لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۶

۲ گل و ۲ اخراجی، با دود و نارنجک در نقش جهان اصفهان


بازی پرحاشیه تیم‌های مدعی سپاهان و پرسپولیس با حضور ۴۳ هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سرخپوشان تهران و طلایی‌پوشان اصفهان تنها تیم‌های بدون شکست در این فصل از لیگ برتر فوتبال ایران هستند.

با این نتیجه سپاهان ۳۰ امتیازی شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده مشهد در صدر جدول بایستد. پرسپولیس نیز در جایگاه سوم است.

شکستن شیشه اتوبوس پرسپولیس و حمله فیزیکی به آدام همتی از حوادث قبل از بازی بود.

حاشیه‌ها در جریان بازی هم تداوم داشت؛ با پرتاب متعدد نارنجک به زمین، دود متراکم زرد در ورزشگاه و دو اخراحی در زمین و سرانجام، خودداری قلعه‌نویی از شرکت در نشست خبری.

نیمه اول بدون موقعیت خاص و بدون جذابیت، تحت تاثیر حساسیت مسابقه بود. در نیمه دوم گرچه بازی بهتر شد اما به نظر نمی‌آمد توپی از خط دروازه‌ها بگذرد. تا اینکه عزت‌الله پورقاز مدافع پیشین تیم ملی ایران با شوتی سرکش، قفل دروازه پرسپولیس را شکست.

از این به بعد، بازی در اوج التهاب و جذابیت پیگیری شد. پرسپولیس که نمی‌خواست بازنده باشد، حملات گسترده‌ای تدارک دید و ضربات کرنر پر تعدادی را رقم زد. روی یکی از همین ضربات، فغانی در هشتاد و هفتمین دقیقه نقطه پنالتی را نشان داد.

سپاهان معتقد بود پنالتی اشتباه است. برخی کارشناسان داوری هم تصمیم فغانی را اشتباه دانسته‌اند زیرا قبل از برخورد توپ به دست استنلی، منشا روی مدافع سپاهان خطا کرده بود.

مسعود عنایت در این باره به ورزش سه گفت: «پنالتی درست نبود چون داور می‌بایست ابتدا خطای بازیکن پرسپولیس را روی بازیکن سپاهان اعلام می‌کرد».

دو دقیقه پس از اعلام پنالتی، علی علیپور پشت ضربه ایستاد و توانست پیام نیازمند دروازه‌بان جوان و موفق میزبان را تسلیم کند.

نیازمند پس از بازی گفت: «فغانی در جام جهانی سوت زده و ما در آن حد نیستیم که از او انتقاد کنیم ولی توقع‌مان این است که ادبیاتش را بهتر کند. فغانی در زمین خیلی تند است».

پس از گل تساوی پرسپولیس، علیپور توپ را از دروازه برداشت تا بازی را زودتر به جریان بیاندازد ولی یزدانی ممانعت کرد و برخورد این دو، درگیری سایر بازیکنان را در پی داشت.

در وقت‌های تلف شده استنلی از سپاهان و کمال کامیابی‌نیا از پرسپولیس با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شدند.

برای سپاهان پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، حامد بحیرایی (خالد شفیعی) مهدی کیانی، ولادیمیر کومان (بختیار رحمانی)
مهرداد محمدی (ساسان انصاری) سجاد شهباززاده و استنلی بازی کردند.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن، امید عالیشاه، علی علیپور و گادوین منشا به زمین رفتند.

نکته جالب اینکه عالیشاه جایش را دقیقه ۸۴ به محمدامین اسدی داد اما همین اسدی وقتی گل پرسپولیس به ثمر رسید بیرون آمد تا ربیع‌خواه وارد شود.

حمید گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس که آخرین روزهای کاری‌اش را به خاطر قانون بازنشستگی سپری می‌کند، درباره احتمال تعلیق پرسپولیس از سوی فیفا گفت: «گرشاسبی اگر خودش را آتش بزند بهتر است تا اینکه بخواهد این باشگاه به دردسر بیافتد و چهل میلیون هوادار آسیب ببینند».

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری گفت: در ایران سه دربی با استقلال، تراکتور و سپاهان داریم که رقبای ما برای قهرمانی‌اند. پدیده هم در رقابت است. فغانی امروز نشان داد که چرا در جمع چهار داور برتر جهان است. حتی اگر می‌باختیم نظرم همین بود.

سرمربی پرسپولیس، به خبر احتمال بازگشت مهدی طارمی واکنش مثبتی نشان داد و گفت: «ایشان در لیگ قطر است و نمی‌دانم از او راضی هستند یا نه. اخبار را دنبال نمی‌کنم و تماسی هم نداشتم. طارمی دو سال در تیم ما آقای گل بود اما موضوعی که می‌گویید، علاوه بر ما، به خودش و باشگاهش نیز مربوط است».

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری شرکت نکرد تا دستیار پرتغالی‌اش میگوئل تیکسیرا پاسخگویی سوالات خبرنگاران شود.

کمک مربی سپاهان با کنایه به اظهاراتی که برانکو در گذشته به زبان آورده است، گفت: «در فوتبال ایران یک سیرک به وجود آمده و قلعه‌نویی نخواست در این سیرک حاضر شود».

تیکسیرا طعنه‌ای هم به داور زد و ادامه داد: «یک تیم در یک سمت زمین و ۱۵ تیم دیگر در سمت دیگرند. این تساوی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند. با تمام وجود تا آخر می‌جنگیم».

به این ترتیب از نیم فصل لیگ برتر ایران فقط شش بازی دیگر باقی مانده است که هر شش مسابقه، پیش از برپایی اردوی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد.

رویارویی پرسپولیس با پارس جم، تراکتور با فولاد، استقلال با پدیده، صنعت نفت با سایپا، استقلال خوزستان با سپاهان و ذوب آهن با نفت مسجدسلیمان دیدارهای باقی مانده‌اند.

XS
SM
MD
LG