لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۲

دومین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوی با گلزنی سپاهانی‌ها


تیم ملی فوتبال ایران که برای برپایی اردوی تدارکاتی در آفریقای جنوبی به سر می‌برد، در دومین دیدار دوستانه به مصاف باشگاه اورلاندو پایرتس رفت و توانست با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد.

این بازی یک روز پس از بازگشت تیم ملی ایران به رده اول فوتبال آسیا در رنکینگ فیفا برگزار شد. ژاپن و کره جنوبی در رده‌های بعدی تیم‌های آسیایی هستند. ایران به عنوان بهترین تیم آسیا، در رده پنجاه و یکم جهان قرار دارد.

تیم متحول شده ایران که متشکل از بازیکنان شاغل در لیگ داخلی است، در حالی مقابل رقیب خود به برتری ۳-۱ رسید که احسان حاج صفی (دو بار) و مهدی شریفی سه بازیکن باشگاه سپاهان اصفهان، سه گل ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

در نیمه نخست دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما به گل نرسیدند. از جمله ضربه بیک‌زاده که راهی به چارچوب نیافت.

در نیمه نخست رحمان احمدی، محمدرضا خانزاده، هاشم بیک‌زاده، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، وحید امیری، حبیب گردانی، محمد نوری، ایمان مبعلی، سجاد شهباززاده و مسعود حسن‌زاده به میدان رفتند که در دقیقه ۳۰ محسن فروزان به جای احمدی درون دروازه ایستاد.

با شروع نیمه دومT کارلوس کی روش تغییرات دیگری را در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد. مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سردار آزمون، محمدرضا خانزاده و رامین رضاییان به جای غفوری، صادقی، حسن‌زاده، امیری، گردانی و مبعلی وارد زمین شدند.

جالب اینکه در دومین مسابقه تیم ملی نیز با تصمیم سرمربی، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری فرصت بازی پیدا نکردند.

در آغاز نیمه دوم وقتی حاج صفی دید دروازه‌بان حریف جلو کشیده با ضربه چیپ و بلند دروازه حریف را باز کرد.

دو دقیقه بعد امید ابراهیمی می‌توانست گل دوم را بزند اما ضربه او را دروازه‌بان اورلاندو گرفت.

در دقیقه ۵۵ ضربه سردار آزمون با اختلاف کمی از زمین بیرون رفت. او در پاسخ به سرمربی روبین کازان که گفته چیزی در اردوی تیم ملی یاد نخواهد گرفت، این صحبت‌ها را «غیرحرفه‌ای» دانسته و گفته که سرمربی روبین کازان باید در اردوی ایران حاضر شود و از کی‌روش بیاموزد.

آزمون پنج دقیقه بعد می‌توانست گل بزند اما ضربه او در موقعیت تک به تک به بیرون رفت. در این دقیقه علیرضا بیرانوند وارد زمین شد تا مانند بازی نخست هر سه سنگربان ایران فرصت بازی پیدا کنند.

دقیقه ۶۱ احسان حاج صفی با تسلط، موقعیتی را در اختیار مهدی شریفی قرار داد و این مهاجم جوان توانست گل دوم را به ثمر برساند.

بعد از این گل، اشتهای گلزنی ایران کم نشد و به حملات خود ادامه داد تا اینکه در دقیقه ۷۰ حاج صفی از روی ضربه ایستگاهی و با ضربه‌ای زیبا، گل سوم را وارد دروازه حریف کرد.

دقیقه ۷۵ در شرایطی که بازیکنان اورلاندو جلو کشیده بودند، توانستند دروازه بیرانوند را باز کنند و یکی از گل‌های خورده را جبران کنند.

این دو تیم قبل از جام جهانی هم در اردوی ژوهانسبورگ با هم رویارو شده بودند.

اورلاندو پایرتس که اکنون در رده پنجم لیگ این کشور قرار دارد، در آن بازی با ایران به تساوی ۳ بر ۳ رسید. گل‌های ایران را محمدرضا خلعتبری، هاشم بیک‌زاده و رضا نوروزی زدند اما هیچکدام فرصت بازی در جام جهانی را نیافتند.

ایران مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌شود. شاگردان کی‌روش در گروه سوم جام ملت‌ها رو در روی امارات، قطر و بحرین قرار خواهد گرفت.

بازی‌های رسمی تدارکاتی مقابل تیم‌های ازبکستان، فلسطین و عراق، دیدارهایی است که ایران پیش از جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG