لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۳

انفجار یک بمب دست‌ساز در مترو نیویورک چهار زخمی به جای گذاشت


محل انفجار در مترو خیابان چهل‌ودوم نیویورک
محل انفجار در مترو خیابان چهل‌ودوم نیویورک

مردی که یک بمب دست‌ساز را به خود بسته بود روز دوشنبه ۲۰ آذر وسیله انفجاریش را در ساعات پر رفت‌وآمد مترو نیویورک در حوالی میدان تایمز منفجر کرد که بر اثر آن خود او و سه نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرد بمبگذار و سه مجروح دیگر که جراحات آنها خطرناک نیست تحت معالجه قرار دارند. شهردار و پلیس نیویورک این حادثه را «اقدام برای حمله تروریستی» توصیف کرده‌اند.

این انفجار ساعت هفت و ۳۰ دقیقه بامداد در یک راهروی مترو و زیر خیابان چهل‌ودوم روی داد. بر اثر انفجار یاد شده، دود در راهروهای اطراف پخش شد که اوایل صبح دوشنبه مملو از مسافران است.

بیل د بلاسیو شهردار نیویورک گفت: «خدا را شکر که فرد مهاجم نتوانست به هدف اصلی خود برسد».

فرد مظنون مردی ۲۷ ساله به نام عقایدالله معرفی شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:04 0:00
لینک مستقیم

مقامات امنیتی می‌گویند ظاهرا او تحت تاثیر گروه «خلافت اسلامی» بوده ولی با این گروه ارتباط مستقیم نداشته است. به گفته مقامات، وی ساکن محله بروکلین بوده و احتمالا بنگلادشی‌تبار است.

مقامات می‌گویند این وسیله انفجاری دست‌ساز بسیار ابتدایی بوده و فرد مهاجم آن را با چسب پلاستیکی به خود بسته بود. تحقیقات در مورد روش ساخت این وسیله انفجاری ادامه دارد.

عکسی که توسط روزنامه «نیویورک‌پست» چاپ شده استف مرد ریشویی را نشان می‌دهد که روی زمین افتاده و از قرار معلوم پیراهنش پاره شده و سر و سینه او آغشته به دود سیاه است. یک مامور پلیس دست‌های او را از پشت بسته است.

این انفجار باعث شد که نیروهای پلیس و واحدهای آتش‌نشانی به صورت گسترده عازم منطقه شوند. در نتیجه بخشی از رفت‌وآمد مترو و سرویس‌های اتوبوس در ترمینالی که در آن حوالی قرار دارد متوقف شد.

یک کارمند ترمینال اتوبوس می‌گوید صدای انفجار را نشنیده است: «آنچه که شنیدیم فریاد مردم بود. می‌شد صدای مردم را شنید که فریاد می‌زدند بروید بیرون، بروید بیرون».

مسافری که در‌‌ همان لحظات در ترمینال اتوبوس بود می‌گوید صدای انفجار را نشنیده ولی شاهد واکنش پلیس بوده است. «نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است. ماموران پلیس در منطقه می‌دویدند و من ترسیده بودم. از بلندگو‌ها اعلام شد که مردم باید ساک‌های خود را بردارند و از منطقه خارج شوند. سراسیمگی به وجود نیامد، همه چیز در مجموع منظم بود».

سارا سندرز مسئول رسانه‌ای کاخ سفید در پیامی در شبکه توئیتر نوشت که خبر انفجار به دونالد ترامپ اطلاع داده شده است.

XS
SM
MD
LG