لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۷

تامین اجتماعی در دوره احمدی‌نژاد «محل فامیل بازی» شده بود


ساختمان تامین اجتماعی در خیابان آزادی
ساختمان تامین اجتماعی در خیابان آزادی
يکی از مدير عامل‌های پيشين سازمان تامين اجتماعی می‌گويد که اين سازمان در دولت محمود احمدی‌نژاد تبديل به محلی برای فاميل‌بازی و محل ارتزاق عده‌ای از خواص شده بود.

رحمت‌الله حافظی، مديرعامل اسبق سازمان تامين اجتماعی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بخشی از اقدامات و عملکردهای دولت محمود احمدی‌نژاد را در اين سازمان بيان کرده است.

آقای حافظی گفته است که سازمان تامين اجتماعی نزديک به دو هزار ميليارد تومان به بيمارستان‌ها، پزشکان، داروخانه‌ها و ساير مراکز طرف قرارداد بدهکار است اما بدهی دولت به اين سازمان به ۵۳ هزار ميليارد تومان‌ می‌رسد.

آقای حافظی که عضو جبهه پايداری است با تکذيب گزارش دولت احمدی‌نژاد درباره تسويه اين بدهی گفت شرکت‌هايی که در ازای تسويه اين بدهی از سوی دولت به سازمان تامين اجتماعی واگذار شدند شرکت‌هايی زيان‌ده يا به گفته او مانند «پيازهای خراب ته گونی» هستند.

پيشتر سعيد مرتضوی که در دو سال‌ پايانی دولت محمود احمدی‌نژاد رياست سازمان تامين اجتماعی را به عهده داشت گفته بود که دولت با واگذاری معادن شماره ۲ و ۳ «گل گوهر» سيرجان به اين سازمان تمام بدهی‌هايش را پرداخت کرده است.

آقای مرتضوی که رياستش بر سازمان تامين اجتماعی بسيار بحث‌انگيز شده بود در نخستين روزهای آغاز به کار علی ربيعی وزير جديد تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اين سمت برکنار شد.

رحمت‌الله حافظی درباره شستا، شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی، هم گفته است که اين شرکت يک مجموعه عظيم اقتصادی با گردش مالی قابل توجه است که به گفته او محل ارتزاق عده‌ای از خواص شده است.

به گفته او، هنگامی که دولت‌ها ونمايندگان مجلس عوض می‌شوند خروجی آنها به شستا سرازير می‌شود. او گفته است، افرادی که فاميل يا آشنای اعضای هيات دولت گذشته بودند در زير مجموعه‌های اقتصادی سازمان تامين اجتماعی و شرکت‌های وابسته نفوذ پيدا کردند.

رحمت‌الله حافظی مرداد ماه سال ۱۳۸۹ با حکم صادق محصولی وزير وقت رفاه و تامين اجتماعی به رياست سازمان تامين اجتماعی منصوب شد اما يک سال و نيم بعد به دليل برخی اختلافات بر سر اجرای قوانينی از جمله ماده ۲۵ نوسازی صنايع و بازنشستگی پيش از موعد از کار برکنار شد.
XS
SM
MD
LG