لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۷

نیروی انتظامی تجمع برای یادبود ستایش قریشی را پراکنده کرد


نیروی انتظامی مانع برگزاری تجمع در مقابل سفارت افغانستان برای روشن کردن شمع و ابراز همدردی با خانواده ستایش قریشی دختر شش ساله افغان شد و تعدادی از تجمع کنندگان در پارک نزدیک سفارت از جمله تعدادی از افغان‌ها را دستگیر کرده است.

در پی فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی قرار بود که عصر روز دوشنبه ۳۰ فروردین جمعی از مردم تهران و افغان‌ها برای گرامی‌داشت یاد ستایش قریشی و روشن‌کردن شمع در برابر سفارت افغانستان در تهران تجمع کنند.

با این حال به گفته خبرگزاری ایسنا، نیروی انتظامی از برگزاری این مراسم در مقابل سفارت افغانستان در خیابان پاکستان تهران جلوگیری و افراد حاضر در این خیابان را متفرق کرده است.

پس از این اقدام نیروی انتظامی، برخی از شرکت‌کنندگان به پارک نزدیک متروی مصلای تهران رفتند و در آنجا اقدام به روشن‌کردن شمع یادبود کردند که باز هم نیروی انتظامی آنان را متفرق و تعدادی از اتباع افغان حاضر دراین مراسم را دستگیر کرده است.

بر اساس گزارش ایسنا، «درگیری‌هایی پراکنده» بین شرکت‌کنندگان در این مراسم و نیروی انتظامی رخ داده و تعدادی از ماموران «اقدام به گرفتن شمع از دست برخی شرکت‌کنندگان کردند».

در شبکه‌های اجتماعی نیز گزارش‌هایی درباره «ضرب و جرح» برخی از شرکت کنندگان دراین تجمع از سوی نیروی انتظامی منتشر شده است.

نیروی انتظامی تجمع برای یادبود ستایش قریشی را پراکنده کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:15 0:00

قتل ستایش قریشی دختر شش ساله افغان به دست پسر همسایه ۱۷ ساله‌ ایرانی در ورامین از توابع استان تهران، فضای مجازی فارسی‌زبان در ایران و افغانستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ها، این پسر ۱۷ ساله پس از ربودن و قتل ستایش قریشی تلاش داشته است با اسید جنازه وی را از میان ببرد که این اتفاق توسط دوست این پسر که برای از بین بردن جنازه از او کمک خواسته بود، افشا شده است.

بر اساس گزارش‌ها، برای برگزاری تجمع در مقابل سفارت افغانستان مجوزی از سوی استانداری تهران صادر نشده بود.

XS
SM
MD
LG