لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۲

مصباح يزدی: دين در خطر است


محمد تقی مصباح يزدی، از روحانيون بلندپايه و حاميان سابق محمود احمدی نژاد، هشدار داده است در صورتی که «گروه منحرف» در ايران بر سر کار بيايد به «اسلام و دستاوردهای انقلاب» لطمه می زند و شواهدی وجود دارد که «دين در خطر» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی مصباح يزدی، رييس موسسه امام خمينی قم و عضو خبرگان رهبری، روز جمعه در ديدار با اعضای جامعه اسلامی مهندسين گفته است:« امتحان اخير در کشور از راهی که باور نمی‌کرديم رخ داد و بالاخره امتحانی صورت گرفت و بعضی از فازهای آن انجام شد و بقيه اين امتحان در جريان است ».

هرچند محمدتقی مصباح يزدی مصداق«امتحان اخير» را بيان نکرده است، اما اشاره او به اختلاف حاميان رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد، رييس جمهور، و نزديکان وی است.

به دنبال پذيرش استعفای وزير اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد، آيت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،طی دستوری وی را ابقا کرد.

به دنبال اين اقدام، محمود احمدی نژاد پس از مدتی«خانه نشينی» و غيبت در جلسات هيات دولت بالاخره به سرکار بازگشت، اما حملات گروه‌های اصولگر عليه آنچه که «جريان انحرافی» در دولت می‌نامند همچنان ادامه دارد.

محمد تقی مصباح يزدی که از حاميان اصلی محمود احمدی نژاد به شمار می رفت، در ديدار با اعضای جامعه اسلامی مهندسين همچنين گفته است: «فتنه اخير که احساس می‌شود امتحانی بالاتر است و کسانی از آن نگرانی‌هايی دارند بايد مشخص شود انگيزه‌های آنها برای مخالفت با اين جريان چيست. چرا که ممکن است برخی تنها نگران پيروزی اين جريان باشند و بگويند اگر آنها پيروز شوند ما جايگاه خود را از دست می دهيم. ولی اين انگيزه مقدسی نيست.»

اين عضو خبرگان رهبری اضافه کرده است:« تنها مايه نگرانی بايد اين باشد که اگر گروه‌ منحرف سر کار بيايد به اسلام و دستاوردهای انقلاب لطمه می‌زند و چنين شواهدی وجود دارد که دين در خطر است و بايد مراقب فتنه‌ها باشيم.»

در حالی محمدتقی مصباح يزدی به شدت به جريان «انحرافی» در دولت محمود احمدی نژاد حمله می کند و در مورد به «خطر» افتادن «دين» هشدار می دهد که از زمان روز کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد از وی حمايت کرده و پيروزی او را در انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۴ بازگشت به ارزش های اول انقلاب، «نفخه الهی»، واز«عنايات ولی عصر»، دانسته بود.

محمدتقی مصباح يزدی تنها چند روز پس از انتخابات رياست جمهوری ۱۳۸۴ درباره پيروزی محمود احمدی نژاد مقابل اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بود:«خدای متعال را شاکريم که زمينه انتخاب چنين شخصيتی برای اين دوره خاص از انقلاب را فراهم کرد و آيندگان به اين نتيجه خواهند رسيد که اين انتخاب، مشحون به کرامات و معجزات بود و از اين رو توفيق شکر اين نعمت را از خداوند خواستاريم. عنايات حضرت ولی عصر يار ملت ايران بود که به چنين موفقيتی دست يافت و تلقی ما اين است که اين نفخه الهی که در اين زمان در جامعه ما دميده شده و آثارش در علاقه بيشتر مردم به دين و انديشه های اسلامی ظهور يافته، مرتبه ای از مراتب چيزی است که در زمان پيامبر اسلام تحقق پيدا کرد و ان‌شاء‌الله مرتبه کاملش در زمان ظهور حضرت ولی عصر تحقق خواهد يافت.»

«فتنه ۸۸»

اين عضو خبرگان رهبری در ادامه به اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و گفته است پس از این رویداد انتظار می رفت تا حکومت جمهوری اسلامی با «فتنه» ديگری مواجه شود.

محمدتقی مصباح يزدی گفته است:« بعد از فتنه ۸۸ نيز فتنه جديد قابل پيش‌بينی بود چرا که مردم ما در فتنه ۸۸ موفق شدند و امتحان خوبی دادند.»

با اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری و تاييد نتيجه انتخابات توسط رهبر جمهوری اسلامی، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی دو نامزد اصلاح طلب، خواستار ابطال نتيجه اين انتخابات شدند. در جريان اعتراضات سال ۱۳۸۸ تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد تظاهرات معترضان بود که به گفته مخالفان دهها نفر در اين اعتراضات کشته شدند.

محمدتقی مصباح يزدی هفته گذشته نيز از رابطه محمود احمدی نژاد و اسفنديار رحيم مشايی به شدت انتقاد کرده بود.
XS
SM
MD
LG