لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

او.جی. سیمپسون با عفو مشروط پس از ۹ سال از زندان نوادا آزاد می‌شود


او. جی. سپیمسون، بازیکن پیشین بیسبال و ستاره دنیای سینما و تلویزیون، پس از ۹ سال حبس به اتهام سرقت و درگیری مسلحانه مشمول عفو مشروط شد و ماه اکتبر از زندان نوادا آزاد می‌شود.

سیمپسون ۷۰ ساله که دو دهه پیش در یک محاکمه جنجالی از اتهام قتل همسرش و یک نفر دیگر تبرئه شده بود روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت به صورت ویدئوکنفرانس از زندان مقابل هیات تصمیم‌گیر برای عفو مشروط حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه چهار عضو این هیات با اجماع کامل به عفو مشروط او رای دادند، سیمپسون به گریه افتاد. وی سپس سرپا ایستاد و از اعضای هیات عفو تشکر کرد.

در جریان جلسه استماع وی همچنین دخترش آرنله و یکی از قربانیان حمله مسلحانه سیمسپون صحبت کردند.

یکی از اعضای این هیات اعلام کرد که صدها نامه در موافقت و مخالفت با عفو مشروط سیمپسون دریافت کرده است.

از جمله دلایلی که در تصمیم هیات عفو مشروط موثر بودند، این بود که سیمپسون در دوران حبس‌اش به مقررات زندان پایبند بوده است، محکومیت جنایی قبلی نداشته و خطر مهمی برای جامعه به شمار نمی‌رود.

این بازیکن پیشین بسیبال در جریان جلسه استماع خود گفت: «من مجازات شده‌ام، همان طور که می‌تواند برای هرکس دیگری رخ دهد. هیچکدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد اگر درست فکر می‌کردم».

وی تاکید کرد که آماده ادامه زندگی‌اش در بیرون از زندان است تا اوقاتش را با فرزندان و دوستانش سپری کند و قادر است که توجه افکار عمومی در بیرون از زندان را مدیریت کند.

سیمپسون تاکید کرد: «من آدمی نیستم که توی خیابان دنبال دردسر باشد، انتظار هم ندارم چنین چیزی در بیرون از زندان در انتظارم باشد».

بروس فرومونگ که قربانی سرقت مسلحانه سیمسپون بوده است نیز در این جلسه گفت وی «مرد خوبی است» که مرتکب اشتباه شد و اکنون باید آزاد شود چون لیاقت شانس دوباره دارد.

سیمپسون در سال ۱۹۶۸ و هنگام تحصیل در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان هیثمن، بالاترین جایزه برای بازیکن برجسته فوتبال دانشگاهی، دریافت کرد. او بیش از یک دهه در لیگ ملی فوتبال آمریکایی بازی کرد.

سیمپسون سپس کار خود را در حوزه تبلیغات تلویزیونی ادامه داد و همچنین به ایفای نقش در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی پرداخت.

XS
SM
MD
LG