لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

آيت الله خامنه ای: حمله اسرائيل مثل صاعقه بر سر خودش فرود می آيد


آیت الله علی خامنه ای در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی.
آیت الله علی خامنه ای در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی.
آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، روز يکشنبه با بيان اينکه تحريم ها بر مردم ايران تاثيری ندارد، به اسرائيل هشدار داد که حمله آن به ايران مثل صاعقه بر سر خودش فرود می آيد.

رهبر جمهوری اسلامی ايران در مراسم سالگرد درگذشت آيت الله روح الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی، «دشمنان» را به ايجاد مانع بر سر راه ملت ايران متهم کرد و گفت: «تحريم اثری ندارد. تحريم نمی تواند ملت ايران را از حرکت باز دارد. تنها اثری که اين تحريم های يک جانبه و چند جانبه بر روی ملت ايران می گذارد اين است که نفرت و دشمنی از غرب در دل مردم ما عميق تر می شود.»

در مراسم روز يکشنبه، ۱۴ خرداد، که مصادف با بيست و سومين سال درگذشت آيت الله خمينی بود هزاران نفر از هواداران جمهوری اسلامی ايران حضور داشتند و در لابلای صحبت های آيت الله خامنه ای تکبير سر می دادند.

رهبر ايران در سخنان خود اظهار عقيده کرد که «محافل سياسی و رسانه ای دنيا از خطر ايران هسته ای دم می زنند که ايران هسته ای خطر دارد من می گويم اين ها دروغ می گويند اين ها فريب گری می کنند.»

اين مقام بلندپايه جمهوری اسلامی اظهار داشت: کشورهای غربی «مساله هسته‌ای ايران را در صدر مسايل خود و دنيا قرار می‌دهند در حالی که حقيقت قضيه اين جور نيست. به دروغ اسم سلاح هسته‌ای می ‌آورند؛ به دروغ مسايل رو در تبليغات برجسته و درشت می‌کنند؛ هدفشان اين است که ذهن‌ها را و افکار عمومی را از حوادثی که در خود آمريکا و اروپا دارد می‌گذرد، منصرف کنند.»

برنامه هسته ای ايران در سال های اخير به تنش بزرگی در روابط تهران با کشورهای اروپايی و آمريکا تبديل شده است و اين کشورها نگران هستند که ايران در پوشش برنامه هسته ای خود که آن را صلح آميز می داند به دنبال ساخت سلاح اتمی باشد.

شورای امنيت سازمان ملل و آژانس بين المللی انرژی اتمی در قطعنامه ها و گزارش های خود از ادامه برنامه غنی سازی در ايران ابراز نگرانی کرده و خواستار شفاف سازی اهداف اين برنامه و همکاری تهران با بازرسان آژانس شده اند.

ايران می گويد که برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای ندارد با اين حال اسرائيل و آمريکا گفته اند که اگر پرونده هسته ای جمهوری اسلامی به صورت مسالمت آميز حل و فصل نشود ديگر گزينه ها از جمله حمله نظامی در دستور کار آنها خواهد بود.

آيت الله خامنه ای در سخنان روز يکشنبه خود اظهارات مقام های اسرائيلی درباره حمله به تاسيسات هسته ای ايران را ناشی از «وحشت و حيرانی» آنها دانست و خطاب به رهبران اين کشور گفت که اگر «هرگونه قدم کجی بردارند، هر گونه حرکت ناشايستی انجام دهند مثل صاعقه‌ای بر سر خودشان فرود خواهد آمد.»

وی اظهار داشت: «رژيم صهيونيستی احساس لختی می‌ کند. دست پاچه‌ و حيرت زده ‌اند. اين داد و بيدادهايی که می‌بينيد از قول سران صهيونيست نقل می‌شود دم از کار نظامی و حمله نظامی، حاکی از دست خالی و از وحشت و از حيرانی آنهاست؛ می‌دانند که در اين شرايط از هميشه آسيب‌پذيرترند.»

روز جمعه، ۱۲ خرداد، نيز يحيی رحيم صفوی، مشاور ارشد نظامی رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که در صورت حمله به ايران، تمام خاک اسرائيل و پايگاه های نظامی آمريکا در منطقه در تيررس موشک های ايران خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی اظهار داشت: «اگر بخواهند جنگی عليه ايران ‏راه بيندازند ممکن است در‌‌ همان يکی دو هفته اول، يهوديان آنجا که بسيار آسيب‌پذيرند، يک ميليون ‏نفرشان از اسرائيل فرار کنند.»

آقای رحيم صفوی افزود: «حزب‌الله لبنان می‌تواند با خمپاره ۶۰ اسرائيل را بزند و الان چندين هزار موشک در اختيار دارد.»
XS
SM
MD
LG