لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۶

اسیدپاشی تازه در ایران؛ این بار زنی در رفسنجان قربانی شد


اعتراض معترضان به اسیدپاشی‌ها در اصفهان
اعتراض معترضان به اسیدپاشی‌ها در اصفهان

در پی اسیدپاشی به یک زن ۳۰ ساله در رفسنجان، یدالله موحد رییس دادگستری استان کرمان روز جمعه هشتم آبان گفت که این اسیدپاشی به دلیل «اختلافات خانوادگی» بوده و «مادری» بر «روی ناحیه سینه دختر خود» اسیدپاشیده است.

در همین حال حمید نجم‌الدینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز تاکید کرد که «اختلافات خانوادگی» دلیل این اسیدپاشی بوده و «هیچ‌گونه دلیل امنیتی» در این حادثه وجود نداشته است.

خبرگزاری مهر روز پنج شنبه خبر داد که یک زن ۳۰ ساله در رفسنجان به دلیل پاشیده شدن اسید بر روی او با «درصد سوختگی بالا» به بیمارستان علی ابن ابیطالب این شهر منتقل و بستری شده است.

رضا اکبری مدیر حراست بیمارستان علی ابن ابیطالب نیز گفت که این زن «دچار ۲۰ درصد سوختگی» شده که بلافاصله پس از مراجعه مورد درمان فوری قرار گرفته و «حال عمومی وی مطلوب است».

پیش از این اسیدپاشی در رفسنجان، روز ۲۱ مرداد نیز دو نفر که سوار بر یک موتور بودند به صاحب یک مغازه فروش لوازم یدکی و شاگردش در شهرستان کهنوج در استان کرمان اسید پاشیده بودند.

یک روز پس از این اسیدپاشی، خلیل همایی‌راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان خبر داده بود که دراین پرونده دو برادر به همراه همدست آن‌ها دستگیر شدند.

روز ۲۵ فروردین‌ امسال نیز یک زن به نام سمیه مهری که سال ۹۰ به همراه دختر هشت ساله‌اش در شهر بم قربانی اسیدپاشی شوهرش شده بودند، به دلیل از کار افتادگی ناشی از زخم‌های اسید در بیمارستانی در تهران جان سپرده بود.

ادامه این اسیدپاشی‌ها درحالی است که پس از گذشت یک سال هنوز عامل یا عوامل اسیدپاشی‌های اصفهان دستگیر نشده‌اند.

با این حال، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران، روز ۲۳ مهر از دستگیری «فردی که بیشترین دلایل و مدارک علیه او در دست بود»، در رابطه با اسیدپاشی‌های سال گذشته اصفهان خبر داد.

اما احمد خسروی وفا رییس دادگستری استان اصفهان یک روز بعد اعلام کرد که «این خبر صحت ندارد».

XS
SM
MD
LG