لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۶

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت خبر داده که «از اين پس بسيج، مجری طرح های عمرانی کشور خواهد بود.»


به نوشته اين روزنامه، مجلس شورای اسلامی يک فوريت طرحی را را تصويب کرده که بر اساس آن، «بسيج به عنوان مجری طرح های عمومی و دولتی محسوب شده و مجاز به تبادل توافقنامه يا انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرايی خواهد بود.»


به نوشته روزنامه ايران، در صورت تصويب نهايی اين طرح، دستگاه های دولتی مجازند در پروژه های عمرانی، نسبت به تفويض اختيار لازم به بسيج اقدام کنند.


همچنين در طرح های زودبازده یا عام المنفعه، بسيج به عنوان دستگاه اجرايی و مجری برخی از طرح های دولتی شناخته می شود،و مجاز است با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به عنوان مجری و پيمانکار، قرارداد منعقد کند.



مجلس شورای اسلامی يک فوريت طرحی را را تصويب کرده که بر اساس آن، «بسيج به عنوان مجری طرح های عمومی و دولتی محسوب شده و مجاز به تبادل توافقنامه يا انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرايی خواهد بود.»
روزنامه ایران

روزنامه همشهری، خبر داده که رييس جمهوری اسلامی ایران در دومين فرمان خود برای ايجاد تحول اساسی در کارکردها و ماموريت های نظام بانکی کشور، به پرويز داوودی، معاون خود ماموريت داد تا شورای «بازنگری در قوانين نظام بانکی کشور» را تشکيل دهد.


اين دومين تصميم محمود احمدی نژاد طی يک هفته گذشته در خصوص بانکداری است که خبر آن تحت عنوان «فرمان» انتشار يافته است.


به نوشته همشهری، هفته گذشته وی در اولين« فرمان» خود آقای داودی را مامور تشکيل کار گروه «تحول رفتاری نظام بانکی کشور» کرده بود.


روزنامه اعتماد، عنوان اصلی خود را به نخستين استعفا در کابينه محمود احمدی نژاد اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، «عليرضا طهماسبی که چندی پيش در کميسيون صنايع مجلس از احتمال استعفای خود سخن گفته بود روز گذشته رسما استعفای خود را تقديم رییس جمهوری کرد.»


روزنامه اعتماد، وزير صنايع را همراه ترين وزير محمود احمدی نژاد ناميده و نوشته است:« اگرچه دلايل استعفای طهماسبی هنوز مشخص نيست اما گفته می شود بر اثر فشار زياد مخالفان وزير برای تعويض و برکناری برخی مديران وزارت صنايع و معادن»، وی استعفا کرده است.


روزنامه آفتاب يزد از افزايش ۲۰ درصدی نرخ بليت هواپيما خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بر اساس تصميم شورای عالی هواپيمايی درباره افزايش نرخ بليت، به طور متوسط تغييرات ۲۰ درصدی بر حسب مسيرها در نرخ بليت هواپيما ايجاد می شود.


آفتاب يزد در عين حال به نقل از دبـیـر انجمن شرکت های هواپيمایی نوشته است: شرکت هواپيمايی ايران اير سفارش ساخت چند فروند توپولوف ۲۰۴ را به شرکت روسی داده که قرارداد آن نهايی شده و حدود ۱۸ ماه پس از اولين پرداخت، آماده تحويل مي شود.


مهدی علی یاری گفته است: « ايرلاين ها از نظر مالی مشکل دارند و تحريم هم مزيد بر علت شده تا نتوانند هواپيماهای مورد نياز را تهيه کنند.»


روزنامه رسالت، از هديه دولت به مناسب روز خبرنگار خبر داده، و به نقل از سخنگوی دولت نوشته است: «دولت، رسيدگی به تخلفات خبرگزاري ها در دادگاه مطبوعات را تصويب کرده است.»


به نوشته اين روزنامه، غلامحسين الهام گفته است که اين مصوبه دولت، به زودی در چارچوب لايحه ای به مجلس ارائه خواهد شد تا مراحل قانونی خود را طی کند.


رسالت نوشته است:«براساس قانون مطبوعات فعلی اگر در خبرگزاری يک تخلف مطبوعاتی يا جرمی واقع شود، با خبرنگار يا مدير مسئول آن مانند يک فرد عادی برخورد و به جرم در دادگاه عمومی رسيدگی می شود.»


روزنامه سرمايه به نقل از فرمانده نيروی انتظامی تهران از پلمب ۶۸ مرکز عرضه کننده پوشاک در استان تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، رضا زارعی گفته است: اين فروشگاه ها محل عرضه پوشاک غير مجاز بوده اند. سرمايه به نقل از رضا زارعی نوشته است که «طی دو ماهه اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی در استان تهران به ۹۳ هزار نفر تذکر داده شد و چهار هزار و ۱۲ نفر نيز شامل دو هزار و ۸۹۱ زن و ۱۱۲۱ نفر مرد دستگير شدند.»


فرمانده نيروی انتظامی استان تعداد افرادی که تحت عنوان اراذل و اوباش دستگير شدند را طی اين مدت، چهار هزار نفر اعلام کرده است .


روزنامه جمهوری اسلامی از کمبود آب در گرگان خبر داده است.


اين روزنامه از قول معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نوشته است: «عليرغم بارندگي ها در کشور، شهر گرگان با کمبود ۲۵ تا ۳۰ درصدی آب شرب مواجه بوده و در حال حاضر در رديف ۳۵ شهر بحرانی کمبود آب کشور قرار دارد.»


گرگان مرکز استان گلستان است و ۴۰۴ هزار نفر جمعيت دارد.


XS
SM
MD
LG