لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران درگذشت


محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران.
محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران.

محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه پاسداران و از جمله «فرماندهان حاضر» در دستگیری ملوانان آمریکایی در سال گذشته و دستگیری ملوانان بریتانیایی در سال ۸۶، شامگاه سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت فوت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که آقای ناظری هنگام انجام ماموریت در منطقه دریایی «نازعات» در تنگه هرمز و به دلیل «عارضه شیمیایی» فوت شده است.

خبرگزاری تسنیم دلیل مرگ آقای ناظری را «ایست قلبی» اعلام کرده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد که او «در حین انجام مأموریت در منطقه نازعات» در تنگه هرمز فوت شده است.

به گفته خبرگزاری فارس، محمد ناظری از جمله «فرماندهان حاضر» در عملیات دستگیری ملوانان آمریکایی در سال گذشته و دستگیری ملوانان بریتانیایی در سال ۸۶ بوده است.

اوایل فروردین‌ماه ۸۶ نیروی دریایی سپاه پاسداران ۱۵ ملوان نیروی دریایی بریتانیا را که در حال گشت‌زنی در آب‌های مرزی اروندرود بودند به اتهام «ورود غیرقانونی» به آب‌های ایران دستگیر کرد که بعداً تمام آن‌ها با بدرقه و هدایای محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری وقت ایران، آزاد شدند.

شماری از ملوانان آمریکایی نیز ۲۲ دی پارسال از سوی گشتی‌های دریایی سپاه پاسداران بازداشت و پس از مدت کوتاهی آزاد شدند.

به گزارش سایت نسیم آنلاین، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پس از درگذشت آقای ناظری در منزل او حضور یافته است.

به گفته خبرگزاری‌های ایران، این فرمانده سپاه طی سال‌های اخیر «در چندین ماموریت، فرماندهی ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی سپاه به خلیج عدن برای تأمین امنیت تردد کشتی‌ها و شناورهای تجاری» را برعهده داشته است.

رسانه‌های ایران همچنین به نقش او در آموزش تکاورهای سپاه پاسداران اشاره کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG