لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۲

بستری شدن هاشمی رفسنجانی در بیمارستان تکذیب شد


اکبر هاشمی رفسنجانی ۸۲ ساله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد.
اکبر هاشمی رفسنجانی ۸۲ ساله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد.

محمد و فاطمه هاشمی گزارش‌ها درباره بستری شدن اکبر هاشمی رفسنجانی در پی «عارضه قلبی» را تکذیب کردند.

خانم هاشمی روز پنجشنبه اول مهر در گفت‌و‌گو با «باشگاه خبرنگاران جوان» اعلام کرد که «حال» پدرش «مساعد» است.

وی اظهار داشت: «این گونه اظهارات دروغ است و بنده با پدرم صحبت کردم، در منزل هستند و حال‌شان خوب است».

محمد هاشمی، برادر وی نیز، با بیان اینکه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ مشکلی که ناشی از بیماری باشد و منجر به بستری شدن وی شود، ندارد، گفت: «این موضوع صحت ندارد و آقای هاشمی هم اکنون در صحت و سلامت در منزل‌شان هستند».

وی افزوده است: «معمولا روزهای تعطیل که می‌شود، دست شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها از مطلب خالی است، بنابراین چنین شایعاتی درست می‌کنند».

صبح روز پنجشنبه برخی گزارش‌ها حاکی از بستری شدن اکبر هاشمی رفسنجانی به دلیل «عارضه قلبی» بود که منبع اصلی آنها تاکنون مشخص نشده است.

۳۰ تیر سال ۱۳۸۸ نیز گزارش مشابهی مبنی بر بستری شدن رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیمارستان منتشر شده بود که در آن زمان هم محسن هاشمی این گزارش‌ها را «شایعه» خوانده بود.

۱۲ دی‌ماه همان سال نیز یک عضو دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام «شایعه بیماری و سکته» اکبر هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی ۸۲ ساله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد.

وی در سال‌های اخیر بویژه در دوران ریاست جمهوری هشت ساله محمود احمدی‌نژاد در برخی سیاست‌های کلان نظام با آیت‌الله علی خامنه‌ای دچار اختلاف‌هایی شد که همین اختلاف‌ها زمینه حملات گسترده حامیان رهبر جمهوری اسلامی به وی را فراهم کرده است.

XS
SM
MD
LG