لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۳

استقلال خوزستان قهرمان نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران شد


استقلال خوزستان با پیروزی بر ذوب‌آهن، قهرمان نیم فصل لیگ بر‌تر فوتبال ایران شد. شاگردان عبدالله ویسی توانستند در اصفهان با گل مهدی زبیدی از سد میزبان خود بگذرند.

آبی پوشان خوزستان با ۳۲ امتیاز در رده نخست قرار گرفتند و دو امتیاز از استقلال تهران پیش افتادند. عنوان سوم به ذوب آهن رسید و پرسپولیس هم با جهشی قابل توجه در هفته‌های اخیر، به جایگاه چهارم رسید.

صبا قم، سایپا البرز، تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان در رده‌های بعدی هستند. در انتهای جدول هم چهار تیم راه آهن یزدان، فولاد خوزستان، سیاه جامگان مشهد و استقلال اهواز بیش از بقیه تیم‌ها با خطر سقوط مواجه‌اند.

خسوس، محمد طیبی، موسی کولیبالی، عقیل کعبی، میثم دورقی، حکیم نصاری (ادواردو سوراز)، اصغرعاشوری (رحیم زهیوی)، جلال عبدی، حسن بیت سعید، روح‌الله سیف االهی (فرشاد سالاروند) و مهدی زبیدی بازیکنانی بودند که در هفته آخر دور رفت لیگ بر‌تر، استقلال خوزستان را بر صدر نشاندند.

عبدالله ویسی پس از کسب این موفقیت به خبرنگاران گفت: ما فقط چهار گل خورده‌ایم با یک باخت که نشان می‌دهد تمام استاندارد‌ها را داریم. تلاش‌مان این است که شگفتی را ادامه دهیم. در نیم فصل دوم همین روند ادامه دارد تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم.

سرمربی استقلال خوزستان در ادامه گفت: دیگر گول نمی‌خورم. من بزرگتر و باتجربه‌تر شده‌ام و بازیکنانم را به هیچ تیمی نمی‌دهم. هزینه کل تیم ما پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون می‌شود. سال گذشته که به پلی‌آف رفتیم خودم را جریمه کردم و ۱۰۰ میلیون از قراردادم کم کردم.

ویسی تاکید کرد: «غرور می‌تواند ما را بشکند. مطمئن باشید بچه‌های ما دنبال این نیستند که عکس‌شان در روزنامه باشد و قرارداد سال آینده‌شان بیشتر شود. همگی دنبال فوتبال ناب هستند».

پرسپولیس در شهر قدس و در نمایشی بر‌تر، با دو گل مهدی طارمی که در نیمه نخست به ثمر رسید از سد راه آهن گذشت. اگر بی‌دقتی‌های عالیشاه نبود، نیمه دوم نیز می‌توانست حداقل دو گل دیگر در بر داشته باشد.

طارمی با گل‌هایی که زد ۹ گله شد تا عنوان آقای گلی نیم فصل را نصیب خود کند. حسن بیت سعید از استقلال خوزستان با هشت گل در رده دوم قرار گرفت و مهرداد محمدی از راه آهن با شش گل زده، در رتبه بعدی ایستاد.

سوشا مکانی، امید عالیشاه، محسن بنگر، لوکا ماریچ، احمد نوراللهی، مهدی طارمی (جری بنگسون)، فرشاد احمدزاده (مایکل اومانیا)، کمال کامیابی‌نیا، محمد انصاری، رامین رضاییان و محسن مسلمان (میلاد کمندانی) بازیکنان پرسپولیس در این بازی بودند.

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی گفت: «در نیمه دوم موقعیت‌هایی را خراب کردیم اما مثل بازی با گسترش افت نکردیم. امروز چند موقعیت گلزنی را از دست دادیم. یک شبه نمی‌شود مشکل گلزنی را حل کرد».

بازی ملوان بندرانزلی و سیاه جامگان مشهد با تساوی بدون گل به پایان رسید. پدیده مشهد و سپاهان اصفهان با تساوی ۱-۱ به کار خود خاتمه دادند. همین نتیجه در بازی گسترش تبریز و فولاد خوزستان تکرار شد.

در دقیقه ۹۳ بازی پدیده با سپاهان، روی حمله‌ سپاهانی‌ها داور اعلام پنالتی کرد. کمک داور مخالفت کرد. موضوعی که به ترتیب، اعتراض شدید هر مربیان دو تیم را در پی داشت.

سپاهانی‌ها اعتقاد داشتند روی پاپی پنالتی شده. رضا عادل داور بازی نیز همین نظر را داشت اما کمک داور نقطه کرنر را نشان داد. بازیکنان دو تیم به سمت کمک داور دویدند و سرانجام، داور نظر کمک خود را پذیرفت. علیرضا کناری و رسول زورقی کمک‌های رضا عادل در این بازی بودند.

XS
SM
MD
LG