لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۳

پرسپولیس برای هشتمین شهرآورد متوالی بدون شکست ماند


بازی در ورزشگاه آزادی زیر بارش باران و با حضور ۹۰ هزار تماشاگر انجام شد.
بازی در ورزشگاه آزادی زیر بارش باران و با حضور ۹۰ هزار تماشاگر انجام شد.

در نخستین بازی از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، شهرآورد فوتبال تهران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

بازی در ورزشگاه آزادی، زیر بارش باران و بنا بر آنچه روی اسکوربورد ثبت شد، با حضور ۹۰ هزار تماشاگر انجام شد.

استقلال که در آغاز نیمه دوم به گل رسیده بود، در نود و پنجمین دقیقه و در حالی که محسن ترکی مترصد دمیدن در سوت پایان بود، گل مساوی را دریافت کرد. این گل باعث شد هشتمین شهرآورد متوالی بدون شکست برای پرسپولیس رقم بخورد.

نیمه نخست بازی، رقابتی درگیرانه در جریان بود و سرخابی‌ها موقعیت‌هایی را روی دروازه رحمتی و مکانی تدارک دیدند. در دقیقه ۲۴، تماشاگران هر دو تیم به تشویق هادی نوروزی پرداختند. در ادامه نیز هواداران پرسپولیس، نام ناصر حجازی را فریاد زدند تا دقایقی از بازی با اتحاد تماشاگران دو تیم سپری شود. این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در دقیقه ۴۹ سانتر خسرو حیدری در غیاب حضور موثر مدافعین میانی پرسپولیس، با ضربه سر جابر انصاری به گل آبی‌پوشان تبدیل شد تا شاگردان مظلومی پیش بیافتند.

در ادامه، پرسپولیس با دو تعویض تهاجمی و استقلال با دو تعویض تدافعی به استقبال دقایق باقی مانده رفتند. خروج کریمی و شهباززاده از زمین باعث شد استقلال از ایجاد موقعیت روی دروازه پرسپولیس باز بماند و بیشتر در صدد حفظ تک گل زده باشد.

۹۰ دقیقه به پایان رسید و چهار دقیقه وقت اضافه اعلام شد. در وقت‌های تلف شده هم لحظاتی از وقت بازی تلف شد تا در نود و پنجمین دقیقه، هجوم همه جانبه پرسپولیس به بار بنشیند.

شوت رامین رضاییان، دفع رحمتی و برخورد توپ با جری بنگسون مهاجم تیم ملی هندوراس، باعث تقسیم امتیازات بین دو تیم شد.

بنگسون که در دیدار قبلی هم به ملوان گل زده بود، سومین گلش در لیگ برتر را به ثمر رساند. او سومین گلزن خارجی در تمام ۸۱ بازی برگزار شده بین این دو تیم است. یک بار عیسی ترائوره در سال ۱۳۸۲ و سه بار هم ایمون زائد در سال ۱۳۹۰ در این مسابقه گل زده‌اند.

استقلال که می‌توانست فاصله‌اش با رقبا را در صدر جدول افزایش دهد، همچنان با ۲۲ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به همنام جنوبی‌اش در جایگاه نخست است. اگر فردا شنبه، استقلال خوزستان بر نفت تهران غلبه کند، استقلال تهران به رده دوم سقوط خواهد کرد.

پرسپولیس هم ۱۵ امتیازی شد تا با یک بازی بیشتر به رده ششم جدول صعود کند. در پایان بازی، سه تماشاگر به داخل زمین پریدند که توسط مامورین نیروی انتظامی دستگیر شدند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هرایر مگویان، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (محسن کریمی - ۷۱)، یعقوب کریمی (محمدرضا خرسندنیا - ۵۵)، سجاد شهباززاده (امین حاج‌محمدی - ۸۱) و جابر انصاری به میدان رفتند.

برای پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، رامین رضاییان، محمد انصاری، احمد نوراللهی (جری بنگسون - ۵۴)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (علی علیپور - ۷۶) و مهدی طارمی بازی کردند.

اظهارات سرمربیان

برانکو ایوانکوویچ پس از اتمام شهرآورد ۸۱ گفت: در طول مسابقه سرتر از حریف بودیم و گل لحظه آخر دستمزد بازیکنان من بود. آنها نشان دادند در ادامه لیگ می‌توانیم موفق باشیم. استقلال با تنها شانس گلی که داشت به گل رسید.

سرمربی پرسپولیس در مصاحبه با خبرنگاران یادآور شد: نوراللهی مصدوم بود و می‌خواست بین دو نیمه تعویضش کنیم ولی صبر کردم و بنگسون را به جای او به میدان فرستادم و بخشی از وظایف نوراللهی را به او دادم. ما ریسک را هوشیارانه می‌پذیریم. بدون ریسک نمی‌توان به نتیجه رسید.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ در ادامه گفت: محسن مسلمان دیر به جمع ما ملحق شد و با صبوری پذیرفت که مدتی روی نیمکت بنشیند اما در تمرینات نشان داد استحقاق حضور در ترکیب را دارد. انصاری هم برای تست به پرسپولیس آمد و بعد از دو جلسه او را جذب کردیم.

سرمربی استقلال نیز خطاب به خبرنگاران گفت: گل خوردن در ثانیه‌های آخر، فشار زیادی دارد. در نیمه اول خیلی خوب شروع کردیم ولی وسط زمین را به حریف دادیم. در نیمه دوم به گل رسیدیم و در استرس گل خوردن، زود عقب‌نشینی کردیم و فرصت دادیم تا حریف حمله کند. بعد از اینکه پرسپولیس به بازی بلند روی آورد هافبک‌های ما از بازی خارج شدند.

پرویز مظلومی یادآور شد: در نیمه دوم ۵۱ دقیقه بازی کردیم درحالی که چهار دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود. در کل داور قضاوت خوبی داشت. هدف ما دفاع کردن نبود اما بعد از گل، احساسات بر منطق‌مان غلبه کرد.

XS
SM
MD
LG