لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۴

«دولت بهار» از دستگیری مدیرکل میز اسرائیل در وزارت اطلاعات ایران در سال ۹۱ خبر داد


«دولت بهار» می گوید که مدیرکل میز اسرائیل زمانی دستگیر شد که حیدر مصلحی (وسط) وزیر اطلاعات بود.
«دولت بهار» می گوید که مدیرکل میز اسرائیل زمانی دستگیر شد که حیدر مصلحی (وسط) وزیر اطلاعات بود.

کانال تلگرامی «دولت بهار» در ایران روز شنبه ۱۰ شهریور نوشت که مدیرکل میز اسرائیل در بخش معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، خود به اتهام «جاسوسی» دستگیر شده بود.

به گزارش این کانالِ همسو با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، مقام ارشد وزارت اطلاعات ایران در سال ۱۳۹۱، در زمانی که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد بود، دستگیر شده بود.

کانال «دولت بهار» به نام مقام دستگیر شده، اتهام مشخص وارده به او در خصوص «جاسوسی» برای کدام کشور و یا احتمال محاکمه و مجازات و سرنوشت این فرد هیچ اشاره‌ای نکرده است. وزارت اطلاعات ایران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

این رسانه مدعی است که عوامل اسرائیلی در زمان وزارت حیدر مصلحی «بیشترین نفوذ» را داشتند.

کانال «دولت بهار» این خبر کوتاه را در زمینه گزارشی در ارتباط با اختلافات عمیق چند سال پیش میان رئیس‌جمهوری پیشین ایران با حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات فاش کرده است؛ اختلافی که به بست‌نشینی ۱۱ روزه احمدی‌نژاد در خانه‌اش در بهار سال ۱۳۹۰ منجر شد.

این افشاگری، یادآور رشته گزارش‌هایی است که طی چند سال گذشته در خصوص بازداشت شماری از افراد در نهادهای نظامی و مذهبی و دیگر بخش‌های حکومت ایران به اتهام جاسوسی و همکاری با اسرائیل منتشر شد؛ حتی اسامی دو مداح در شبکه‌های اجتماعی ذکر شد اما مقامات و رسانه‌های رسمی ایران هرگز آن را تایید نکردند.

محمود علوی وزیر اطلاعات ایران روز هفتم شهریور در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران از دستگیری «دهها تن در نهادهای مختلف دولتی به اتهام جاسوسی» خبر داد و همزمان به ماجرای وزیر اسبق اسرائیلی اشاره تلویحی کرد و او را فردی که به خدمت بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران در آمده بود، معرفی کرد.

اسرائیل اوایل بهار امسال دکتر گونن سگو، جراح کودکان و وزیر پیشین کابینه امنیتی این کشور را به اتهام جاسوسی به سود ایران دستگیرکرد و او را از یک کشور دیگر آفریقایی مخفیانه به اسرائیل برد و اواخر خرداد این خبر را رسانه‌ای کرد.

اظهارات سه شنبه گذشته محمود علوی در اشاره به گونن سگو، بلافاصله در رسانه‌های اسرائیل بازتاب یافت و آن را سندی در حتمی بودن جاسوسی سگو برای ایران تلقی کردند.

محاکمه سگو در اسرائیل هنوز در جریان است و او در آغاز محاکمه گفته بود که این او بوده که عوامل ایرانی را گمراه کرده نه بالعکس، و می‌خواسته اطلاعاتی از ایران بدست آورد تا آن را به دست اسرائیل برساند.

گزارش تازه کانال تلگرامی «دولت بهار» و اظهارات هفته گذشته وزیر اطلاعات ایران و حساسیت رسانه‌های اسرائیل به سخنان محمود علوی در مورد گونن سگو، آخرین نشانه‌ها از جنگ بزرگ اطلاعاتی پشت پرده سال‌های گذشته میان اسرائیل و ایران است؛ دو دشمنی که سران و مقامات آن نیز آشکارا یکدیگر را تهدید می‌کنند.

XS
SM
MD
LG