لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه خراسان، خبر داده که امضای مديرکل ذيحسابی طرح های عمرانی معاونت توسعه فنی سازمان صدا و سيما که ذيحسابی ۱۵۰ ميليارد تومان هزينه های عمرانی اين سازمان را عهده دار بوده، با حکم ديوان محاسبات لغو شده است.


اين روزنامه در خصوص علت صدور چنين حکمی نوشته است:«اين حکم به دليل برخی کم تدبيری ها و تخلفات احتمالی» صادر شده است.


روزنامه اعتمادملی، از درخواست ۷۵۰ چهره سياسی و فرهنگی کشور برای آزادی سهيل آصفی، روزنامه نگار بازداشت شده خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بيش از ۷۵۰ تن از چهره های سياسی، دانشگاهی، فرهنگی، اهل قلم و رسانه، روزنامه نگاران و خبرنگاران با امضای بيانيه ای خواستار آزادی سهيل آصفی شده اند.


  • بيش از ۷۵۰ تن از چهره های سياسی، دانشگاهی، فرهنگی، اهل قلم و رسانه، روزنامه نگاران و خبرنگاران با امضای بيانيه ای خواستار آزادی سهيل آصفی شده اند.
روزنامه اعتماد ملی

اين روزنامه نگار بيش از ۴۰ روز است که در بازداشت و سلول انفرادی نگهداری می شود.


روزنامه همشهری، هشدار مدير عامل بانک تجارت در خصوص اجرای طرح حذف سه صفر از پول ملی ايران را مورد توجه قرار داده است.


اين روزنامه به نقل از رضا راعی، مديرعامل بانک تجارت و رييس شورای هماهنگی مديران عامل بانک ها، نوشته است: حذف سه صفر از پول ملی کشور نوعی شمشير دو لبه است.


به نوشته همشهری، آقای راعی گفته است:« طرح حذف سه صفر از واحد پول ملی، با کار کارشناسی اثر مثبتی بر نرخ تورم خواهد داشت و در عين حال آن را کاهش می دهد اما اگر بدون کار کارشناسی انجام شود، موجب افزايش نرخ تورم خواهد شد.»


روزنامه اعتماد، در گزارشی با عنوان «صدای پای بحران در صنعت قند» از بروز بحران جدی در صنعت ۱۱۰ ساله توليد قند در ايران خبر داده است.


اين روزنامه نوشته است: «صنعت کهن و ۱۱۰ ساله قند و شکر کشور اين روزها در حالی با بحران ناشی از واردات بی رويه شکر در سال گذشته دست و پنجه نرم می کند که به زودی فصل برداشت چغندرقند آغاز خواهد شد و همچنان نزديک به ۴۰۰ هزار تن محصولات داخلی در انبارهای واحدهای توليدی باقی مانده و بازاری برای فروش آنها وجود ندارد.»


به نوشته اعتماد، سال گذشته چهار برابر نياز وارداتی شکر به کشور وارد شده که چنين حجمی از واردات موجب توقف و اخلال در توليد قند بسياری از کارخانه ها شده است.


روزنامه سرمايه، از نامه جديد خانواده علی فرحبخش، روزنامه نگار زندانی به هاشمی شاهرودی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، خانواده علی فرحبخش طی نامه ای خطاب به رييس قوه قضاييه نوشته اند:«علی فرحبخش، روزنامه نگار زندانی بند ۳۵۰ زندان اوين مدت ۱۰ ماه است در زندان بسر می برد و متاسفانه برخلاف حق و قانون به موجب دادنامه قطعی شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به ۱۶ ماه حبس تعزيری محکوم شده است.»


خانواده اين روزنامه نگار زندانی در عين حال نسبت به ادامه نگهداری او در زندان ابراز نگرانی کرده اند. روزنامه سرمايه همچنين نوشته است: «پيش از اين هاشمی شاهرودی، هشت ماه پيش در پاسخ به نامه اول خانواده فرحبخش دستور تبديل بازداشت فرزندشان به قرار وثيقه جهت آزادی اش را صادر کرد ولی از سوی مسوولان پرونده اش ناديده گرفته شد.»


روزنامه جمهوری اسلامی از اعدام هفت نفر در شهر ماهان استان کرمان تحت عنوان« شرور و قاچاقچی مسلح» در ملاء عام خبر داده است.


اين روزنامه يادآوری کرده که اعدام اين هفت نفر در شهر ماهان در حالی صورت گرفته که «جمعه گذشته فرمانده نيروی انتظامی بخش ماهان در درگيری مسلحانه کشته شد.»


روزنامه ايران، هشدار وزارت بهداشت درباره شيوع وبا در کشور را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، تعداد مبتلايان به وبا به ۲۰ تن رسيده است.روزنامه ايران به نقل از محمدمهدی گويا، رييس مرکز مديريت بيماری های وزارت بهداشت نوشته است:« از ۲۰ مورد ابتلا به وبا، ۱۸ مورد در استان کردستان، يک مورد در کرمانشاه و يک مورد در آذربايجان غربی مشاهده شده که همه اين موارد از عراق به ايران منتقل شده است.»


تعداد مبتلايان به وبا تا سه روز قبل ۱۳ نفر اعلام شده بود.


روزنامه قدس، خبر داده که بر اثر فشار مالی، پدری دو دختر خردسالش را را حلق آويز کرده است.


به نوشته اين روزنامه، اين حادثه در شهرستان ساوجبلاغ رخ داده و طی آن پدری دختر هشت ساله خود به نام فاطمه و دختر پنج ساله خود به نام ستايش را به دليل مشکلات مالی حلق آويز کرده است.


روزنامه قدس نوشته که دختر هشت ساله جان باخته و دختر پنج ساله در کما به سر می برد.


XS
SM
MD
LG