لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۴

جویبار مازندران، قهرمان جام باشگاه‌های کشتی جهان شد


مسابقه نهایی اولین دوره جام باشگاه‌های جهان در رشته کشتی آزاد، بین نمایندگان ایران و آمریکا برگزار شد و با برتری تیم جویبار مازندران به پایان رسید.

در این مسابقات تیم‌های تایتان مرکوری از آمریکا، ارتش مغولستان، سوربلا از کوبا، استانبول ترکیه، ارتش سوریه، اتحادیه چین، داکای بنگلادش، اورگو قرقیزستان، گمرک آذربایجان، بوروندی، افغانستان و سه تیم از ایران حضور داشتند.

تیم بیمه رازی جویبار مازندران که از دو کشتی‌گیر روسیه‌ای نیز سود می‌برد، موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ تایتان مرکوری از آمریکا را شکست دهد و جام قهرمانی را در خانه نگه دارد.

حسن رحیمی، بخان گوی‌گریف، ماگومد قربان علی‌یف، مهدی تقوی، محمد جواد ابراهیمی و جمال میرزایی نفرات پیروز تیم جویبار در برابر رقبای آمریکایی بودند. در مسابقه رده‌بندی نیز شورای شهر کرج با برتری ۸ بر صفر مقابل اتحادیه کشتی چین به مقام سوم رسید.

در مسابقه فینال و در ۵۷ کیلوگرم حسن رحیمی دارنده مدال طلای جهان با ۹ امتیاز از سد آنتونی راموس گذشت.

در ۶۱ کیلوگرم بخان گوی‌گریف که او نیز قهرمان دنیاست ۱۰-۰ بر جو کولون غلبه کرد. در ۶۵ کیلو ماگومد قربان علی‌یف با حساب ۴-۴ مقابل ریس همفری به برتری رسید.

در ۷۰ کیلوگرم مهدی تقوی ۳-۰ بر آدام هال غلبه کرد. بازگشت مهدی تقوی پس از مدت‌ها دوری به صحنه مسابقات، از نکات مهم این دوره از مسابقات بود. او غیر از آدام هال آمریکایی توانست حسن یزدانی قهرمان جوانان جهان و سجاد محمدی را هم از پیش رو بردارد.

در ۷۴ کیلو عزت‌الله اکبری نایب قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان مغلوب آندرو هاو شد اما در ۸۶ کیلو محمدجواد ابراهیمی دارنده مدال طلای جوانان جهان با ۱۰ امتیاز از سد آندرو وین گذشت.

در ۹۷ کیلو جمال میرزایی ۱۲ امتیاز از وین میچالاک گرفت اما در فوق سنگین سیدرضا موسوی مغلوب تایرل فورچون شد.

سرمربی تیم کشتی باشگاهی تایتان کوری آمریکا گفت: از اینکه به عنوان اولین تیم آمریکایی در شهرستان جویبار، پایتخت کشتی ایران مبارزه می‌کنیم بسیار هیجان زده هستیم و احساس غرور می‌کنیم.

اریک بوید به خبرگزاری ایسنا گفت: «ایران همواره در کشتی جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته. ما دوست داریم ایرانیان به آمریکا بیایند و تجارب موفقی از همکاری با کشتی ایران داشته‌ایم. یکی از ویژگی‌های بارز ورزش کشتی ارتباط میان کشورهاست. بر همین اساس به طور حتم کشتی می‌تواند به توسعه روابط میان ایران و آمریکا کمک کند».

در حاشیه مسابقات، یک ساعت پیش از شروع فینال، سالن مسابقه پر شد. این اتفاق در حالی رخ داد که بلیت‌های فینال به مبلغ ۵۰ هزار تومان فروخته شده بود اما تعداد زیادی از تماشاگرانی که بلیت خریده بودند، پشت در ماندند و موفق به حضور در سالن نشدند.

فارس نیوز گزارش داده است که برخی تماشاگران بلیت را به قیمت ۱۰۰ و حتی ۱۵۰ هزار تومان از بازار سیاه خریده بودند.

این خبرگزاری نوشته: «نکته تاسف‌بار در این زمینه برخورد زشت و زننده ماموران مسابقات بود با تماشاگرانی که پشت در مانده بودند».

XS
SM
MD
LG