لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۵

تیراندازی در فلوریدا چند کشته برجای گذاشت


گزارش رسانه‌ها حاکی است که در جریان یک تیراندازی در یک دفتر کار در نزدیکی اورلاندو در ایالت فلوریدا پنج نفر از جمله فرد مهاجم کشته شدند.

پلیس اورنج کانتی روز دوشنبه ۱۵ خرداد در حساب توئیتری خود اعلام کرد که تحقیقات پیرامون این «حادثه غم‌انگیز» در جریان است.

دفتر پلیس این منطقه در چند پست توئیتری اطلاعات بیشتری درباره این حادثه اعلام کرد. پلیس گفته که «شخص تیرانداز با خود اسلحه و چاقو حمل می‌کرده است. او از محل کار خود در این دفتر اخراج شده بود و کسانی که هدف تیراندازی قرار گرفتند همکاران او بوده‌اند».

این دفتر تأیید کرده که «سه مرد و یک زن در این حادثه جان باخته‌اند. شخص مهاجم پس از این تیراندازی خودکشی کرده است. هفت نفر نیز نجات یافته‌اند».

دفتر پلیس اورنج کانتی تأکید کرده است: «ما به خاطر حوادث تروریستی که در گوشه و کنار جهان رخ می‌دهد در آماده‌باش کامل هستیم. این حادثه ربطی به تروریسم بین‌المللی نداشته است».

پیشتر، خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی «WFTV» خبر داده بود که در یک برنامه زنده با استناد به منابع ناشناس گفت که در این حادثه چهار نفر و فرد مهاجم کشته شده‌اند.

تیراندازی در یک منطقه صنعتی رخ داده که دارای چندین انبار است.

تلویزیون یاد شده افزوده که بازپرسان به دنبال شناسایی هویت فرد مهاجم هستند.

شبکه WFTV با زنی مصاحبه کرده که خواهرش در دستشویی بوده است وقتی که در این دفتر کار صدای تیراندازی شنید. او یک نفر را دیده که کف زمین افتاده بود.

این زن افزوده است که خواهرش تلفنی به او گفته که رئیسش کشته شده است.

او گفته که خواهرش در این حادثه جراحتی ندیده است ولی به خاطر شوک وارده ناشی از مشاهده صحنه قتل از درمان پزشکی برخوردار شده است.

هویت این زن فاش نشده است.

این تیراندازی تقریباً یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که ۴۹ نفر در جریان تیراندازی در یک کلوب شبانه در اورلاندو جان باختند. این حادثه مرگبارترین تیراندازی در تاریخ مدرن آمریکا بود. ۵۸ نفر نیز مجروح شدند.

ریک اسکات، فرماندار فلوریدا، در بیانیه‌ای گفته است که «مردم اورلاندو ظرف یکسال گذشته با چالشی روبه‌رو بوده‌اند که پیش از این هرگز تحربه نکرده بودند».

او از مردم فلوریدا خواسته است تا برای خانواده‌هایی که از این خشونت احمقانه آسیب دیده‌اند دعا کنند.

XS
SM
MD
LG