لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۲

تلویزیون سوریه: داعش ۳۰۰ کارگر یک کارخانه سیمان را ربوده است


تلویزیون دولتی سوریه روز پنجشنبه ۱۹ فروردین اعلام کرد که گروه حکومت اسلامی (داعش) ۳۰۰ کارگر یک کارخانه سیمان در شمال شرقی دمشق را ربوده است. داعش از روز دوشنبه هفته جاری حمله به نیروهای دولتی سوریه در این منطقه را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون سوریه به نقل از وزارت صنایع این کشور خبر داده که این کارگران در یک کارخانه سیمان در شهر «ضِمیر» مشغول به کار بودند و تماس کارفرما با این افراد قطع شده است.

شبه نظامیان داعش به دنبال شکست‌های پیاپی از نیروهای ارتش سوریه طی هفته‌های گذشته و از دست دادن شهر پالمیرا، در هفته جاری علیه شهر ضِمیر در ۵۰ کیلومتری شرق دمشق دست به حمله زدند.

ساکنان شهر گفته‌اند که نیروهای داعش روز دوشنبه به این کارخانه سیمان در بیرون از ضِمیر یورش بردند و از آن زمان، کارگران ناپدید شده‌اند.

درگیری‌های تازه در آستانه دور جدید مذاکرات صلح میان دولت بشار اسد و مخالفان مورد حمایت غرب در شهر ژنو صورت می‌گیرد. گروه حکومت اسلامی و جبهه النصره به این مذاکرات دعوت نشده‌اند.

یکی از ساکنان این شهر گفته است: «ما از ظهر روز دوشنبه و پس از حمله داعش نتوانسته‌ایم با بستگان‌مان تماس برقرار کنیم و اطلاعی از محل آنها نداریم».

شرق شهر ضِمیر در کنترل نیروهای داعش، و غرب آن در اختیار سایر نیروهای شورشی است، با این حال برخی نقاط کلیدی آن از جمله یک فرودگاه نظامی و ایستگاه برق در دست نیروهای دولتی است.

ناظران حقوق بشر در سوریه که مقر آن در لندن است گفته که نبرد سنگینی در این شهر جریان دارد ولی جهادی‌ها پیشرفت مهمی به دست نیاورده‌اند.

رامی عبدالرحمان، رییس این ناظران، افزوده است: «خشونت بار‌ترین درگیری‌ها در نزدیکی فرودگاه و ایستگاه برق رخ داده است، ولی داعش هنوز وارد این نقاط نشده است».

این گروه از روز دوشنبه که حملاتش را آغاز کرده است پنج محل را که در کنترل نیروهای دولتی بوده، از جمله دو پست ایست بازرسی، را تصرف کرده است. در جریان این حملات تاکنون ۲۰ سرباز ارتش سوریه و ۳۵ شورشی وابسته به داعش کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG