لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۵

وزير اطلاعات: مسئولان جمهوری اسلامی مراقب اطراف خود باشند


حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران
حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران، روز پنجشنبه درباره «فعاليت مجدد» سازمان مجاهدين خلق هشدار داده و از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است تا به طور جدی «مراقب اطراف خود» باشند.

آقای مصلحی در يک گردهمايی با عنوان «همايش شهدای ترور» مدعی «اشراف گسترده» دستگاه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی بر حرکت گروه‌های تروريستی شده ولی گفته است: «امسال گروهک منافقين مانند سال‌های اول انقلاب عمل نمی‌کند بلکه آنها متناسب با زمان، اقدام خود را انجام می‌دهند و از افراد پليد برای رسيدن به مقاصد شوم خود بهره می‌برند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزوده است: «من به عنوان مسئول دستگاه امنيتی – اطلاعاتی کشور به مسئولان در هر سطح و رده‌ای هشدار می‌دهم که بايد مراقب اطراف خود به جد باشند.»

وزير اطلاعات جمهوری اسلامی در عين حال گفته است: «گروهک منافقين هم اکنون در حال اضمحلال و از بين رفتن است اما اين به معنای آن نيست که تلاش‌های مذبوحانه اين گروهک تروريستی عليه ملت شريف ايران انجام نشود.»

حيدر مصلحی جزئيات بيشتری درباره علت اين هشدار نداده است.

هشدار اين مقام امنيتی در سالگرد حادثه ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ صورت می‌گيرد که در جريان آن درگيری‌های خونينی ميان اعضای سازمان مجاهدين خلق و نيروهای وفادار به جمهوری اسلامی ايران در گرفت.

اين درگيری‌ها موجب کشته شدن صدها تن از اعضای سازمان مجاهدين خلق و خروج کادر رهبری آن از ايران شد.

ايران در سال‌های اخير شاهد ترورها و بمبگذاری‌های متعددی است که عليه متخصصان هسته‌ای صورت گرفته است و هر بار دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی جمهوری اسلامی انگشت اتهام را به سوی سازمان مجاهدين خلق نشانه رفته‌اند.

در جريان تظاهرات عليه نتايج انتخابات رياست جمهوری که با سرکوب گسترده نيروهای امنيتی همراه شد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی حاضر نشدند تا مسئوليت تيراندازی به سوی معترضان را برعهده گيرند و آن را به اعضای سازمان مجاهدين خلق نسبت دادند.

بيشتر اعضای سازمان مجاهدين خلق که جمهوری اسلامی از آنها به عنوان «منافقين» ياد می‌کند در اردوگاه اشرف عراق ساکن هستند که از سوی دولت اين کشور محاصره شده است.

وزير امور خارجه عراق در سفر هفته اخير خود به تهران اعلام کرد که اعضای اين سازمان بايد تا پايان سال اين کشور را ترک کنند.
XS
SM
MD
LG