لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۵

«۲۱ کشته و ۴۱ زخمی» در حمله داعش به یک عزاداری در بغداد


گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت حمله انتحاری در مراسم تشییع جنازه یک جنگجوی شیعه هوادار دولت در بغداد را به عهده گرفت که به کشته شدن دستکم ۲۱​ تن و زخمی شدن ۴۱ تن دیگر انجامید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که داعش در اینترنت منتشر کرده، آمده است، هدف حمله‌ای که روز جمعه ۲۲ آبان صورت گرفت، مجموعه‌ «رافضی‌ها» بود. این اصطلاحی است که گروه داعش برای توصیف گروه‌های مسلح شیعه که در جنگ علیه این گروه در شمال و غرب عراق مشارکت دارند، به کار می‌برد.

این انفجار انتحاری با آغاز حمله نیروهای عراقی به شهر رمادی مرکز استان انبار همزمان شده است که در تصرف گروه داعش قرار دارد.

ارتش عراق روز جمعه اعلام کرد که نیرو‌هایش حمله‌ای را به شهر رمادی از سه محورز آغاز کردند. اما نیروهای پلیس و نیروهای دولتی اعلام کردند که پیشروی به کندی در حال انجام است.

سقوط رمادی به دست شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» بزرگ‌ترین شکست نیروهای دولتی عراق یک سال پس از تصرف مناطق وسیعی از شمال این کشور توسط شبه‌نظامیان بود.

باز پس‌گیری شهر رمادی که در آن حدود ۴۵۰ هزار نفر ساکن هستند، باعث بالا رفتن روحیه نیروهای عراقی می‌شود به ویژه این‌که پیشروی‌های پی‌درپی شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» باعث پایین آمدن روحیه و انگیزه نیروهای دولتی عراق شده است.

یک مسئول محلی در استان رمادی به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای دولتی وارد منطقه جنوبی شهر رمادی شدند اما پیشروی آن‌ها کند است.

او دلیل این مساله را مین‌گذاری جاده‌ها توسط شبه‌نظامیان حکومت اسلامی عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG