لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

کره جنوبی: معاون نخست‌وزیر کره شمالی اعدام شده است


گزارش‌ها حاکی است که اعدام معاون نخست وزیر کره شمالی به دنبال اختلاف او با کیم جونگ اون (در تصویر)، رهبر کشور بوده است.
گزارش‌ها حاکی است که اعدام معاون نخست وزیر کره شمالی به دنبال اختلاف او با کیم جونگ اون (در تصویر)، رهبر کشور بوده است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز چهارشنبه ۲۱ مرداد گزارش داد که معاون نخست‌وزیر کره شمالی چند ماه پیش به خاطر اختلاف نظر با برخی از تصمیمات کیم جونگ اون رهبر این کشور اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری یونهاپ در کره جنوبی از قول یک منبع که نام او را فاش نکرده گزارش داد که چوئه یونگ اون ۶۳ ساله و یکی از اعضای سابق هیات همکاریهای دو کره در ماه ژوئن امسال اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری کره جنوبی، از اواخر سال ۲۰۱۱ که کیم جونگ اون قدرت را در کره شمالی به دست گرفت تعدادی از مقام‌های ارشد این رژیم اعدام شده‌اند.

آقای چوئه در ماه مه امسال با سیاست‌های رهبر کره شمالی در مورد جنگلداری مخالفت کرده و از قرار معلوم طبق ارزیابی‌های رژیم آن کشور عملکرد مطلوبی نداشته است.

وزارت اتحاد کره جنوبی که مناسبات این کشور با کره شمالی را هدایت می‌کند در بیانیه کوتاهی که برای خبرگزاری رویترز ارسال کرده گفته که چوئه یونگ اون حدود هشت ماه در مجامع علنی دیده نشده و این نهاد با دقت در حال بررسی وضعیت اوست.

سازمان امنیت کره جنوبی حاضر نشد به سئوالات خبرگزاری رویترز در این مورد پاسخ دهد.

سازمان امنیت کره جنوبی در ماه مه در گزارشی به پارلمان این کشور گفت که رژیم کره شمالی وزیر دفاع (فرمانده نیروهای مسلح این کشور) را با شلیک گلوله‌های ضد هوایی توسط جوخه اعدام کشته است.

خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش‌های قبلی خبرگزاری دولتی کره شمالی یادآوری می‌کند که چوئه یونگ اون سال گذشته به مقام معاونت نخست وزیر انتصاب شد.

خبرگزاری کره جنوبی می‌افزاید منبع اطلاعاتی آن‌ها می‌گوید که رژیم کره شمالی در ماه سپتامبر سال گذشته نیز یک مقام ارشد در حزب حاکم این کشور را اعدام کرده است.

چوئه یونگ اون از سال ۲۰۰۰ در کمیته مشترک مناسبات دو کره فعالیت می‌کرد و در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ مسئول بخش همکاری‌های اقتصادی دو کشور بود.

او در سال ۲۰۰۴ در مراسم افتتاح مجموعه صنعتی کائه سونگ شرکت داشت که به طور مشترک توسط دو کره اداره می‌شود و تنها مورد باقی مانده از طرح‌های اقتصادی مشترک بین دو کشور است.

XS
SM
MD
LG