لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

دفتر رهبر ايران و سپاه اظهارات اخير امام جمعه کاشان را تکذيب کردند


عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، گفته بود که عزیز جعفری، فرمانده سپاه، از رهبر ایران خواسته بود تا اجازه دهد اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شود.
عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، گفته بود که عزیز جعفری، فرمانده سپاه، از رهبر ایران خواسته بود تا اجازه دهد اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شود.
دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران روز چهارشنبه سخنان عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، درباره درخواست فرمانده سپاه از آیت الله خامنه ای برای بازداشت رحيم مشايی را تکذيب کردند.

دفتر آیت الله خامنه ای در بيانيه ای، بدون نام بردن از امام جمعه کاشان، اظهارات وی درباره مواضع رهبر ایران را «حاوی مطالب خلاف واقع» دانسته که به گفته آن، «از راه های غير موثق و غير مستند در اختيار گويندگان آنها قرار گرفته است.»

دفتر آيت الله خامنه ای، نسبت به نقل و قول از رهبر جمهوری اسلامی از سوی شخصیت های سیاسی و رسانه های گروهی هشدار داده و گفته است که اخبار مربوط به وی «صرفا از مجاری رسمی» منتشر می شوند.

سپاه پاسداران نیز روز چهارشنبه بخشی از سخنان عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، درباره درخواست فرمانده این نیرو از رهبر جمهوری اسلامی برای بازداشت اسفنديار رحيم مشايی را تکذيب کرد و گفت که اين اظهارات صحت ندارد.

رمضان شريف، مسئول روابط عمومی و انتشارات سپاه در بيانيه ای، اين بخش از سخنان امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری درباره ديدار فرمانده سپاه و درخواست برای صدور اجازه دستگيری «عوامل جريان انحرافی» را رد کرده و گفته است: «مطلب منتشره اخير صحت نداشته است و تکذيب می شود.»

اين فرمانده سپاه از رسانه های جمهوری اسلامی ايران خواسته است تا درباره اخبار مربوط به فرماندهان و مسئولين سپاه «دقت و حساسيت بيشتری» به خرج دهند.

اظهارات عبدالنبی نمازی که عضو مجلس خبرگان رهبری نيز است، نخستين بار در سايت شخصی وی منتشر شد و سپس در رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان بازتاب گسترده ای پيدا کرد.

آقای نمازی با اشاره به اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر رييس جمهور ايران، گفته بود که «رييس دفتر رييس جمهور مراکز قدرت نظام را در اختيار خودش گرفته» است.

وی افزوده بود: «سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه رفتند خدمت مقام معظم رهبری و گفتند اجازه بدهيد ايشان را بگيريم کل غائله حل می‌شود حالا نهايتاً چند روزی بعضی‌ها اظهار نگرانی خواهند کرد و تمام خواهد شد. آقا ظاهراً هنوز به اين نتيجه نرسيدند ولی فرمودند همه عوامل را دستگير کنيد؛ کسانی که نيروهای عملياتی اين طرح هستند؛ آقا فرمودند با قوت بازجويی کنيد و بررسی کنيد اما حساب رئيس جمهور را جدا کنيد.»

اصولگرايان منتقد محمود احمدی نژاد در ماه های اخير حملات دامنه داری را به اطرافيان رييس جمهور ايران که از آنها به عنوان «جريان انحرافی» نام می برند آغاز کرده اند واز اسفنديار رحيم مشايی به عنوان سرحلقه اين جريان نام می بردند.

طی يک ماه گذشته برخی از عوامل نزديک به جريان از سوی نيروهای سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت و مورد بازجويی قرار گرفته اند.

روز هفتم خردادماه، فرمانده سپاه در سخنانی اظهار داشت که «جريان انحرافی» به دنبال «يارگيری و اثرگذاری در انتخابات» از طريق پول و رانت است.

عبدالنبی نمازی نيز از آقای رحيم مشايی نقل و قول کرده که گفته است آيت ‌الله خامنه‌ای و احمد جنتی تا دو سال ديگر نيستند که بخواهند جلوی نامزدی وی در انتخابات رياست جمهوری را بگيرند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری گفته است: « به آقای مشايی گفتند شما که می ‌خواهی رييس جمهور شوی صلاحيت شما را شورای نگهبان بايد تاييد کند و آيت الله جنتی بسيار قاطع است و شما را رد صلاحيت می ‌کند که مشايی گفته تا دو سال ديگر آيت الله جنتی نيست و مقام معظم رهبری هم نيست که باعث رد صلاحيت بشوند. حالا نمی ‌دانيم در ارتباط با جن اين چيزها را فهميده ‌اند يا چيز ديگريست.»

رسانه های نزديک به اصولگرايان منتقد دولت، اسفنديار رحيم مشايی و ساير اطرافيان محمود احمدی نژاد را به توسل به «جن گيری و رمالی» برای رسيدن به اهداف خود متهم کرده و خواستار برخورد با آنها شده اند.

«فساد اقتصادی» نيز از ديگر اتهام های وارده به اين جريان است که در هفته های اخير گزارش های متعددی از سوی رسانه های منتقد عليه آقای رحيم مشايی و حميد بقايی، معاون اجرايی رييس جمهور، منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG