لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۹

داعش شهر استراتژیک «الراعی» در نوار مرزی ترکیه را تصرف کرد


فعالان سوری روز دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کردند که شبه‌نظامیان گروه حکومت اسلامی (داعش) شهری در نوار مرزی با ترکیه را چند روز پس از دست دادن آن دوباره به تصرف خود در آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه ناظران حقوق بشر در سوریه که مقر آن در لندن است و همچنین یک ایستگاه تلویزیونی در حلب می‌گویند که داعش بامداد روز دوشنبه شهر «الراعی» را پس از نبرد شدید با ارتش آزاد سوریه، از مخالفان رژیم سوریه، بازپس گرفته‌اند.

الراعی، شهری استراتژیک در نوار مرزی ترکیه است که مسیر تدارکاتی گروه داعش به شمار می‌رود. این شهر همچنین در مسیر جاده‌ای از ترکیه به سمت مقر داعش در استان حلب است.

گروه حکومت اسلامی، الراعی را روز پنجشنبه و در جریان نبردی سنگین با ارتش آزاد سوریه و گروه‌های شبه نظامی متحد آنها از دست داده بود.

داعش در مناطقی از سوریه و عراق «خلافت اسلامی» اعلام کرده است و علاوه بر نبرد با نیروهای دولتی دو کشور، با سایر شورشیان که مورد حمایت غرب، کشورهای عربی و ترکیه هستند نیز درگیر مبارزه است.

گروه حکومت اسلامی در ماه‌های اخیر بسیاری از مواضع خود را در سوریه در نبرد با نیروهای نظامی بشار اسد و سایر شورشیان از دست داده است.

XS
SM
MD
LG