لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۱

کره جنوبی صفر ایران صفر؛ رکورد گل نخوردن ایران تداوم یافت


سرنوشت کره جنوبی برخلاف ادوار قبلی مقدماتی جام جهانی، پس از هشت حضور متوالی به اما و اگر کشیده شده است.
سرنوشت کره جنوبی برخلاف ادوار قبلی مقدماتی جام جهانی، پس از هشت حضور متوالی به اما و اگر کشیده شده است.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران در سئول در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال روز پنجشنبه ۹ شهریور با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ملی‌پوشان ایران با وجود اخراج سعید عزت‌اللهی، با یک بازیکن کمتر موفق شدند شکست‌ناپذیر باقی بمانند.

در شرایطی که کره جنوبی نیاز مبرمی به هر سه امتیاز این بازی داشت، دروازه ایران در رکوردی خارق‌العاده در نهمین بازی هم بسته ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی ایران تا پیش از دیدار مقابل کره جنوبی ۱۰۱۸ دقیقه گلی از حریفان خود در بازی‌های رسمی دریافت نکرده بود. آخرین گل دریافتی ایران در بازی‌های رسمی نیز در دقیقه ۶۲ مقابل ترکمنستان در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود.

شاگردان کارلوس کی‌روش با گل نخوردن در بازی برگشت مقابل کره جنوبی رکورد گل نخوردن خود را به ۱۱۰۸ دقیقه رساندند.

سرنوشت کره جنوبی برخلاف ادوار قبلی مقدماتی جام جهانی، پس از هشت حضور متوالی به اما و اگر کشیده شده است و شاید برای اولین بار از سال ۱۹۸۶ تاکنون، نتوانند مسافر جام جهانی شوند.

شاگردان کارلوس کی‌روش با گل نخوردن در بازی برگشت مقابل کره جنوبی رکورد گل نخوردن خود را به ۱۱۰۸ دقیقه رساندند.

آنها در گروه A آسیا ۱۴ امتیازی هستند. ازبکستان و سوریه با دو امتیاز کمتر در رده‌های بعدی قرار دارند.

اگر ازبکستان در خانه بتواند بر کره غلبه کند، کره جنوبی حذف می‌شود. قطر از دور مسابقات حذف شده اما چین روی کاغذ، شانس اندکی برای احراز عنوان سوم گروه دارد.

شگفتی بزرگ را سوریه رقم زده. آنها اگر ایران را شکست دهند و در صورت رقم خوردن نتیجه دلخواه در دیدار ازبکستان و کره، به صورت مستقیم می‌توانند مسافر جام جهانی شوند!

دیدار ایران و کره جنوبی در استادیوم جام جهانی سئول با حضور بیش از ۶۳ هزار تماشاگر و با قضاوت پیتر گرین (استرالیا) برگزار شد.

ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد انصاری، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری (۷۶- روزبه چشمی) اشکان دژاگه (۶۳- مهدی طارمی) و رضا قوچان‌نژاد (۵۵- علی کریمی) به میدان رفت.

اخراج عزت‌اللهی به دلیل حرکت غیر ورزشی، چندان بر وزن حملات کره‌ای‌ها نیفزود و آنها مانند سایر تیم‌ها، در عبور توپ از خط دروازه ایران ناکام بودند.

نمایش کم اشتباه میلاد محمدی و علیرضا جهانبخش از نکات مثبت بازی ایران بود. پورعلی‌گنجی، انصاری و امیری هم سد محکمی مقابل میزبان ساخته بودند.

اشکان دژآگه با وجود مدت‌ها دوری از میدان، تا لحظه‌ای که در زمین بود نقش موثری در کاهش نیروی خط میانی حریف ایفا کرد.

روزبه چشمی با ورود به زمین در دقایق حساس پایانی، اولین بازی ملی‌اش را برگزار کرد و آزمایش موفقی پس داد. انصاری هم قبلاً فقط در دیدار دوستانه با گینه پاپوا به میدان رفته بود.

عزت‌اللهی غیر از اخراج بی‌مورد، به طور کلی ضعیف و ناموفق بود. در دقیقه ۲۱ توپ در داخل محوطه جریمه به دست راست او خورد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

ایران با وجود گل نخوردن در ۹ بازی، در خط حمله چندان پر فروغ نبوده و فقط هشت گل طی ۹ مسابقه به ثمر رسانده است.

تیم ملی ایران از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه ۱۴ شهریور در آخرین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه خواهد بود.

XS
SM
MD
LG