لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

دفاع قذافی از حکم اعدام پرستاران بلغاری


قذافی می گوید که اين پرونده دارای موارد مشکوک بی شمار است .
قذافی می گوید که اين پرونده دارای موارد مشکوک بی شمار است .

قذافی سرويس های جاسوسی غرب را به دست داشتن در آلوده کردن کوکان ليبيايی به ويروس ايدز متهم کرد .


به گزارش خبرگزاری رويترز ، معمر قذافی ، رهبر ليبی روز جمعه از حکم دادگاه اين کشور در اعدام پنج پرستار بلغاری و يک پزشک فلسطينی که متهم به آلوده کردن بيش از ۴۰۰ کودک ليبيايی به ويروس ايدزهستند دفاع کرد .


قذافی که در جمع مقام های رسمی ، رهبران مذهبی و خبرنگاران سخن می گفت افزود که اين پرونده دارای موارد مشکوک بی شمار است .


قذافی ادامه داد: « بايد بفهميم چرا اين گروه پزشکی ، کودکان را به ويروس ايدز آلوده کردند؟ چه کسی دستور اين کار را داده است ؟ آيا سرويس جاسوسی ليبی چنين دستوری داده؟ يا سرويس جاسوسی آمريکا؟ شايد هم سرويس های جاسوسی اسراييل و بلغارستان کارهايی صورت داده باشند؟ به هرحال اين نکته ای است که بايد فاش شود.»


حکم دادگاه ليبی تاکنون مورد انتقاد بسياری از مجامع طرفدار حقوق بشر واقع شده و تعدادی از دانشمندان غربی ادعا کرده اند غفلت و شرايط نامناسب بهداشتی علت های اصلی بروز چنين واقعه ای هستند و اعضای آن تيم پزشکی در واقع قربانی ندانم کاری ديگران شده اند .


در همين حال وزير امور خارجه ليبی ، انتقاد غربيان به حکم دادگاه اين کشور را فقدان احترام به ليبی تلقی کرد .


قذافی، « هياهو و جنجال فعلی » عليه حکم دادگاه ليبی را با پرونده ای ديگر مقايسه کرد که مربوط می شود به شخصی به نام علی محمد المقراحی ، يک شهروند ليبی که در سال ۲۰۰۱ به حبس ابد محکوم شد، چرا که وی متهم به دست داشتن در انفجار هواپيمای شرکت پان امريکن بود که در اسکاتلند سقوط کرد .


در پی ماجرای ياد شده ، تريپولی با پذيرفتن مسووليت اين جنايت ، قبول کرد که ۲.۷ ميليارد دلار به بازماندگان قربانيان پرداخت کند .


معمر قذافی افزود: « چرا در آن ماجرا هيچ کس خواستار آزادی وی نشد؟»


XS
SM
MD
LG