لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۸

ترافیک‌ ۲۰ ساعته در جاده‌های شمال ایران در تعطیلات عید فطر


ترافیک شدید جاده‌های ایران در تعطیلات عید فطر
ترافیک شدید جاده‌های ایران در تعطیلات عید فطر

رسانه‌های ایران با انتشار گزارشهایی درباره ترافیک سنگین درجاده‌های منتهی به استان‌های شمالی در ایام تعطیلات عید فطر، از توقف ۲۰ ساعته خودرو‌ها در جاده چالوس خبر دادند.

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده جاده‌های منتهی به استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، اصفهان و شیرازنیز شاهد ترافیک سنگین بوده است.

خبرگزاری ایرنا هشتم مرداد ماه در گزارشی با اشاره به ختم شدن تعطیلات دو روزه عید فطر به پنج شنبه خبر داد که برخی از مسافران نزدیک به ۲۰ ساعت در ترافیک جاده چالوس منتظر مانده‌اند.

سایت خبرآنلاین نیز حجم ترافیک جاده‌های شمال را کم سابقه و حتی بیشتر از ترافیک سفرهای نوروزی ذکر کرد و از ترافیک ۲۰ ساعته در برخی مسیر‌ها از جمله مسیر کرج- مرزن‌آباد خبر داد.

با گذشت دو روز از تعطیلات عید فطر ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی ایران همچنان ادامه دارد. این ترافیک به حدی بوده است که سیعد شیرکوند، معاون سازمان میراث فرهنگی، مجبور به لغو سفر خود به رشت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، قرار بود آقای شیرکوند صبح امروز در تالار هتل کادوس این شهر در نشست خبری با خبرنگاران حضور یابد اما به دلیل ترافیک سنگین در جاده قزوین ‌ـ رشت، سفر خود را لغو کرد.

مهیار رستگار، فرمانده پلیس راه گیلان نیز از ترافیک سنگین در محورهای پرتردد و اصلی استان به ویژه آزاد راه قزوین ـ رشت خبر داده است.

تعدادی از شهروندان ایرانی طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی بویژه فیس‌بوک از ترافیک سنگین در مسیر جاده‌های شمالی کشور خبر داده بودند.

برخی از این شهروندان نوشته‌اند که به دلیل این ترافیک در میانه راه از سفر منصرف شده و به تهران بازگشته‌اند.

مسوولان نیروی انتظامی در مصاحبه‌های متعدد پیش بینی کرده‌اند که روز جمعه نیز مسیرهای بازگشت به شهر تهران شاهد ترافیک سنگین باشد.

پلیس راهنمایی و رانندگی با صدور اطلاعیه‌ای از مسافران خواست که بازگشت خود را به عصر روز جمعه موکول نکنند و امروز و یا روزهای شنبه و یکشنبه به تهران بازگردند.

نیروی انتظامی همچنین از ساعت ۲۲ امشب محدودیت‌هایی را برای تردد از سمت تهران به جاده‌های استان‌های شمالی تعیین کرده است. برخی از این محدودیت‌ها تا روز یکشنبه نیز ادامه پیدا می‌کند.

اسکندر مومنی، رییس پلیس راهور ناجا روز پنجشنبه گفت که در عید فطر امسال تردد در جاده‌های کشور ۱۴ درصد بیشتر از ایام نوروز بوده است.

به گفته آقای مومنی، از کل سفرهای این ایام ۲۰ درصد سفر‌ها به استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، قم و فارس انجام شده و این استان‌ها پرتردد‌ترین محور‌ها را داشته‌اند.

سوانح مسافرت‌های عید فطر

سفرهای تعطیلات عید فطر در ایران کشته و مجروح‌هایی نیز برجای گذشته است.

بر اساس آمار نیروی انتظامی در حوادث رانندگی رخ داده در جاده‌های استان آذربایجان شرقی در دو روز گذشته، هفت نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

سوانح رانندگی طی ۴۸ ساعت گذشته در استان گلستان نیز دستکم سه کشته و ۳۴ مجروح بر جای گذاشته است.

در جاده‌های استان سمنان نیز از روز دوشنبه تاکنون پنج تن جان باخته و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند.

به موجب آمار نیروی انتظامی، بر اثر سوانح رخ داده در ایام تعطیلات عید فطر درراه‌های استان زنجان نیز دو نفر جان باختند.

در روزهای گذشته همچنین تعدادی از مسافران در دریا غرق شدند.

به گزارش ایرنا یونس رنجکش، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، نهم مرداد خبر داد که در تعطیلات عید فطر امسال، پنج نفر در سواحل این استان غرق شده‌اند.

داود رجبی، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز، هم خبر داد که روز گذشته سه مسافر در سدهای کرج و طالقان غرق شدند.

XS
SM
MD
LG