لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۰

حمله سایت حامی دولت به منتقدان: «موی گندیده احمدی‌نژاد» بهتر از «صد مص... و مص...»


وب‌سایت‌های خبری آفتاب و سحام‌نیوز روز چهارشنبه نوشتند که یکی از وب‌سایت‌های اصلی نزدیک به دولت در مطلبی که روز سه‌شنبه منتشر کرده اظهار کرده است که «ما یک موی گندیده دکتر احمدی‌نژاد را به صد مص... و مص... نمی‌دهیم».

به نظر می‌رسد اشاره این دو وب‌سایت خبری به مطلبی باشد که وب‌سایت‌های «یک‌شنبه» و «هفت صبح» منتشر کرده‌اند.

سحام‌نیوز در خبر خود می‌افزاید که این دو سایت حامی اسفندیار رحیم‌ مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، روز سه‌شنبه، ۲۴ خرداد، با اعلام این مطلب افزوده‌اند که «توطئه‌های افرادی همچون محمدتقی مصباح یزدی هیچ تاثیری بر دولتی‌ها نخواهد گذاشت».

این دو سایت در ادامه به نقل از فردی که او را «منبع آگاه» نامیده‌اند آورده‌اند: «تمامیت‌خواهان که از اقدامات قاطع دکتر احمدی‌نژاد در مبارزه با تحمیل‌گران به تنگ آمده‌اند، در جدیدترین سناریوی خود قصد دارند به بهانه حمایت از برخی چهره‌ها همانند یکی از روحانیون و یکی از وزرا، پایگاه مردمی دولت را تضعیف کنند.»

سحام‌نیوز می‌افزاید: «با توجه به موارد فوق به نظر می‌رسد که منظور این سایت از «یکی از روحانیون و یکی از وزرا» مصباح و مصلحی باشد.»

آیت‌الله مصباح یزدی، حامی پیشین و منتقد فعلی دولت احمدی‌نژاد، و حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات مورد تأیید رهبر جمهوری اسلامی، از منتقدان تیم محمود احمدی‌نژاد به‌شمار می‌آیند.

در سایت «یک‌شنبه» از قول «منبع آگاه» به فعالان سیاسی توصیه شده ‌است: «از فرو افتادن به بازی تمامیت‌خواهان و تحمیل‌گران بپرهیزند، چرا که حامیان واقعی دولت پابرهنگان و مردم عادی مستضعف از هر قشر و با هر عقیده سیاسی هستند که به دنبال عدالت‌اند و این قبیل توطئه‌های «مص و مصی» تاثیری در این پایگاه مردمی نخواهد داشت.»

وب‌سایت خبری آفتاب نیز منظور «سایت حامی رحیم مشایی» از «مص و مصی» را محمدتقی مصباح یزدی و حیدر مصلحی دانسته ‌است.

آفتاب از وب‌سایتی که این حملات لفظی در آن منتشر شده به عنوان «سایتی که در یک ماه گذشته و با هدف اثرگذاری بر فضای سیاسی کشور راه‌اندازی شده ولی فیلتر و از دسترس کاربران ایرانی خارج شده» یاد کرده‌ است.

حملات این دو سایت منتسب به تیم ریاست‌ جمهوری به محمدتقی مصباح یزدی و حیدر مصلحی٬یک روز پس از انتشار یادداشت تهدیدآمیز سایت «رجانیوز» علیه نزدیکان احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد.

در این یادداشت خطاب به حامیان احمدی‌نژاد آمده بود: «هر چه قدر شما [حامیان احمدی‌نژاد] وارد فاز رادیکالیسم شوید، ما هم متقابلا وارد خواهیم شد.»

این یادداشت هواداران رئیس دولت دهم را «خیانتکار» نامیده و افزوده ‌است: «خیلی مدارا کردیم و جانب نگه داشتیم، اگر هنوز هستید و می‌نویسید، گمان نکنید هر آن چه خواستید می‌توانید بنویسید و ما هم باز سکوت می‌کنیم.»

«ابلیس با تجربه چندین هزار ساله به کمک اینها آمده ‌است»

آیت‌الله مصباح یزدی که پیشتر از حامیان پروپاقرص محمود احمدی‌نژاد بود و حتی در مواردی از او به عنوان نظریه‌پرداز در سیاست‌های احمدی‌نژاد یاد شده در یک ماه اخیر از هیچ فرصتی برای حمله به اطرافیان رئیس جمهور و به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی نگذشته است.

به گزارش آفتاب، وی روز دوشنبه در یک سخنرانی اظهار داشت: «بنده قبلا از بعضی اشخاص که شما خوب می‌شناسید به دلیل جلوگیری از ضرر به نظام بسیار دفاع می‌کردم که البته همان زمان در بین موجودین بهترین بودند و بعدها همان اشخاص از ریزش‌های انقلاب شدند».

وی در این سخنرانی شگردهای آن چه «جریان انحرافی» نامید را «شیطانی» دانست و افزود: «در پاسخ به کسانی که می‌گویند این آدم قد و قواره‌اش این‌قدر نیست که این کارها را انجام دهد باید گفت که مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است، البته به برخی می‌گویند اینها لیاقت آن را ندارند که عنوان جریان را داشته باشند و باید به آنها گروهک انحرافی گفت، اما هر چه آنان تجربه شیطنت نداشته باشند اما ابلیس با تجربه چندین هزار ساله به کمک اینها آمده ‌است».

آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه گفت: «برنامه‌ریزی شیطان آن قدر دقیق و جامع است که پس از مهیا کردن زمینه‌ها یک نفر را از لایه‌های درونی بیرون می‌آورد و او شبکه‌ای را تشکیل می‌دهد تا بزرگ‌ترین نعمت الهی در طول تاریخ اسلام را از بین ببرد.»

آقای مصباح یزدی روز دوشنبه در سخنرانی دیگری در جمع طلاب زن گفت: «هزار افسوس برخی از کسانی که اولی هستند که با تمام وجود مدافع ولایت باشند، بعضی‌هایشان حکم مخرب را دارند.»

وی در این سخنرانی افزود: «کسی که با استفاده از موقعیتی که در اختیارش است شبهه‌ای را مطرح کند، این باعث تزلزل افکار در بخش عظیمی از جامعه و مردم می‌شود و چه بسا اگر مواجهه و مقابله صریح با آن نشود ممکن است فتنه عظیمی را ایجاد کند.»

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی هفته گذشته نیز در حمله‌ای دیگر به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد چنین اظهار نظر کرد که «این آشغال‌ها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند».
XS
SM
MD
LG