لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۲

رهبر ایران: انتشار شایعه بیماری نشانه ضعف دشمن است


در هفته های اخیر شایعات گسترده ای از سوی محافل رسانه ای خارجی و داخلی ایران مبنی بر بیماری سرطان رهبر جمهوری اسلامی ایران که از نوع پیشرفته نیز توصیف شده است منتشر شد.
در هفته های اخیر شایعات گسترده ای از سوی محافل رسانه ای خارجی و داخلی ایران مبنی بر بیماری سرطان رهبر جمهوری اسلامی ایران که از نوع پیشرفته نیز توصیف شده است منتشر شد.

آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی روز پنج شنبه به اخبار که درباره بیماری و فوت وی منتشر شد واکنش نشان داد و انتشار این اخبار را نشانه «ضعف و استیصال دشمن» دانست.


آیت الله خامنه ای که در ديدار فرماندهان و جمعی از اعضای نيروی هوايی ارتش با وی سخن می گفت افزود: «دشمنان نظام اسلامی شايعات مختلفی درباره فوت و بيماری درست مي کنند تا شايد چند روزی روحيه ملت ايران را تضعيف کنند، اما آنها نمي دانند که در ايران با يک شخص روبرو نيستند، بلکه با ملتی روبرو هستند که در پاسخ به توطئه ها و حيله های دشمن روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور به خيابان ها مي آيد و با فريادهای پرشور، قدرت و هوشياری و استقامت خود را در دفاع از اسلام و انقلاب و ايران نشان خواهد داد.»


در هفته های اخیر گزارش های متعددی از سوی محافل رسانه ای خارجی و داخلی ایران مبنی بر بیماری سرطان رهبر جمهوری اسلامی ایران که از نوع پیشرفته نیز توصیف شده است منتشر شد.


این خبر واکنش نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل و سخنگوی وزارت خارجه را نیز برانگیخت و برخی رسانه های نزدیک به محافظه کاران نیز به تکذیب آن پرداختند.


آیت الله خامنه ای در بخشی دیگر از سخنانش تهدید کرد که هرگونه حمله به ايران «عکس العمل همه جانبه ای را نسبت به متعرضان و منافع آنها در همه نقاط جهان» به دنبال خواهد داشت.


رهبر جمهوری اسلامی ايران ، درباره اخبار درباره حمله آمريکا به ايران گفت: «ملت ايران را با اين مسائل نترسانند، زيرا مگر تا به حال آمريکا به ايران حمله نکرده است؟»


وی افزود: «معتقديم هيچ کس، چنين بي عقلی و خطايی نخواهد کرد و کشور و منافع خود را به خطر نخواهد انداخت؛ البته برخی می گويند رييس جمهور آمريکا، اهل محاسبه و در نظر گرفتن عواقب کارهايش نيست، اما اين جور اشخاص را هم مي توان سرعقل آورد و تحليلگران و سياست سازان آمريکايی اين را مي فهمند که ملت ايران، هيچ تعرضی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.»


آيت الله خامنه ای، بحث تحريم ايران را «تکراری» دانست و گفت: «آمريکا و برخی کشورهای ديگر از سال ها پيش جمهوری اسلامی ايران را تحريم کرده اند، اما ملت ايران در همين فضای تحريم به پيشرفت های درخشان علمی- فنآوری و موفقيت های فراوان رسيده است؛ بنابراين اين ملت بزرگ را از تحريم نترسانيد چرا که وقتی ملتی بيدار شد و تواناييهای خود را کشف کرد هيچ چيز قادر نخواهد بود او را متوقف کند.»


شورای امنيت سازمان ملل در ۲۳ دسامبر سال گذشته تحريم های محدودی عليه ايران به تصويب رساند و به تهران فرصت داد تا دوم اسفند سال جاری تمام فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را به حالت تعليق درآورد، و در غير اين صورت اقدامات بعدی که احتمالا تشديد تحريم ها خواهد بود را بررسی می کند .


ايران می گويد که قطعنامه شورای امنيت را اجرا نخواهد کرد و اخيرا نيز اعلام کرده که کار نصب سه هزار سانتريفيوژ را دنبال می کند. اين اقدام ايران واکنش شديد ايالات متحده را بدنبال داشته است که بارها تهران را متهم کرده که از برنامه هسته ای خود برای دستيابی به سلاح هسته ای استفاده می کند .


XS
SM
MD
LG