لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۵

برگزاری مسابقات فوتبال ایتالیا پشت درهای بسته


بدنبال مرگ یک پلیس در آشوب های روز جمعه گذشته فوتبال ایتالیا تمام مسابقه های فوتبال در ایتالیا به حالت تعلیق در آمد.
بدنبال مرگ یک پلیس در آشوب های روز جمعه گذشته فوتبال ایتالیا تمام مسابقه های فوتبال در ایتالیا به حالت تعلیق در آمد.

در پی کشته شدن یک مامور پلیس در روز جمعه، وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد که بیشتر مسابقه های فوتبال ایتالیا تا اطلاع بعدی در پشت درهای بسته انجام خواهد شد .


به گزارش خبرگزاری فرانسه، گیلیانو آماتو، وزیر کشور ایتالیا پس از جلسه با وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا، اعلام کرد: « در این مورد دیگر جای هیج بحثی نیست.»


براساس تصمیم مقامات ورزشی و وزیر کشور ایتالیا، تماشاگران تنها در ورزشگاه هایی می توانند حضور داشته باشند که به دوربین های ویدئویی در داخل و بیرون از زمین مجهز بوده، بلیت ها شماره داشته و مطابق قانون دارای یک پایگاه پلیس در داخل ورزشگاه باشند.


به گزارش روزنامه ورزشی « گازتا دلا اسپورت»، تنها چهار ورزشگاه در ایتالیا پاسخگوی این خواسته ها است که عبارتند از ورزشگاه المپیک رم - خانه تیم های لازیو و آ اس رم ؛ ورزشگاه المپیک تورین - جایی که غول های سقوط کرده ای چون یوونتوس در آن بازی می کنند؛ ورزشگاه رنزو باربه برا در پالرمو و ورزشگاه ارته میو فرانچی در سی ینا.


ورزشگاه سان سیرو به عنوان خانه دو تیم مشهور اینتر میلان و آس میلان فاقد تجهیزات یاد شده هستند.


به دنبال مرگ فیلیپو راسیتی، مامور پلیسی که روز جمعه به هنگام اغتشاش در داخل و بیرون ورزشگاه با پرتاب یک بمب دست ساز به داخل اتوموبیلش کشته شد، تمام مسابقه های فوتبال در ایتالیا به حالت تعلیق در آمد.


این مامور پلیس در روز دوشنبه به خاک سپرده شد. او به هنگامی که ماموران پلیس مورد حمله هواخواهان تیم کاتانیا قرار گرفتند، به قتل رسید. حادثه مزبور به هنگام داربی دو تیم سیسیلی کاتانیا با پالرمو در رقابت های « سری آ » فوتبال ایتالیا رخ داد و راسیتی در بیرون از ورزشگاه ماسیمینو مورد حمله مرگبار قرار گرفت.


خبر گزاری آسوشیتد پرس نیز از قول آماتو می افزاید که باشگاه ها حق فروش بلیت های کلی به هواخواهان تیم های مهمان را ندارند تا بتوان کنترل کرد چه کسانی وارد ورزشگاه می شوند.



تصویب در هیات دولت


تصمیم های یاد شده باید روز چهارشنبه به تصویب هیات دولت ایتالیا برسد. لوکا پانکال لی، کمیسیونر فدراسیون فوتبال ایتالیا گفته است که برای از سر گیری مسابقه های فوتبال حرفه ای پس از تصویب در جلسه هیات دولت و تایید مجلس ایتالیا، تصمیم گیری خواهد شد .


در صورتی که تصمیم های فوق به تصویب برسد، با از سر گیری مسابقه ها باز هم در ورزشگاه های مجاز، ورود اوباش، حتی در صورتی که جرمی را مرتکب نشده باشند، ممنوع خواهد بود.


در مراسم تدفین پلیس ۳۸ ساله ایتالیایی، پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان مراتب تاسف خود را از این واقعه ابراز کرد.


XS
SM
MD
LG