لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۴

تیم فوتبال پرسپولیس پس از ۱۳ سال سپاهان را در اصفهان برد


تیم فوتبال پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان اصفهان را در ورزشگاه فولادشهر با برتری سه بر یک شکست داد.

پرسپولیس در دوازده بازی گذشته خود که در خانه سپاهان برگزار کرده بود، موفق به کسب پیروزی نشده بود اما سرانجام توانست طلسم را بشکند و با تصاحب سه امتیاز حساس از اصفهان، رده دوم جدول رده‌بندی را حفظ کند.

تراکتورسازی تبریز با ۱۵ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفته. پرسپولیس با همین امتیاز در رده دوم است و نفت تهران نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده.

برای پرسپولیس ابتدا امید عالیشاه گل زد و سپس احسان حاج‌صفی با شوت از راه دور، نتیجه را به تساوی کشید تا نیمه اول با حساب ۱-۱ به پایان برسد.

در نیمه دوم جاگیری مناسب و موقعیت‌سنجی مهدی طارمی، دو گل توسط او در پی داشت تا سپاهانی‌ها در خانه پذیرای شکست باشند.

آخرین برد سرخپوشان در اصفهان مقابل سپاهان و در چارچوب بازی‌های لیگ برتر، ۲۶ آبان ۱۳۸۲ رقم خورد که پرسپولیس دو بر یک با گل‌های پژمان جمشیدی و افشین پیروانی میزبان خود را شکست داد.

پرسپولیس امروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، محسن ربیع‌خواه، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن مسلمان، احمد نوراللهی، وحید امیری (احسان علوان‌زاده)، علی علیپور (پریموف)، امید عالشیاه (صادق محرمی) و مهدی طارمی به مصاف سپاهان رفت.

سپاهان نیز با اولیویرا، موسی کولیبالی، شجاع خلیل‌زاده، آرمین سهرابیان، علی هلیچی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، احسان حاج صفی، مهرداد محمدی (فرید بهزادی کریمی)، رضا میرزایی (محرم نویدکیا) و پدرو هنریکه (جلال علیمحمدی) به میدان آمده بود.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از پایان این بازی گفت: از نظر فوتبالی، این بازی بهترین بود. هر دو تیم تمام توان خود را گذاشتند و ایران از این بازی لذت برد. به جرات می‌توانم بگویم در حد بازی‌های اروپایی بود و خوشحالم پس از ۱۳ سال در اصفهان، سپاهان را شکست دادیم.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی قبلی تیمش گفت: «موافق نیستم که مقابل استقلال ضعیف بودیم. در تمام دنیا دربی‌ها کیفیت لازم را ندارند، چرا که بازیکنان نیازمند تمرکز بالایی هستند».

در دیگر بازی‌های برگزار شده، گسترش در تبریز مقابل فولاد خوزستان به تساوی بدون گل رسید تا بدون برد در انتهای جدول قرار بگیرد.

پدیده مشهد در حالی که با نتیجه ۳ بر ۱ از مهمان خود عقب بود و پنالتی دقیقه ۸۹ را هم از دست داده بود، موفق شد در دقایق پایانی بازی‌اش مقابل صنعت نفت آبادان، بازی را به تساوی ۳-۳ برساند و روزی رویایی را رقم بزند.

نفت تهران با دو گل امیرارسلان مطهری و محمد قاضی در مقابل پنالتی پیام صادقیان موفق به پیروزی ۲-۱ در برابر ماشین سازی تبریز شد تا به رده سوم جدول صعود کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران پس از بازی، با وجود پیروزی تیمش با ابراز نارضایتی از عملکرد داور گفت: «اگر تصمیم داور در اعلام نکردن ضربه پنالتی درست باشد فوتبال را ترک می‌کند».

علی دایی گفت: «نصرتی توپ را با دست زد که پنالتی و اخراج داشت. دفاع وسط حریف هم باید اخراج می‌شد. ماشین سازی دنبال بازی مستقیم بود تا با کشتی و این چیزها به گل برسد».

سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی یادآور شد: ناظر بازی از من پرسید داور باید چه کار کند؟ به او گفتم داور باید قضاوت عادلانه انجام دهد تا شب با خیال راحت، سر بر بالین بگذارد.

در پایان این دیدار، رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی هم با مامور تست دوپینگ درگیری لفظی پیدا کرد. خطیبی گفت او در حالی که قصد صحبت با بازیکنانش را داشته، فرد مربوطه بدون اجازه وارد رختکن شده است.

XS
SM
MD
LG