لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۱

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه سرمايه، عنوان اصلی خود را به اظهارات معاون اول رییس جمهوری اسلامی در خصوص اختلاف ثروت ۲۰۰ برابری دهک های بالا و پايين جامعه ايران اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، پرويز داوودی گفته است:«در حال حاضر، سرانه مصرف دهک های بالای جامعه ۱۷ برابر دهک های پايين است و درآمد دهک های بالای جامعه ۳۰ تا ۷۰ برابر دهک های پايين و اختلاف ثروت دهک های بالا حدود ۲۰۰ برابر دهک های پايين جامعه گزارش شده است.»


به نوشته سرمايه، آقای داودی در عين حال ادعا کرد که دولت طی دو سال گذشته به شعار عدالت خواهانه خود عمل کرده است.


روزنامه کيهان، تلويزيون دولتی ايران را به خاطر انجام يک مصاحبه انتقادی با فرمانده نيروی انتظامی تهران در خصوص طرح امنيت اجتماعی بار دیگر مورد سرزنش قرار داد.


اين روزنامه نوشت:«اگر تا ديروز شبکه های ماهواره ای و رسانه های مخالف نظام در خارج از کشور عليه طرح امنيت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش موضع می گرفتند اما در اين برنامه و چند برنامه ديگر، رسانه ملی در برنامه ای زنده و مستقيم و در حضور فرمانده نيروی انتظامی اين طرح را زير سوال می برد.»


کيهان در عين حال ادعا کرد که «صدا و سيما در سريال های تلويزيونی و ساير برنامه های تلويزيونی بسياری از حريم های اخلاقی را در هم شکسته است.»


روزنامه اعتماد ملی به نقل از وکيل اوليای دم خلبان هواپيمای سی- ۱۳۰ که بر اثر آن ده ها خبرنگار جان خود را از دست دادند، نوشته که خانواده ها از نظر ميزان مجازات توقع ديگری داشتند.


اين روزنامه از قول محمد علی رياحی، وکيل اوليای دم خلبان بابک گوهری نوشته است:« مشکل خانواده های جان باختگان را اين دادگاه نمي تواند حل کند چون اولا اتهامات از نوع قتل شبه عمد است و حداکثر مجازات آن سه سال حبس است و از طرف ديگر قاضی دادگاه در چارچوب کيفرخواست رسيدگی مي کند در حالی که خانواده ها چه از نظر ميزان مجازات و چه به لحاظ متهمان، توقعات ديگری دارند.»


دادگاه نظامی يک تهران، چهارشنبه گذشته در اطلاعيه ای، هشت متهم پرونده سی - ۱۳۰ را تبرئه و نيروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را به پرداخت ديه در حق سرنشينان، کريدور پروازی و جان باختگان شهرک توحيد و جبران خسارات وارده به ساير زيان ديدگان محکوم کرد .


روزنامه اعتماد نيز از اعتراض خبرنگاران در روز دوشنبه به صدور حکم تبرئه متهمان پرونده سی- ۱۳۰ خبر داد.


به نوشته اين روزنامه، خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه هایی که همکارانشان طی سقوط هواپيمای سی - ۱۳۰ در پائيز ۸۴ جان باختند روز دوشنبه قلم های خود را برای مدتی بر زمين خواهند گذاشت .


روزنامه همشهری، انتقاد مجدد رییس جمهوری اسلامی از سيستم بانکی و خودروسازان را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمود احمدی نژاد گفته است:«با وضعيت فعلی سيستم بانکی کشور، به جهش اقتصادی نخواهيم رسيد زيرا به خاطر وضعيت موجود بسياری از منابع کشور قفل شده يا در اختيار افرادی خاص قرار گرفته و در خدمت توليد نيست.»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت، حمايت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخورد با روزنامه ها و خبرگزاری ها را منعکس کرده است.


اين روزنامه از قول صفار هرندی نوشته است: « موج تعطيلی روزنامه ها و خبرگزاری ها در کشور را قبول ندارم و اتفاق های اخير يک روند غير طبيعی نيست.»


به نوشته ايران، وزير ارشاد تاکيد کرده اشت:«برخورد قضايی با چند روزنامه و خبرگزاری يک امر طبيعی است.»


آقای صفار هرندی بارديگر به تمام سايت های اينترنتی و وبلاگ ها هشدار داد که برای ثبت و دريافت مجوز از وزارت ارشاد اقدام کنند .


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که سکه های جديد ۲۵ و ۵۰ تومانی از روز يکشنبه توزيع می شوند.


اين روزنامه به نقل از بانک مرکزی نوشته است: اين بانک در نظر دارد سری جديد مسکوکات رايج ۲۵ و ۵۰ تومانی را به منظور بهينه کردن تناسب قيمت تمام شده سکه با ارزش اسمی آن با حفظ طرح رو و پشت سکه های فعلی از روز يکشنبه هفتم مرداد به جريان بگذارد.


XS
SM
MD
LG