لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۵

محمد مایلی کهن با شکایت علی دایی روانه زندان اوین شد


در پی شکایت علی دایی و با حکم دادگاه، محمد مایلی‌کهن با حضور در کلانتری میدان ارگ و در حالی‌ که مامورین به دستش دستبند زده بودند، راهی زندان اوین شد.

محمد خاکپور و نادر فریادشیران از جمله اهالی فوتبال بودند که سرمربی سابق تیم ملی ایران را تا زندان همراهی کردند.

شعبه ۱۰۵۷ دادسرای کارکنان دولت واقع در میدان ارگ، محمد مایلی‌کهن را به چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود که این حکم به تایید دادگاه تجدیدنظر هم رسید.

از آغاز درگیری دایی و مایلی کهن، نزدیک به دو دهه می‌گذرد. اختلافات این دو نفر، طی سال‌های گذشته چند مرتبه به دادگاه و صدور رای در مراجع قضایی کشیده شد. بار‌ها در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌ها به هم حمله کرده‌اند. علیه هم مصاحبه کرده‌اند و حتی در دیدار رو در روی تیم‌هایشان نیز درگیر شده‌اند.

امروز پس از زندانی شدن مایلی کهن، برخی از هواداران پرسپولیس با تجمع مقابل در ورودی ورشگاه درفشی‌فر شعارهایی علیه دایی و به نفع محمد مایلی‌کهن سر دادند.

وزیر ورزش دستور پیگیری آزادی مایلی کهن را به معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه داده است. بنا بر اعلام روابط عمومی این وزارتخانه «ایجاد چنین فضاهایی، بداخلاقی‌ها و شکستن حرمت‌ها را ترویج می‌دهد. به زندان رفتن مربیان، چهره‌های ورزشی را خدشه‌دار می‌کند و به نفع ورزش کشور نیست».

اما وکیل دایی در واکنش به وساطت وزارت ورزش، به خبرگزاری فارس گفته است: «واقعاً در آن وزارتخانه عریض و طویل یک نفر نبوده به وزیر بگوید رای قطعی را نمی‌توان با وثیقه متوقف کرد؟ این نوع اظهارات‌ شان وزیر را زیر سوال می‌برد».

آقای عسگری پیش‌بین در ادامه گفت: «نکته جالب‌تر اظهارات دوگانه است. از یک طرف می‌گویند دادگاه رفتن مربیان چهره ورزش را مخدوش می‌کند و از طرف دیگر وزیر از دایی شکایت کرده. مرگ خوب است اما برای همسایه».

نادر فریادشیران که او نیز با شکایت دایی مواجه شده درباره زندانی شدن مایلی کهن گفته است: «اولین نفری که مربی خود را به زندان انداخته علی دایی است. اما باید بدانیم که زندان فقط جای آدم‌های بد نیست. شما دیدید که ما دنبال پارتی‌بازی و یا گرفتن وکیل حاذق جهت مقابله با این مسئله نبودیم و در ‌‌نهایت هم متهم شدیم».

محمد خاکپور کاپیتان سابق تیم ملی ایران هم به خبرنگاران گفت: «این یکی از زشت‌ترین اتفاقات فوتبال ایران است که در تاریخ ثبت می‌شود. اینکه یک شاگرد، استادش را با دستبند به زندان انداخت. این باعث شرمندگی همه ماست».

او در مورد اینکه آیا با علی دایی برای وساطت تماس گرفته است، گفت: بعد از سال ۱۹۹۸ هیچ تماسی با دایی نداشته و با توجه به‌ شناختی که از دایی دارد، فکر نمی‌کند صحبت با او تاثیری داشته باشد».

آخرین دور جنگ لفظی بین شاگرد و مربی، در واپسین روزهای سرمربیگری دایی در پرسپولیس رخ داد. دایی در برنامه ۹۰ درباره مایلی کهن گفت: «کسی که باعث سقوط پنج تیم پیکان، شهرداری، سایپا، و فولاد شده باید تندیس‌ پنجه طلایی بگیرد».

مایلی کهن هم با انتقاد از نحوه هدایت پرسپولیس، پاسخ داد: «همیشه با فرزندت سر تمرین می‌آیی، هرگز در دقایق نخست تمرین کنار تیم نیستی، در حین تمرینات به روزنامه‌خوانی مشغول می‌شوی، از رانت خانوادگی استفاده می‌کنی، کسی را سر کار می‌آوری که قبلاً برای آمدن به باشگاه پرسپولیس باید پول می‌داد اما امروز پول می‌گیرد و در رزومه‌اش هم می‌نویسد مربی پرسپولیس».

XS
SM
MD
LG