لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۳

پرسپوليس به رده دوم جدول لیگ برتر صعود کرد


کریم باقری، کاپیتان کهنه کار پرسپولیس، گل پیروزی تیم خود را به ثمر رساند.
کریم باقری، کاپیتان کهنه کار پرسپولیس، گل پیروزی تیم خود را به ثمر رساند.
در آغاز هفته بيست و هفتم ليگ برتر ايران – جام خليج فارس- پرسپوليس با يك گل ابومسلم را در تهران شكست داد و سپاهان يك بر صفر برق را در اصفهان مغلوب كرد.

در مسابقه پر حادثه روز سه شنبه، ۲۹ بهمن، حاصل نيمه نخست بازی پرسپولیس و ابومسلم يك بازى بسيار ضعيف، پر توقف و بدون گل بود.

در شروع نيمه دوم، گل دقيقه ۴۸ كاپيتان كريم باقرى - كه با پاس رو به عقب على كريمى و شليك از پشت محوطه جريمه پس از برخورد با پاى مدافعان به دست آمد- يك نيمه بهتر را نويد داد.

ولى توقف هاى پياپى و حركت ناشايست شهاب گردان (دروازه بان ابومسلم) – كه توپ را به سوى توپ جمع كن پشت دروازه كوبيد و توسط داور اخراج شد – بازى براى تماشاگر كم تعداد شكل مطلوبى به خود نگرفت. حمله عصبى «گردان» با پرتاب توپ به صورت توپ جمع كن پشت دروازه در حالى بود كه يك توپ در ميدان بازى بود.

مساله رويگردانى تماشاگران از مسابقه هاى مهم باعث شده است كه براى مسابقه مهم تيم ملى با كره جنوبى در هفته پيش از آن – حتى با رايگان شدن طبقه بالاى ورزشگاه- بيشترين فشار تبليغاتى روى تعداد بيش از ظرفيت «آزادى تهران» در بازى تيم ملى تكيه شود.

در مسابقه پرسپوليس با ابومسلم نيز تعداد تماشاگران در حالى ۴۰ هزار نفر اعلام شد كه بيشتر سكوها خالى بود.

مسابقه پرسپوليس با ابومسلم، هم از ديدگاه موقعيت تيم سرخپوش تهرانى براى تعقيب استقلال پيشتاز مهم بود و هم به دليل شكست چهار بر سه پرسپوليس از ابومسلم در مسابقه رفت (در مشهد). اما در شرايط مطلوب آب و هوايى در يك روز زمستانى استقبال كمتر از حد انتظار بود.

در جريان بازى هم تنها لحظه قابل اعتنا در نيمه نخست شليك از راه دور مازيار زارع بود كه به دست دروازه بان و ديرك افقى دروازه خورد و توپ بازگشته را على كريمى در حالت قيچى برگردان ضربه زد كه «گردان» موفق به دفع آن شد(در دقيقه ۳۷).

آن چه در نيمه دوم گذشت آغاز نامطلوبى به اين هفته ليگ برتر داد.

در حالى كه شروع خوب پرسپوليس و حضور پر تعدادتر در نيمه ابومسلم خيلى زود به بار نشست، اخراج گردان در دقيقه ۵۳ بر روند بازى سايه انداخت.

شش دقيقه بعد هم متمركز كردن ليزر به چشم دروازه بان دوم ابومسلم (مهدى ثابتى)، جريان بازى را از سوى داور چند دقيقه اى به تاخير انداخت تا مسابقه اين دو تيم قديمى در مجموع دو نيمه، ۱۳ دقيقه وقت تلف شده داشته باشد.

بعد اين ماجراها حالت احتياطى سرخپوشان باعث شد تا اين تيم بار ديگر با حضور پر تعدادتر در نيمه خود به حفظ نتيجه بينديشد و ابومسلم با وجود ده نفرى شدن با يك تعويض خوب و دوندگى بيشتر، حتى يك بار (دقيقه ۷۲) تا آستانه گل تساوى هم پيش برود.

پرسپوليس با اين پيروزى ۴۷ امتيازى شد و پيش از مسابقه ذوب آهن با راه آهن به لحاظ تفاضل گل در رده دوم قرار گرفت.

سپاهان با ۴۴ امتياز رده چهارم را براى خود تثبيت كرد.

كريمى باز «نه» گفت

در پايان اين مسابقه على كريمى، چهره موفق تيم پرسپوليس در مورد شايعه هاى اخير در باره بازگشت به تيم ملى براى مسابقه روز هشتم فروردين با عربستان سعودى در تهران با صراحت اعلام كرد كه حرف خود را پيش از اين زده است و تنها براى صعود تيم ملى دعا مى كند.

سپاهان در فولادشهر با تك گل دقيقه ۷۳ عماد رضا، برق را با شكستى ديگر بدرقه كرد.

تنها اميد برق در اين هفته شكست تيم هاى قعر نشين پيام مشهد در برابر ملوان در مشهد بود و ناكامى داماش در ميزبانى پيكان قزوين.
استقلال با ۵۳ امتياز در آخرين روز ماه بهمن در خانه سپاسى بازى دارد.
XS
SM
MD
LG