لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۵

یک مهاجم در نزدیکی کلیسای نتردام پاریس به ضرب گلوله پلیس مجروح شد


پلیس فرانسه در اطراف کلیسای نتردام موضع گرفته است.
پلیس فرانسه در اطراف کلیسای نتردام موضع گرفته است.

پلیس فرانسه روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد مردی را که در مقابل کلیسای نتردام پاریس با چکش به یک مامور پلیس حمله کرده بود به ضرب گلوله مجروح کرد.

کلیسای نتردام یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی شهر پاریس است.

به گفته وزیر کشور فرانسه، فرد مهاجم در حالی که فریاد می‌زد «به خاطر سوریه»، به سوی ماموران پلیس که در اطراف کلیسا در حال گشت‌زنی بودند هجوم برد.

دفتر دادستانی شهر پاریس گفت تحقیقات ضد تروریستی ظهر سه‌شنبه و به فاصله کوتاهی پس از وقوع این حادثه آغاز شده است. فرد مهاجم به ضرب گلوله پلیس زخمی شد.

وزیر کشور فرانسه گفت ماموران پلیس از فرد مهاجم چاقوهای آشپزخانه، چکش و سلاح‌های ساده دیگری کشف کرده‌اند.

این تازه‌ترین مورد از حملات به ماموران انتظامی و امنیتی در خیابان‌های پاریس است.

در ماه آوریل یک مهاجم مسلح در بلوار شانزه‌لیزه به سوی ون حامل ماموران پلیس تیراندازی کرد که بر اثر آن یک مامور کشته و مامور دیگری به شدت مجروح شد. فرد مهاجم به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

به محض وقوع حمله در بیرون ساختمان کلیسا ماموران انتظامی چند صد نفر بازدیدکننده را برای مدتی در داخل ساختمان نگاه داشتند.

یک جهانگرد آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت او در ابتدای صف متقاضیان ورود به کلیسا بود که ناگهان همه مردم با سراسیمگی شروع به فرار کردند.

او می‌گوید قبل از دیدن پیکر فرد مهاجم که در فاصله ۳۰ متری دیوارهای کلیسا روی زمین افتاده بود صدای شلیک سه گلوله را شنیده است.

به گفته اين زن جهانگرد ۴۹ ساله، بسیاری از مردم به سوی ایستگاه مترو می‌دویدند و عده دیگری سعی می‌کردند به داخل ساختمان کلیسا پناه ببرند. او و همسرش همراه با حدود ۵۰۰ نفر دیگر مدتی داخل کلیسا ماندند. فضا بسیار غمناک بود و اکثر مردم در این فرصت دعا می‌کردند.

یک جهانگرد آمریکایی ۷۳ ساله که هنگام وقوع حادثه در آن سوی رودخانه سن و روبروی کليسا بود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت ناگهان همهمه و بعد صدایی شبیه شلیک دو گلوله شنید.

یک خبرنگار که ساحتمان محل کار او مشرف به محوطه اطراف کلیسای نتردام است در پیام خود روی شبکه توئیتر نوشت دو صدای شبیه به شلیک گلوله شنیده است و تصویری از پیکر ظاهرا بی‌جان یک مرد را که روی زمین افتاده بود همراه این پیامک منتشر کرد.

حدود ساعت ۵.۲۵ دقیقه عصر به وقت محلی پلیس پاریس اعلام کرد عملیات در اطراف کلیسای نتردام به پایان رسیده و فرد مهاجم که به ماموران پلیس حمله کرده بود به ضرب گلوله مجروح شده است.

سخنگوی پلیس بدون دادن جزییات بیشتر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت عملیات امنیتی و مقابله با تهاجم به پایان رسیده است.

اداره پلیس پاریس در پیام خود روی شبکه توئیتر گفت یک مامور پلیس نیز مجروح شده است.

در شرایطی که عملیات پلیس جریان داشت صدها تن از مردم از منطقه تخلیه شدند.

XS
SM
MD
LG