمجيد» از اين توافق نداشته است.

در روزهای گذشته تصوير دستورالعملی «خیلی محرمانه» منسوب به مديرکل مطبوعات وزارت ارشاد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن با استناد به مصوبات شورای عالی امنيت ملی ضمن ارائه بايدها و نبايدهايی درباره پوشش اخبار توافق اتمی وين از رسانه‌ها خواسته شده است که از تيم مذاکره اتمی ايران «تمجيد» کنند.

وزارت ارشاد در این دستورالعمل همچنین از رسانه‌ها خواسته است که اظهارات طرف‌های غربی درباره توافق اتمی وین تنها همراه با «پاسخ مناسب» از سوی طرف ایرانی منتشر شود.

بر اساس این دستورالعمل، رسانه‌ها باید از «القای دوگانگی» مواضع «مقامات عالی رتبه» جمهوری اسلامی درباره توافق وین خودداری کنند.

با این حال روز سه شنبه ششم مرداد، ۱۸ نماينده مجلس از جمله حمید رسایی، مرتضی آقا تهرانی، احمد توکلی، الیاس نادران و محمود نبویان در تذکری به وزیر ارشاد اعلام کردند که شورای عالی امنيت ملی «هيچ مصوبه‌ای» مبنی بر «محدوديت رسانه‌ها و تمجيد» از توافق اتمی وین نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این نمایندگان در تذکر خود از وزارت ارشاد خواسته‌اند که متن مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این باره را منتشر کند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد توکلی، نماينده تهران در مجلس، گفت که «بر اساس استعلام از شورای امنیت ملی» این شورا چنين مصوبه‌ای نداشته است.

حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، روز دوشنبه با اشاره به «تصمیم» شورای‌عالی امنیت ملی گفته بود: «اگر قرار باشد هر کسی پیرامون موضوعی که با امنیت ملی ما گره خورده، اظهارنظرهای مخالف منافع ملی بکند، قطعا باید جلوی آن را گرفت».

در سال‌های گذشته نيز گزارش‌هايی مبنی بر دستورالعمل‌های شورای امنيت ملی درباره نحوه پوشش اخبار مذاکرات اتمی ايران و گروه ۵+۱ در برخی سایت‌های خبری منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG