لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه همشهری، از کنترل همه خيابانهای تهران با دوربين هوشمند خبر داده است.
روزنامه همشهری، از کنترل همه خيابانهای تهران با دوربين هوشمند خبر داده است.

روزنامه کيهان، خبر برکناری معاون سازمان انرژی هسته ای را تاييد کرده اما نوشته که دليل برکناری «محمود جنتيان» بازنشستگی وی بوده است.


اين روزنامه به نقل از يک مقام مسئول در روابط عمومی سازمان انرژی اتمی و بدون ذکر نام وی نوشته که «محمود جنتيان»، معاون اين سازمان و مديرعامل شرکت توليد و توسعه انرژی اتمی ايران دو ماه قبل، بعد از ۳۳ سال خدمت بازنشسته شده است.


کيهان با نام بردن از «احمد فياض بخش» به عنوان جانشين معاون سازمان انرژی اتمی، خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری های روسيه در مورد برکناری جنتيان به دليل مديريت ناصحيح در پروژه نيروگاه هسته ای بوشهر را تکذيب کرده است.



روزنامه کيهان، خبر برکناری معاون سازمان انرژی هسته ای را تاييد کرده اما نوشته که دليل برکناری «محمود جنتيان» بازنشستگی وی بوده است.

روزنامه اعتماد ملی، در يادداشتی به قلم داوود هرميداس باوند با عنوان«توليد بحران در بستر تنش» از منظر حقوق بين الملل به ماجرای بازداشت ۱۵ ملوان انگليسی توسط جمهوری اسلامی پرداخته است.


آقای باوند در اين يادداشت با اشاره به موادی از حقوق دريايی تاکيد کرده که در عرف حقوق بين المللی هرگاه کشتی جنگی يک کشور بيگانه وارد آب های سرزمينی کشوری شده و مقررات کشور ساحلی را رعايت نکند، کشور ساحلی مي تواند درخواست خروج فوری کشتی جنگی را کند.


وی همچنين با اشاره به وضعيت مبهم مرز دريايی ايران و عراق در اروندرود، بازداشت ملوانان انگليسی را نشانه وضعيت تنش قبلی ميان ايران و انگليس دانسته و تاکيد کرده که مصلحت اقتضا مي کند با توجه به شرايط پيرامونی، و حساسيت های ايجاد شده در خصوص اين رخداد، مساله بازداشت ملوانان انگليسی به صورت مسالمت آميز حل و فصل شود تا در پيوند با مشکلات ديگر ايران در عرصه سياست خارجی، از بحراني تر شدن اوضاع جلوگيری شود.


روزنامه همشهری، از کنترل همه خيابانهای تهران با دوربين هوشمند خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، تا پايان سال ۸۶ و با نصب ۳۰۰ دوربين نظارت، پوشش تصويری وضعيت ترافيک شهر تکميل خواهد شد.


مديرعامل شرکت کنترل ترافيک شهرداری تهران با اعلام اين خبر به روزنامه همشهری بر ضرورت تکميل نصب دوربينهای نظارت تصويری در سال ۸۶ تاکيد کرده و گفته است که به شرکت کنترل ترافيک شهرداری تهران اجازه تکميل اين پروژه ها داده شده و تا پايان سال خيابان ها وبزرگراه های تهران تحت پوشش ۳۰۰ دوربين تصويری قرار گيرد.


به نوشته اين روزنامه، با احتساب ۲۰۰ دوربين موجود در سطح تهران تا پايان سال تعداد دوربين های نظارتی در پايتخت به ۵۰۰ دوربين خواهد رسيد.


روزنامه اعتماد، سکوت وزير آموزش و پرورش در قبال بازداشت معلمان تجمع کننده در مقابل مجلس در اواخر اسفند را سوال برانگيز دانسته است.


به نوشته اين روزنامه، بی توجهی مسوولان به خواست عاجزانه خانواده های فرهنگيان بازداشت شده در تجمع روز ۲۳ اسفندماه اين گونه خود را نشان داد که ۱۵ نفر از فعالان رده بالای کانون های صنفی معلمان ايران تا روز هشتم و دهم فروردين ماه سال جاری در بازداشت به سر بردند.


اعتماد با اشاره به وعده های نمايندگان راستگرای مجلس هفتم و رييس جمهوری فعلی از سه سال پيش به معلمان نوشته که «پس از گذشت سه سال از عمر مجلس و قريب دو سال از عمر دولت، روز ۲۳ اسفندماه، بازداشت دسته جمعی معلمان در مقابل خانه ملت گوشه هايی از مهرورزی دولت را به نمايش گذارد.»


روزنامه سرمايه از تاخيردرتوليد خودرو تندر۹۰ خبر داده و نوشته است که راه اندازی توليد خودروی تندر ۹۰ باز هم در ابهام قرار گرفت تا به نظر رسد، کماکان هيچ خودرويی جايگزين «پيکان» نخواهد شد.


به نوشته اين روزنامه، پيش از اين طرح توليد اين خودرو، بارها به دلايل مختلف با تاخير مواجه شد اما به نظر ميرسد، اين بار اعمال تحريم های اقتصادی عليه ايران از يک سو و عدم امضای قرارداد تحويل قطعات فول CKD توسط شرکت رنو پارس از سوی ديگر، توليد انبوه اين خودرو را با تاخير مواجه خواهد کرد.


سرمايه، همچنين از قول کارشناسان اقتصادی نوشته که با اعمال تحريم های اقتصادی عليه ايران فضای بين المللی نيز تا حدودی تغيير يافته و بروز اين تاخير در توليد تندر۹۰ امری طبيعی به نظر مي رسد زيرا قرارداد توليد تندر ۹۰ نيز با توجه به پتانسيل مالی بالايی که دارد تحت تاثير اين تحريم ها قرار گرفته است.


روزنامه کارگزاران خبر داده که واحدهای نساجی سمنان در آستانه تعطيلی قرار گرفته اند .


به نوشته اين روزنامه، برخی از مديران و دست اندرکاران صنعت نساجی در استان سمنان، کمبود نقدينگی، واردات بی رويه پارچه و منسوجات، تعرفه های تعيين شده برای واردات مواد اوليه و فرسودگی دستگاه ها و تجهيزات را ازجمله مشکلات واحدهای نساجی می دانند.


به گفته رستم سعداللهی، مدير انجمن مديران صنايع استان سمنان واحدهای نساجی اين استان با مشکلات زيادی رو به رو هستند، و به دليل کمبود نقدينگی که يکی از اين مشکلات است توان نوسازی کارخانه ها را از دست داده اند.


روزنامه تهران امروز، پيش بينی کارشناسان در مورد سرگردانی دو ميليون مددجوی بهزيستی در صورت واگذاری خدمات حمايتی سازمان بهزيستی به کميته امداد را منعکس کرده است.


اين روزنامه به نقل از مصطفی اقليما، رييس انجمن مددکاران ايران نوشته که تصويب طرح واگذاری خدمات حمايتی بهزيستی به کميته امداد اما توسط مجلس، جز سرگردانی مددجويان ميان دو سازمان بهزيستی و کميته امداد و احتمال تعويق يا نوسان در پرداخت مستمری بيش از دو ميليون مددجوی اين سازمان برای مدت چند ماه نتيجه ديگری نخواهد داشت.


XS
SM
MD
LG