لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۲

کفاشيان برای چهار سال دیگر در ریاست فدراسيون فوتبال ابقا شد


علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران
علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران
علی کفاشيان که در دور قبلی انتخابات به خاطر ممانعت فيفا از کانديداتوری محمد علی آبادی به عنوان رييس فدراسيون انتخاب شده بود، اين بار نيز به جای گزينه دولت برای چهار سال ديگر در سمت خود باقی ماند.

پس از پايان دور نخست انتخابات به دليل احراز نشدن اکثريت آرا، کفاشيان و حسينعلی قريب (گزينه دولت) به دور دوم راه يافتند که کفاشيان با به دست آوردن ۴۷ رای در مقابل ۲۵ رای قريب برای يک دوره چهار ساله ديگر رياست فدراسيون فوتبال را در دست گرفت.

در دور نخست کفاشيان توانسته بود ۳۹ رای مجمع را مقابل ۲۳ رای قريب و ۱۱ رای عزيز محمدی کسب کند.

عزيز محمدی رييس سازمان ليگ و يکی از کانديداهای سمت رياست گفت: اکنون که در سازمان ليگ فعاليت می‌کنم و اگر از من خواسته شود، خوشحال می شوم در سازمان ليگ فعاليتم را ادامه دهم.

پس از پايان رای‌گيری انتخابات رياست فدراسيون، رای‌گيری برای رای اعتماد به نواب پيشنهادی کفاشيان برگزار شد که هادی آيت‌اللهی با به دست آوردن ۶۰ رای به عنوان نايب رئيس اول انتخاب شد، اما بهروز منتقمی نتوانست رای بگيرد. او از جمله مديران ناموفق اداره کل تربيت بدنی در استان های مختلف از جمله مازندران و اصفهان است. هنگام مديريت او در مازندران، بسياری از قهرمانان ورزشی اين استان نسبت به عملکرد ضعيف اش معترض بودند.

در ادامه انتخابات، فريده شجاعی با ۶۵ رای به عنوان نايب ریيس امور بانوان انتخاب شد. در بخش نماينده‌ هيات استان‌ها هم غلامرضا بهروان حائز اکثريت آرا شد.

در بخش نماينده‌ باشگاه‌ها، عليرضا رحيمی مدير عامل باشگاه سپاهان با ۴۴ رای انتخاب شد و محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس را ناکام گذاشت. رويانيان دليل شکست خود را «لابی نکردن» عنوان کرد.

برای انتخاب اعضای هيات رئيسه در دور اول فريدون اصفهانيان با ۴۰ رای انتخاب شد. ابرقويی نژاد، بهاروند، عزيزی و فتح‌الله‌زاده برای انتخاب دو عضو ديگر به دور دوم رسيدند که بهاروند و عزيزی انتخاب شدند. به اين ترتيب پس از مديرعامل پرسپوليس، اين بار مديرعامل استقلال نيز ناکام شد.

کفاشيان: مستقل تر عمل خواهم کرد

رييس فدراسيون فوتبال پس از ابقای خود در اين سمت گفت: خوشحالم انتخابات در کمال صحت و استقلال برگزار شد. اميدوارم با توجه به کارهايی که در اين چهار سال کرديم، در ادامه با روش بهتر و اصلاحات در برخی قسمت‌ها فوتبال ايران را به سر و سامان برسانيم.

کفاشيان درباره اظهاراتش پيش از آغاز دور دوم انتخابات فدراسيون و تبليغ برای رقيب خود گفت: خواستم که اعضای مجمع، ديگر نامزد را هم ببينند و اگر خواستند به او هم رای بدهند. به هر حال ايشان رقيب من بودند و من احساس کردم بايد خوبی‌های او را به اعضای مجمع گوشزد کنم. شايد لحن من به گونه‌ای بود که فکر کردند می‌خواهم کنار بکشم اما ما بايد به خاطر فوتبال همه کار بکنيم تا بعدها حمايت همه را داشته باشيم.

هنگامی که کفاشيان به تبليغ قريب می پرداخت، امير عابدينی مديرعامل داماش گيلان و رييس پيشين فدراسيون به او اعتراض کرد.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که اگر اعتراض عابدينی و هشدار او به اعضای مجمع نبود،‌ ممکن بود او رای نياورد، گفت: نمی‌توان با قطعيت درباره اين موضوع اظهارنظر کرد.

دبيرسابق کميته ملی المپيک و رييس پيشين فدراسيون دو و ميدانی درباره برنامه‌هايش برای چهار سال آينده گفت: در بخش باشگاه‌ها کم کار کرديم و بايد عملکرد بهتری داشته باشيم. ضمناً از ما انتظار می‌رود که مستقل‌تر باشيم. بخش کميته توسعه را هم بايد گسترش بدهيم. همچنين در بخش اقتصادی و ساختارهای تيم ملی هم بايد برنامه‌هايی داشته باشيم.

کفاشيان در پاسخ به سوالی درباره رای سفيد وزير و اين که چرا در دور نخست چنين رايی ديده نشد، گفت: اين موضوع را بايد از ناظرين بپرسيد، من اطلاعی ندارم.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا عزيز محمدی را به عنوان نايب رييس دوم معرفی خواهد کرد يا خير گفت: هنوز هيچ چيز معلوم نيست، بايد مشورت کنم تا ببينم چه فردی مناسب است.

رييس فدراسيون فوتبال که پيش از انتخابات، بهروز منتقمی را «سفارش وزارت» دانسته بود، در پاسخ به اين سوال که آيا حالا از رای نياوردن او خوشحال است، گفت: افراد شايسته‌ی ديگری هم وجود دارند که بتوانند در اين پست خدمت کنند.

در پی انتخاب علی دايی به عنوان سرمربی تيم ملی فوتبال، کفاشيان در پاسخ به انتقادات عادل فردوسی پور مجری برنامه ۹۰ گفته بود که حتی يک ليوان هم در دست من نبود که بخواهم جابه جا کنم.

ماه گذشته نيز مهدی تاج نايب رييس اين فدراسيون اعلام کرد که انتخاب دايی، با اعمال نظر محمد علی آبادی صورت گرفته بود.

کفاشيان پس از پايان رای گيری، در اين باره که آيا آن ليوان اکنون در اختيار او قرار دارد، گفت: اکنون خيلی چيزها دستم آمده و فکر می‌کنم با تجربه‌ای که پيدا کرده‌ام، اکنون آن ليوان در دست من باشد!

نامه های متوالی سازمان بازرسی کل کشور به فدراسيون فوتبال که انتخابات فدراسيون را با مشکل مواجه کرده بود، فدراسيون فوتبال ايران را تا آستانه تعليق مجدد پيش برد. زيرا از نگاه فيفا، به معنای مداخله مستقيم دولت در انتخابات تلقی می شد.

کفاشيان درباره مداخله سازمان بازرسی کل کشور گفت: اين نامه ها اساسنامه فدراسيون فوتبال را زير سوال برده بود. هنوز شائبه به وجود آمده به وسيله آن نامه برطرف نشده است و ما تلاش می‌کنيم که اين مشکل را هرچه زودتر حل کنيم.
XS
SM
MD
LG