لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۷

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


رييس هيات بازرسی استان تهران افزايش قيمت نان را يک شيطنت سياسی عنوان کرده و ضمن تاييد افزايش قيمت نان توسط وزارت بازرگانی، گفته که جلسه تعيين قيمت نان بدون حضور نماينده استانداری برگزار شده است.
رييس هيات بازرسی استان تهران افزايش قيمت نان را يک شيطنت سياسی عنوان کرده و ضمن تاييد افزايش قيمت نان توسط وزارت بازرگانی، گفته که جلسه تعيين قيمت نان بدون حضور نماينده استانداری برگزار شده است.

افزايش قيمت نان، موردتوجه اغلب روزنامه های امروزايران قرارگرفته است.


روزنامه سرمايه، در همين رابطه از اعلام جرم استانداری عليه اتحاديه نانوايان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، رييس هيات بازرسی استان تهران افزايش قيمت نان را يک شيطنت سياسی عنوان کرده و ضمن تاييد افزايش قيمت نان توسط وزارت بازرگانی، گفته که جلسه تعيين قيمت نان بدون حضور نماينده استانداری برگزار شده است.


اين روزنامه در عين حال از قول رييس انجمن صنفی نانوايان نوشته که افزايش قيمت نان براساس تصميم وزارت بازرگانی و سازمان تعزيرات بوده است.


در همين حال روزنامه کيهان، در صفحه نخست خود افزايش قيمت نان را شيطنت سياسی و غير قانونی خوانده و عامل گرانی نان را اتحاديه نانوايان معرفی کرده است .



چین؛ دوست یا دشمن؟


روزنامه رسالت، همزمان دو خبر در مورد شريک بزرگ تجاری جمهوری اسلامی منتشر کرده است.


در خبر اول اين روزنامه، از سفر حبيب الله عسکر اولادی به چين خبر داده و از قول اين عضو موتلفه اسلامی نوشته که چين بايد در مقابل آمريکا موضع روشن بگيرد.


به نوشته اين روزنامه، عسکر اولادی که در راس هيئتی از حزب موتلفه اسلامی در پکن بسر مي برد، ضمن ستودن مواضع آن کشور در حمايت از جمهوری اسلامی از مقامات حزب کمونيست چين خواسته تا از موقعيت خود برای مهار قدرت های بزرگ استفاده کنند.


رسالت ، در خبر ديگری سفارت چين در تهران را متهم کرده که در حال يارگيری در ميان خبرنگاران است.


اين روزنامه، دليل وارد کردن چنين اتهامی را درخواست سفارت چين از انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران برای معرفی تعدادی خبرنگار به منظور بازديد از اين کشور عنوان کرده است .



مخالفت با سفر متکی به بیروت


روزنامه جام جم، از مخالفت نخست وزير لبنان با سفر وزير خارجه جمهوری اسلامی به اين کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، فواد سنيوره به درخواست رجب طيب اردوغان،نخست وزير ترکيه برای سفر به بيروت به همراه منوچهر متکی جواب رد داده است .



استاندارد پایین خودروهای ایرانی


روزنامه صاحب قلم، از قول رييس سابق موسسه استاندارد کشور نوشته که استاندارد پرايد و پژو ۴۰۵ مربوط به ۲۰ سال قبل است.


به نوشته اين روزنامه، علی اصغر توفيق درباره استاندارد خودروهای پژو ۴۰۵ که آتش سوزی و خسارات جانی آن برای مردم طی ماه های اخير خبر ساز بوده، گفته که:« خودرو پژو ۴۰۵، ۱۵ سال است که در کشور توليد مي شود، حال آنکه استانداردهايی که ما تعيين کرده ايم استانداردهای روز دنياست.»


رييس سابق سازمان استاندارد کشور تاکيد کرده که امکان انطباق خودروهای قديمی با استانداردهای روز وجود ندارد و اين خودروها بايد خطوط توليدشان را تغيير دهند .


از سوی دیگر، روزنامه خراسان، خبر داده که طی هفت ماه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۱۶۰ نفر در تصادفات جاده ای جان باخته اند.


به نوشته اين روزنامه، رانندگی در جاده های کشور را حرکت باشتاب به سوی مرگ نام داده و نوشته که اگر رانندگان چنين هشداری را جدی می گرفتند در هفت ماهه اول سال جاری ۱۸ هزار و ۱۶۰ نفر قربانی تصادفات جاده ای نمی شدند .



خرید هواپیمای جدید


روزنامه حيات نو اقتصادی، از اضافه شدن ۳۰ هواپيما به ناوگان هوايی کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، سرپرست سازمان هواپيمايی کشوری اعلام کرده که طبق برنامه ريزي های انجام شده تا پايان سال ۸۵ ظرفيت ناوگان هواپيمايی کشور با افزايش ۳۰ فروندی هواپيمای مسافربری به ۱۵۰ فروند خواهد رسيد که برای رسيدن به اين آمار، اقدامات لازم صورت گرفته است. رضايی نيارکی درباره نوع هواپيماها و اين که از کدام کشور خريداری شده اند، توضيحی نداده است .



«تخلف انتخاباتی صدا وسیما»


روزنامه قدس، به نقل از يک مقام وزارت کشور، صدا و سيما را به تخلف در تبليغات انتخاباتی متهم کرده است.


به نوشته اين روزنامه، مديرکل دفتر امور مجلس وزارت کشور و عضو هیأت مرکزی بازرسی انتخابات گفته يکی از مواردی که تاکنون درخصوص استفاده از امکانات دولتی گزارش شده، استفاده از صدا و سيما به صورت مستقيم و غيرمستقيم در امر تبليغات بوده است.


مهدی انصاری، درباره تبليغات توسط پيامهای کوتاه (SMS) پس از پايان زمان تبليغات، نيز اعلام کرده که اگر اين حرکت به صورت تشکيلات منسجم تبليغاتی برای نامزد و يا گروه خاص باشد، پيگرد قانونی خواهد داشت.


معاون وزارت کشور همچنين گفته که نامزدهای انتخاباتی در پوسترهای تبليغی خود جعل عنوان کرده اند .



واجدین شرايط رای در تهران


روزنامه کيهان نوشته که ۸ ميليون نفر در استان تهران واجد شرايط رای دادن هستند.


به نوشته اين روزنامه، مديرکل سازمان ثبت احوال استان تهران اعلام کرده که بيش از هشت ميليون و ۷۳ هزار و ۲۵۵ نفر واجد شرايط رای دادن در استان هستند .



تجمع اعتراض آمیز


و در پايان، روزنامه اعتماد ملی از تجمع اعتراض آميز مردم در شهرک اسلام آباد تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بيش از يکهزار نفر از جمعيت ۱۵ هزار نفری اسلام آباد سه شنبه هفته گذشته با تجمع اعتراض آميز در جاده ورامين- تهران و مسدود کردن اين جاده، نسبت به روستا خواندن اين منطقه اعتراض کرده اند.


به نوشته اعتماد ملی، پليس سه شنبه گذشته ۱۳ تن از معترضين را تحت عنوان «عاملان تحريک»، بازداشت کرده و شورای تامين شهرستان ری چهارشنبه شب گذشته در اين باره تشکيل جلسه داده است.


اعتماد ملی نوشته که شهرک اسلام آباد در ۶ کيلومتری شرق شهر ری واقع است و مردم اين منطقه آن را شهرک مي دانستند اما اين منطقه اخيرا از نظر تقسيمات به دهياری تغيير يافته است .


XS
SM
MD
LG