لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

وزیر اسرائیلی: سگ و گربه‌های خیابانی را به خارج از کشور بفرستید!


اوری آریئل، وزیر کشاورزی در دولت نتانیاهو گفته است: باید «کشوری هم پیدا شود که لطف کند و این حیوانات را قبول کند».
اوری آریئل، وزیر کشاورزی در دولت نتانیاهو گفته است: باید «کشوری هم پیدا شود که لطف کند و این حیوانات را قبول کند».

یک وزیر اسرائیلی که در زمان بازدید پر آشوب ماه گذشته گروهی از افراطی‌ها از مسجدالاقصی در میان آنها بود، حال با مطرح کردن پیشنهاد فرستادن گربه‌های خیابانی از اسرائیل، با موجی از حملات تند اسرائیلی‌های طرفدار حیوانات روبرو شده است.

حملات به این وزیر به گونه‌ای است که مهمترین بازیگر مدافع حیوانات به او گفته است: «بحران معبد مقدس کم نبود که می‌خواهی گربه‌های مظلوم را نیز از این سرزمین برانی».

این وزیر جنجالی که مورد حمله کاربران شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی قرار گرفته، «اوری آریئل» است که هم طرفدار انتقال گربه‌ها به خارج است و هم از پیش از تصدی سمت وزارت، ید طولایی در به غلیان در آوردن خشم فلسطینی‌ها داشته است.

روزنامه «یدیعوت آخرونوت» روز دوشنبه ۱۱ آبان نامه‌ای را به امضای اوری آریئل منتشر کرد که پیشنهاد «انتقال سگ و بویژه گربه‌های خیابانی به کشورهای خارجی» را مطرح کرده است!

اوری آرئیل که وزیر کشاورزی در دولت بنیامین نتانیاهو است در نامه‌اش خطاب به «آوی گبایی» وزیر محیط زیست نوشته است که به جای عقیم کردن این همه سگ و گربه خیابانی که هزینه‌بر است، اخراج آنها آسان‌تر است؛ «بودجه را صرف تحقیقاتی برای جلوگیری از افزایش شمار حیوانات خانگی کنید مثلا تحقیقی صورت گیرد که با کدام اسپری و گرد یا پماد می‌توان سگ و گربه نر را از بو کشیدن سگ و گربه ماده باز داشت!»

البته اوری آریئل از نظر خود در مقام «حامی حیوانات»، نامه‌اش را توجیه کرده ولی یک دلیل نیز اضافه کرده است؛ به باور او، «عقیم کردن گربه‌های خیابانی آنها را از زاد و ولد باز می‌دارد و این خلاف طبیعت و دستور خداوندی است؛ پس آنها را اخراج کنیم که کاری برخلاف خواسته خدا هم نکرده باشیم».

خود او در نامه رسمی‌اش هم افزوده است، سگ و گربه‌های ماده یا نر را یک‌جا انتقال دهید!

آقای آرئیل این را هم نوشته است: البته باید «کشوری هم پیدا شود که لطف کند و این حیوانات را قبول کند».

افشای این نامه خشم حامیان حقوق حیوانات را به دنبال داشته است.

خانم اورنا بنایی، هنرمند برنامه‌های طنز تلویزیون و تئاتر، که رگ و ریشه اجدادش ایرانی نیز هست، گفته که اوری آریئل «به تازگی با رفتن به الاقصی در ایجاد بحران امنیتی این روزهای کشور کم نقش نبوده و خوب است که دهان خود را ببندد».

خانم بنایی به آریئل گفت، می‌خواستی به این مکان بروی تا «تپه معبد مقدس» را احیا کنی اما ما با عطوفت انسانی «خانه مقدس حیوانات را آباد می‌کنیم».

زیپی لیونی رهبر حزب اوپوزیسیون «جنبش» و وزیر امور خارجه پیشین اسرائیا نیز با خشم از آریئل، با انتشار عکسی از خود در حال بازی با گربه‌های سفید و سیاهش در فیس‌بوک نوشته است که گرفتن گذرنامه خارجی و بودن با گربه‌هایش را ترجیح می‌دهد.

اوری آریئل از حزب «خانه یهود» به رهبری نفتالی بنت است؛ حزبی که هم رهبرش و هم وزیر دادگستری عضو آن، خانم آیلت شاکد، دیدگاهی افراطی در بسیاری از عرصه‌ها به نمایش گذاشته‌اند.

این حزب بخشی از ائتلاف دولت نتانیاهو است که به حمایت‌های شهروندانی متکی است که دیدگاه‌های‌شان در سال‌های اخیر راست‌گراتر می‌شود.

XS
SM
MD
LG