لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۰

حمله دیگر مصباح به «جریان انحرافی»: آشغال‌ها کاری نمی‌توانند بکنند


آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در کنار محمود احمدی‌نژاد
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در کنار محمود احمدی‌نژاد
در دنباله انتقادات شدیداللحن اصول‌گرایان از نزدیکان رئیس جمهور ایران، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی روز پنج‌شنبه در حمله‌ای دیگر به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد چنین اظهار نظر کرد که «این آشغال‌ها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند».

آیت‌الله مصباح یزدی که پیشتر از حامیان پروپاقرص محمود احمدی‌نژاد بود و حتی در مواردی از او به عنوان نظریه‌پرداز در سیاست‌های احمدی‌نژاد نیز یاد شده در یک ماه اخیر از هیچ فرصتی برای حمله به اطرافیان رئیس جمهور و به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی نگذشته است.

او که ریاست موسسه آموزشی امام خمینی را بر عهده دارد روز پنج‌شنبه نیز در یک سخنرانی در شهر قم بار دیگر به «جریان انحرافی» تاخت و از آنها به عنوان «آشغال‌ها» یاد کرد.

در ادبیات اصول‌گرایان منتقد دولت جمهوری اسلامی، «جریان انحرافی» به تیم محمود احمدی‌نژاد و به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی اشاره دارد که از زمان برکناری وزیر اطلاعات به دست آقای احمدی‌نژاد و خانه‌نشینی یازده روزه او تقریبا هر روز آماج حملات شدید بوده است.

گرچه محمدتقی مصباح یزدی در سخنان تازه خود به نام فرد خاصی اشاره نکرده است، به نظر می‌رسد باز هم هدف او آقای رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، باشد.

او این بار نیز اسفندیار رحیم مشایی و جریانی را که گفته می‌شود تحت رهبری اوست متهم کرده است که به نیابت «آخوندها» از طرف امام دوازدهم شیعیان اعتقاد و التزامی ندارند.

او گفت: «این جریان می‌گوید چه کسی گفته که آخوندها نایب امام زمان هستند و این اختصاص به آنها دارد.»

آیت‌الله مصباح یزدی روز سه‌شنبه گذشته نیز در جایی دیگر گفته بود که اسفندیار رحیم مشایی «اسلام و ارزش‌های اسلامی» را نشانه رفته است.

او روز پنج‌شنبه همچنین جریان انحرافی درون دولت احمدی‌نژاد را متهم کرده است که به دنبال «برچیدن بساط ولایت فقیه» و «از بین بردن برنامه‌های انقلاب» است.

حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، نیز که از منتقدان سرسخت آقای مشایی است روز پنج‌شنبه در حمله‌ای دیگر به «جریان انحرافی» پیش‌بینی کرده است که این جریان عمر درازی نخواهد داشت.
XS
SM
MD
LG