لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۳

عضو گروه «اهل حق» به اتهام «ترور» امام جمعه هشتگرد اعدام شد


فردین حسینی پیش از اعدام، شش سال زندانی بود.
فردین حسینی پیش از اعدام، شش سال زندانی بود.

فردین حسینی یکی از اعضای «اهل حق» که شش سال به اتهام «ترور» عباسعلی صبایی گلپایگانی٬ امام جمعه هشتگرد در زندان بود٬ سرانجام اعدام شد.

سایت «مشرق‌نیوز» گزارش داده که حکم اعدام حسینی صبح روز پنجشنبه، اول بهمن، به اجرا گذشته شد و خبرگزاری فارس نیز خبر اجرای این حکم را تایید کرده است.

این دو رسانه نوشته‌اند که فردین حسینی از مریدان جریان «مکتب نورعلی الهی» بوده و در پرونده خود سابقه «شرارت» و «قتل» داشته است.

سایت امنیتی «مشرق نیوز» در گزارش خود «نورعلی الهی» را «فرقه‌ای منحرف» معرفی کرده که «اهل حق» نیز «انحراف» رهبر آن را قبول دارند و خبرگزاری فارس هم افزوده امام جمعه هشتگرد پیش از مرگش «علیه فرقه‌های ضاله و عرفان‌های پوشالی و کاذب» روشنگری‌های فراوانی کرده بود.

فارس در گزارش خود «مکتب نورعلی الهی» را متهم به طراحی و سازماندهی طرح ترور امام جمعه سابق هشتگرد کرده و نوشته که این «ترور» به علت «ترس این فرقه از روشنگری‌های» وی صورت گرفت.

سایت «مشرق نیوز»، حسینی را به «کیف‌قاپی»٬ «خفت‌گیری» و «اعمال غیراخلاقی» همچون «تجاوز به عنف» و مصرف «مشروبات الکلی» متهم کرده است.

این سایت همچنین ادعا کرده که فردین حسینی در قتل «جعفر بهرامی»، از بزرگان «اهل‌ حق» نیز دست داشته و همراه با فردی دیگر به نام «وهاب امیری» قصد اقدامات «خشونت‌بار» دیگری را داشته است.

فردین حسینی آن‌طور که خود در نامه‌ای که ۱۶ خرداد ماه امسال منتشر کرد٬ مهرماه سال ۱۳۸۸ از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و در جریان بازجویی‌ها متهم به «قتل» و «تجاوز» شد.

حسینی در نامه خود نوشته بود که در جریان بازجویی‌های «خشن» از سوی ماموران وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته بود تا مسئولیت قتل امام جمعه هشتگرد را بپذیرد.

وی در نامه خود آورده که صبایی گلپایگانی در سال ۱۳۶۳ دستور تخریب مقبره «استاد نورعلی الهی» در هشتگرد را صادر کرد و در سال ۱۳۸۶ نیز به قتل رسید و «تیم تحقیقات وزارت اطلاعات بنده را عامل قتل و مظنون قرار دادند، چون من از پیروان استاد نورعلی الهی» بودم.

حسینی در این نامه به تشریح «فشار‌ها»٬ «شکنجه‌ها»٬ «بازجویی‌ها» و «فشار‌های روانی» بر خود و خانواده‌اش پرداخته و از «پرونده‌ سازی‌های» جدید وزارت اطلاعات علیه خود خبر داده بود.

فردین حسینی که در این نامه همه اتهام‌های خود را رد کرده و خواستار رسیدگی به پرونده‌اش شده بود عاقبت صبح روز پنجشنبه اول بهمن به دار آویخته شد.

حسینی پیش از اعدام و در نامه خود نوشته بود تنها به این خاطر که پیرو مکتب «نورعلی الهی» است دستگیر٬ شکنجه و زندانی شده است.

XS
SM
MD
LG