لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۲

توکلی: نظر وزير اطلاعات درباره انتصاب ملک زاده منفی است


در تازه ترين تنش ها بر سر انتصاب محمدشريف ملک‌زاده به سمت معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ،احمد توکلی، رييس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گفته است: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه به هشدار دادستان در خصوص انتصاب آقای ملک زاده توجه نکرده است و نظر وزير اطلاعات نیز در اين باره منفی است.

به گزارش وب‌سايت الف، سايت متعلق به رييس مرکز پژوهش‌های مجلس، احمد توکلی که در برنامه زنده «بدون خط خوردگی» راديو گفت وگو، سخن می‌‌گفت، در خصوص واکنش حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران، نسبت به انتصاب محمدشريف ملک زاده گفته است:«آخرين خبری که دارم اين است که وزير اطلاعات شفاهی به آقای صالحی گفته است که نظر من منفی است و به رغم آن، اين شخص نصب می شود و برای آن مراسم معارفه برگزار می شود.»

در همين زمينه، الف گزارش داده است حيدر مصلحی طی نامه ای اداری و کتبی مخالفت خود را با انتصاب محمدشريف ملک زاده به عنوان معاون وزير خارجه اعلام کرد.

در حالی وزارت اطلاعات به عنوان يکی از زير مجموعه های دولت محمود احمدی نژاد به مناقشه اخير بر سر پرونده انتصاب محمد شريف ملک زاده وارد شده است که احمد توکلی در خصوص روند اين انتصاب در برنامه «بدون خط خوردگی» گفته است:« آقای صالحی سه گزينه برای اين پست پيشنهاد کرده بود که رئيس جمهور نپذيرفته و گفته که حتما بايد اين شخص را بگذاريد.»

احمد توکلی همچنين روز دوشنبه به خبرگزاری فارس گفه است: «دادستان تلفنی به وزير خارجه گفته که ملک‌زاده در شرف بازداشت است و برای معاونت منصوبش نکنيد، ولی صالحی به اين مسئله اعتنا نکرده است.»

انتصاب محمد شريف ملک زاده به سمت معاون اداری مالی وزارت امور خاجه ايران توسط علی اکبر صالحی در هفته گذشته انتقاد شديد نمايندگان مجلس را به دنبال داشت. اين نمايندگان آقای ملکزاده را به «جريان انحرافی» و «فساد مالی و اقتصادی» متهم کرده اند.

تعدادی از نمايندگان مجلس پس از انتصاب آقای ملک زاده خواهان استيضاح وزير امور خارجه شدند و به گفته احمد توکلی تا قبل از ظهر روز دوشنبه تعداد امضاهای طرح استيضاح علی اکبر صالحی به ۳۱ امضا افزايش يافته است.

محمد شريف ملک زاده پيش از اين سمت دبيری شورای عالی ايرانيان خارج از کشور را بر عهده داشته و به گفته رسانه های منتقد دولت محمود احمدی نژاد، وی از افراد نزديک به اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر رييس جمهور، است که سردسته «جريان انحرافی» به شمار می رود.

«فاجعه سياسی و اداری»

احمد توکلی درادامه حملات خود به محمد شريف ملک زاده گفته است:«ملک زاده کسی است که اطرافيانش بازداشت شده و خودش هم در شرف بازداشت است. در اين موقعيت حساس، وزير خارجه با اين عذر که رئيس جمهور به وی دستور داده است، اين شخص را به سمت اداری و مالی نصب کرده که به نظر من اين انتصاب يک فاجعه سياسی و اداری است.»

اين در حالی است که محمد شريف ملک زاده روز دوشنبه اتهام ها عليه خود را «دروغ محض» خوانده و از منتقدان خود خواسته اگر پرونده ای قضايی از او در دست دارند آن را منتشر کنند.

آقای ملک زاده به خبرگزاری دانشجویان ایران ، ایسنا، گفته است: «تمام اين موارد دروغ محض است و من از کسانی که اينگونه اتهامات را به من وارد می کنند خواهش می کنم چنانچه پرونده های قضايی متعددی دارم يکی از آنها را منتشر کنند.»

وی اضافه کرده است: «من نمی دانم آقای توکلی چه چيزی را تعقيب می کند اما تمام مطالب و گفته های وی دستاويز و سوژه ای برای شبکه های معاند نظام شده است تا از آن عليه نظام و دولت استفاده کند.»

«التهاب آفرينی» احمدی نژاد

در همین حال، احمد توکلی در ادامه گفت وگوی خود با راديو دولتی ايران گفته است: «نمی دانم که چرا اقای رئيس جمهور اصرار دارد که افراد مسئله دار را دور خود جمع کند، من يک بار گفتم که اطرافيان اصلی رئيس جمهور يا منحرفند، يا فاسدند، يا هر دو. الان هم محکم می گويم و ايستاده ام و دادگاه هم می روم و همانطور که رفته ام و چند شکايت شده است. پای حرفی که زده ام ايستاده ام و مستند حرف می زنم.»

احمد توکلی همچنين با اشاره به بروز برخی ناهماهنگی ها از سوی دولت گفت: «متاسفانه آقای رئيس جمهور خيلی وقت است که التهاب آفرينی می کند و اين باعث می شود در کف اقتصاد جامعه حوادث ديگری رخ می‏دهد. الان تکليف هشت وزارتخانه ما نامعلوم است و طرح هدفمند کردن يارانه ها نيز اگر مراقب نباشيم هزار و يک مشکل ايجاد می کند.»

«شورای عالی ايرانيان خارج از کشور» در دوران دبيرکلی محمد شريف ملک زاده همايش هايی با حضور ايرانيان خارج ازکشور برگزار کرد که واکنش تند برخی از اصولگرايان مخالف دولت دهم را در پی داشت.

در يکی از اين همايش ها در مردادماه سال گذشته، اسفنديار رحيم مشايی از لزوم تبليغ «مکتب ايرانی» به جای «مکتب اسلام» دفاع کرد.

اسفنديار رحيم مشايی که طی دو سال اخیر در معرض انتقادهای اصولگرايان حامی رهبر قرار داشته است، پس از استعفای وزير اطلاعات در ارديبهشت ماه سال جاری و دخالت آيت الله خامنه ای برای بازگشت وی به کار ، این حملات تشدید شده و حتی برخی از اصولگرایان خواهان بازداشت آقای مشایی شده اند.
XS
SM
MD
LG