لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۹

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه سرمايه، از پرداخت پاداش ۵۰۰ ميليون تومانی به هيات مديره و مديران شرکت های خودرو سازی سايپا و ايران خودرو خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، سخنگوی دولت روز شنبه در پاسخ به انتشار خبر پرداخت پاداش ۵۰۰ ميليون تومانی به اعضای هيات مديره شرکت های سايپا و ايران خودرو گفته که «اگر دستگاه های نظارتی دولتی چنين تخلفاتی را کشف کنند، پيگيری می کنند و اگر ديگر نهادها نيز چنين مواردی را کشف کرده باشند، دولت پيگيری و برخورد مي کند.»


سرمايه در عين حال نوشته که «پرداخت پاداش ۵۰۰ ميليون تومانی به هيات مديره و مديران اين دو شرکت در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از شرکت های خودرو سازی منعکس شده است.»


«گزارش از روند اسلامی شدن دانشگاه ها به مصباح»


روزنامه اعتماد، از دومين ديدار وزير علوم، تحقسقات و فناوری با آیت الله مصباح يزدی، از روحانيان تندرو در کمتر از ۲۰ روز اخیر خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، کمتر از ۲۰ روز بعد از اينکه محمد مهدی زاهدی، وزير علوم به آيت الله محمدتقی مصباح يزدی قول داد در جهت اسلامی کردن فضای دانشگاه ها تلاش کند، وی روز شنبه دوباره عازم قم شد تا گزارشی از روند فعاليت هايش در اين زمينه ارائه دهد.


اعتماد نوشته که «وزير علوم از ۲۰ روز قبل تاکنون برای اجرای نظر مصباح يزدی، شورای اسلامی کردن دانشگاه ها را تشکيل داده است.»


«کشته شدن هفت دانشجو»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت از کشته شدن هفت دانشجو بر اثر تصادف رانندگی در حوالی دامغان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس در محور سمنان - دامغان که نيمه شب جمعه در ۳۵ کيلومتری دامغان رخ داد، هفت دانشجوی دانشگاه علوم پايه دامغان کشته و ۲۹ تن ديگر مجروح شدند.


ايران نوشته است : «اين دانشجويان که از قم برمی گشتند در مسير بازگشت بر اثر برخورد اتوبوس دوم به اتوبوس جلويی دچار حادثه شدند.»


روزنامه کيهان شمار دانشجويان کشته شده در اين تصادف را «نه تن» ذکر کرده است.


گاز گرفتگی در یکی از مدارس استان کرمانشاه


روزنامه خراسان، خبر داده که ۵۲ دانش آموز يک دبيرستان دخترانه در استان کرمانشاه به علت گازگرفتگی راهی بيمارستان شده اند.


به نوشته اين روزنامه، صبح روز شنبه، ده ها دانش آموز دبيرستانه دخترانه «فاطيمای» اين شهرستان دچار گاز گرفتگی ناشی از نشت گاز موتورخانه شده و ۳۶ دانش آموز دختر که به شدت دچار مسموميت شده بودند با آمبولانس به بيمارستان هرسين منتقل شدند.


به نوشته خراسان، اين حادثه تعطيلی اين دبيرستان را در پی داشته و علائم مسمويت در ۱۶ دانش آموز نيز پس از رفتن به خانه مشاهده و آنان نيز به بيمارستان منتقل شده اند .


حمله به سردبیر یک نشریه محلی


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که سردبير هفته نامه صبح ايلام روز جمعه گذشته مورد حمله پنج مرد ناشناس قرار گرفته است.


به نوشته اين روزنامه، مهدی حيدری که همزمان سرپرستی روزنامه اعتماد ملی در استان ايلام را نيز بر عهده دارد، جمعه گذشته از سوی پنج مرد ناشناس مورد هجوم و ضرب و شتم قرار گرفته است.


اين روزنامه همچنين نوشته که «اتومبيل اين روزنامه نگار ايلامی نيز مورد اسيد پاشی قرار گرفته و نامه ای تهديد آميز نيز به دفتر کار وی ارسال شده است.»


اين چندمين بار است که طی دو ماه اخير روزنامه نگاران در شهرستان ها مورد حمله افراد ناشناس قرار می گيرند.پيشتر در کرمان و کرج نيز دو روزنامه نگار با ضربات چاقو مجروح شده بوده اند.


انتقاد کیهان از اظهارات نوه آیت الله خمینی


روزنامه کيهان، در سرمقاله روز یکشنبه خود اظهارات اخير نوه آيت الله خمينی را مورد انتقاد قرار داده و وی را به فراهم آوردن زمينه «سوء استفاده بدخواهان» متهم کرده است.


اين روزنامه با اشاره به سخنان سيد حسن خمينی که اخيرا گفته است که «تفسيرهای انحصاری از انديشه امام خطرناک است»، وی را به خاطر مجاز شمردن ارائه تفسيرهای مختلف از نظرات بنيانگذار جمهوری اسلامی ، مورد نکوهش قرار داده است.


نويسنده روزنامه اين روزنامه، در پاسخ به حسن خمينی نوشته است:«برداشت های متعدد و متفاوت از يک موضوع واحد، فقط هنگامی قابل قبول و پذيرفتنی است که اين برداشت ها در طول يکديگر باشند و نه در عرض هم» و تاکيد کرده که چنین برداشت هايی چنانچه با ظاهر صريح نظر آقای خمينی مغايرت داشته باشد،«نه فقط قابل قبول نيست بلکه تحريف محتوای کلام وی به شمار می رود.»


کيهان ضمن انتقاد از ابراز نظر نوه آيت الله خمينی، خواستار آن شده که وی برای آنچه اين روزنامه امکان «سوء استفاده بدخواهان» ناميده است، توضيح دهد.


قطع گاز در سردشت


روزنامه آفتاب يزد، از قطع گاز در شهر سردشت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در حالی که دمای هوا در سردشت به چهار درجه زير صفر رسيده است، با بارش برف و افزايش مصرف گاز در استان آذربايجان غربی جريان گاز اين شهر از شامگاه روز جمعه قطع و موجب شده مردم از وسايل نفت سوز و بخاری های برقی برای گرم کردن منازل خود استفاده کنند.


آفتاب يزد نوشته است:«قطعی جريان گاز علاوه بر ايجاد مشکلاتی برای مردم ایـن شـهـرسـتـان در گـرم کـردن مـنـازل خـود، بـاعـث شده که بيشتر نانوايي های اين شهرستان و بخش ربط نيز که از گاز استفاده مي کنند تعـطیـل شـونـد.»


«همسر مدیر مسئول کیهان معاون وزیر بهداشت شد»


و در آخر، روزنامه اعتماد ملی خبر داده است که همسر نماينده ولی فقيه در روزنامه کيهان به عنوان معاون وزير بهداشت منصوب شده است.


عصمت باروتی، همسر حسين شريعتمداری مدير منصوب علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کيهان و از حاميان محمود احمدی نژاد است.


XS
SM
MD
LG