لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۸

باخت تیم فوتبال پرسپولیس؛ «کهکشانی ها» برابر «ندارها» زانو زدند


سرخپوش های پرسپولیس که امسال به دليل خريدهای گران بازيکن و مربی به تیم کهکشانی معروف شده اند، سه شنبه شب در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برابر تيم جوان فجر سپاسی شیراز مغلوب ناهماهنگی خود و دوندگی بازيکنان جوان تيم حريف شدند.

شاگردان محمود ياوری که در هفته نخست تیم ذوب آهن اصفهان را برده بودند، در آغاز هفته دوم ليگ دوازدهم ایران با پرسپولیس روبرو شدند و توانستند این تیم را با نتیجه سه بر دو شکست دهند.

در جدول رده بندی لیگ برتر ایران، تیم فجر سپاسی شیراز با دو پيروزی پی در پی صدرنشين شده است.

بازی بدون تماشاگر

پرسپوليس که به دليل ناسزاگويی تماشاگرانش در بازی فصل گذشته خود مقابل باشگاه داماش گيلان از سوی کميته استيناف فدراسيون فوتبال جریمه شده است بايد دو ديدار خانگی اش را بدون تماشاگر برگزار کند.

پرسپوليس در دیدار خود برابر فجر سپاسی که ساعت بيست و دو و سی دقيقه شب آغاز شد با گل امير حسين فشنگچی در دقيقه ۱۵ نيمه نخست از حریف خود پيش افتاد.

با آغاز نيمه دوم، فجری ها با استفاده از ناهماهنگی سرخپوش ها بازی را در اختيار گرفتند که گل مساوی عباس محمد رضايی در دقيقه ۵۲ پاداش اين برتری بود.

در ادامه بازی، خطای ناشيانه محسن بنگر، بازيکن سرخپوش ها بر روی بازیکن حریف باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی به سود تیم سپاسی اعلام کرد که رضا حقيقی کاپيتان فجر سپاسی با به ثمر رساندن این پنالتی، نتيجه را دو بر يک کرد.

در ادامه این بازی، پرسپوليس فشار زيادی را برای به ثمر رساندن گل مساوی وارد کرد اما يک ضد حمله و فرار محمد مهدی نظری مهاجم جوان فجر که از نيمه زمين پيش تاخته بود باعث زدن گل سوم به دروازه پرسپوليس شد.

در وقت اضافی چهار دقيقه ای که حسين بخشی، داور بازی، اعلام کرد محمد قاضی با استفاده از پاس عالی علی کريمی گل دوم پرسپوليس را زد. نتيجه سه بر دو نخستين شکست امسال سرخپوشان بود و دومين پيروزی شاگردان محمود ياوری به شمار می رود که این تیم را با دو پيروزی پیاپی و شش امتیاز پیشتاز ليگ برتر کرده است.

پرسپوليس که هفت بازيکن جديد و يک مربی پرتغالی را به خدمت گرفته است، در بازی سه شنبه شب خود تيمی ناهماهنگ و بی برنامه نشان داد.

این ناهماهنگی حتی مورد انتقاد علی پروين، رييس کميته فنی باشگاه پرسپوليس قرار گرفت و در سخنانی گفت: پيشتر هم گفته ام، بازهم می گويم که مربی خارجی به درد نمی خورد، ما خيلی بد بازی کرديم حتی يک شوت هم به دروازه حريفان نداشتيم.

کی روش مربی پرتغالی تيم ملی فوتبال ايران که از تماشاگران اين بازی بود از اظهار نظر درباره کار مانوئل ژوزه، مربی هموطنش خودداری کرد.

جدال پرسپوليس و فجر سپاسی نبرد ميان دارا و ندارها نيز بود. فجرسپاسی به دليل نظامی بودن باشگاهش از بازيکنانی استفاده می کند که دوران سربازی خود را می گذرانند و ارزان ترين قراردادها را دارند.

در حالی که قرارداد امسال تنها يک بازيکن پرسپوليس یعنی کريم انصاری فرد يک ميليارد و چهارصد ميليون تومان اعلام شده است رسانه های ایران می گویند که مجموع کل قراردادهای بازيکنان فجر به زحمت به يک ميليارد تومان می رسد.

برگزاری دومين هفته ليگ برتر فوتبال ايران همچنین با حاشيه های پخش تلويزيونی این مسابقات همراه بود. هادی آیت اللهی، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال، پیش از این گفته بود که «اگر دوربين های تلويزيونی در ورزشگاه باشند مسابقه برگزار نمی شود».

با این حال، در جلسه ای که چند ساعت پيش از مسابقه پرسپوليس و فجر سپاسی ميان مسئولان فوتبال و صدا و سيما تشکيل شد به ظاهر طرفين به توافق رسيدند – بدون آن که به مبلغ حق پخش تلويزيونی مورد توافق اشاره شود.

در دومين بازی سه شنبه شب، تيم فوتبال راه آهن در ورزشگاه اکباتان برابر تيم تازه وارد گهر شهرداری دورود با نتيجه پرگل سه بر يک پيروز شد. شاگردان علی دايی با اين پيروزی چهار امتيازی شدند.

بقيه ديدارهای هفته دوم ليگ برتر چهارشنبه شب برگزار می شود و قرار است که در جریان یکی از این بازی ها تیم فوتبال استقلال به ديدار سايپا برود.
XS
SM
MD
LG