لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه ابرار، از کاهش سه در صدی ازدواج و افزايش ۹ در صدی طلاق در تهران خبر داده است.
روزنامه ابرار، از کاهش سه در صدی ازدواج و افزايش ۹ در صدی طلاق در تهران خبر داده است.


روزنامه همشهری، در يادداشتی با عنوان «برقله کوه» نوشته که با اعلام خبر تکميل چرخه سوخت هسته ای، ايران رسما وارد حوزه کشورهای دارای سوخت هسته ای شده و به اين ترتيب مساله چالش غرب با ايران در تحقق هدف چندين ساله شان مبنی بر ممانعت از ورود ايران به اين حوزه، خود به خود حل شده فرض می شود.


عباس سليمی نمين، نويسنده اين يادداشت،در ادامه نوشته که «امروز ايران همانند کوهنوردی که به قله رسيده باشد، به مقصود خود دست يافته و از اين پس قدرت مانور را در دست دارد و حتی به نگراني هايی که غربي ها ابراز مي کنند پايان دهد.»


وی در خصوص دليل چنين توصيه ای نوشته، چون «از اينجا به بعد تصميم گيرنده ما هستيم و تصميم ما هيچ لطمه ای به منافع ملی نمي زند.»


نويسنده همشهری، خواستار آن شده تا از اين پس دولت با اتخاذ تدبير در عرصه خارجی افکار عمومی را نسبت به پرونده هسته ای قانع کند، و در عرصه داخلی نيز تلاش کند تا مردم و مسئولان را به اهميت موضوع قانع کند.


سليمی نمين تاکيد کرده که به نظر مي رسد اين مساله هنوز برای آحاد ملت به طور کامل باز نشده است .


«فقر در کنار معادن اورانیوم»


روزنامه قدس، نيز همزمان با انتشار اعلام تکميل چرخه سوخت هسته ای توسط محمود احمدی نژاد،


گزارشی با عنوان «فقر در کنار معادن اورانيوم» کشور را منتشر کرده است.


به نوشته اين روزنامه، بخش دلگان از توابع شهرستان ايرانشهر که يکی از معادن اصلی اورانيوم کشور در آن قرار دارد، ۶۰ هزار نفر از محرومترين مردم کشور را در خود جای داده و بسياری از روستاهای آن از آب و برق محروم است.



بخش دلگان از توابع شهرستان ايرانشهر که يکی از معادن اصلی اورانيوم کشور در آن قرار دارد، ۶۰ هزار نفر از محرومترين مردم کشور را در خود جای داده و بسياری از روستاهای آن از آب و برق محروم است. و در اکثر روستاهای آن مردم در خانه های خشتی، گلی و حصيری زندگی می کنند.
روزنامه قدس

به نوشته قدس، در اکثر روستاهای دلگان مردم در خانه های خشتی، گلی و حصيری زندگی می کنند.


بازداشت یک روزنامه نگار دیگر


روزنامه اعتماد ملی، از بازداشت ابوالفضل عابدينی، روزنامه نگار در اهواز خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، آقای عابدينی که پيش از اين نيز به اتهام نشر اکاذيب، تشويش اذهان عمومی، اهانت به سفير انگلستان، اهانت به مسوولان نظام، و طراحی وبسايت های مخالف حاکميت به مدت پنج ماه در بازداشت به سر برده بود، در روزهای اخير مجددا توسط وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شده است.


روزنامه ابرار، از کاهش سه در صدی ازدواج و افزايش ۹ در صدی طلاق در تهران خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از مديرکل ثبت احوال استان تهران نوشته که در سال۸۵، ۱۱۴ هزار و ۹۰۰ رويداد ازدواج رخ داده که اين تعداد نسبت به ۱۱۸ هزار و۵۵۲ واقعه ازدواج در سال ۸۴، سه درصد کاهش داشته است.


وی همچنين گفته که تعداد واقعه طلاق در سال ۸۵ به رکورد ۲۴ هزار و ۶۶۴ مورد رسيده و نسبت به ۲۲ هزار و ۴۹۳ واقعه طلاق سال ۸۴ ، نه درصد افزايش داشته است.


بلامانع اعلام شدن آبگیری سد سیوند


روزنامه تهران امروز، سخنان ريس سازمان ميراث فرهنگی در خصوص بلا مانع بودن آبگيری سد سیوند را منتشر کرده است.


به رغم اعتراض قريب به اتفاق دوستداران ميراث فرهنگی نسبت به از بين رفتن آثار برجای مانده از ايران باستان، اين روزنامه از قول اسفنديار رحيم مشایی نوشته که « آبگيری سد سيوند از نظر من بلامانع است و ادامه کاوش ها در تنگه بلاغی ضرورتی ندارد.»


معاون رييس جمهوری اسلامی و رييس سازمان ميراث فرهنگی تاکيد کرده که برای ساخت سد سيوند ۸۰ ميليارد تومان هزينه شده و به خاطر ارزش اقتصادی آبگيری شود.


به نوشته تهران امروز، مشایی با اعلام اينکه وزارت نيرو هر وقت که بخواهد مي تواند آبگيری سيوند را آغاز کند، گفته تا شهريور ماه آب چندانی پشت سد جمع نمي شود.


وی درعين حال در خصوص احتمال وارد شدن آسيب به مقبره کوروش نيز گفته که مطالعات در اين مورد آغاز شده است.


اجرای قانون ساماندهی مد


روزنامه حيات نو اقتصادی، از تشکيل کميته اجرايی قانون ساماندهی مد و لباس خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، فاطمه آليا، عضو کميسيون فرهنگی مجلس هفتم ضمن اعلام اين خبر گفته که «طرح ساماندهی مد و لباس که سال گذشته مطرح شد، مراحل تصويب و ابلاغ خود را گذرانده و هم اکنون زمان اجرای آن است.»


به گفته اين عضو اکثريت مجلس، در جلسه روز يکشنبه کميسيون فرهنگی مجلس هفتم با وزارت ارشاد اسلامی، اعضای اين کميته معرفی شده اند.


روزنامه جمهوری اسلامی، از برگشت خوردن شش هزار تن ميگو صادر شده به اروپا خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، عدم ارسال به موقع تاييديه داروهای ميگو به اتحاديه اروپا باعث برگشت شش هزار تن ميگو از اروپا به ایران شده است.


اين روزنامه همچنين به نقل از مدير روابط عمومی بين الملل سازمان شيلات ايران نوشته که از شش هزار تن ميگوی برگشتی به ايران سه هزار و ۵۰۰ تن مجددا به اروپا صادر شده و باقی مانده آن نيز در شبکه توزيع مصرف کارکنان دولت و نمايشگاه های شيلات استان ها عرضه شده است.


نگرانی نمایندگان مجلس از رای نیاوردن


روزنامه اعتماد، از جلسه محرمانه برای تعيين تکليف بنزين خبر داده و نوشته که تعدادی از نمايندگان شاخص اصولگرای مجلس هفتم با تشکيل جلسه ای محرمانه به بررسی آثار و تبعات سياسی افزايش قيمت يا کوپنی کردن بنزين پرداخته اند.


به نوشته اين روزنامه، در اين جلسه عنوان شده است از آنجا که امسال انتخابات مجلس هشتم برگزار می شود و نمايندگان فعلی به رای مردم نياز دارند، گذراندن هر نوع مصوبه ای درباره افزايش يکباره قيمت بنزين يا کوپنی کردن بنزين تبعات سياسی سنگينی را برای اصولگرايان بر جای می گذارد و باعث رويگردانی رای دهندگان از آنها می شود.


«اعدام مامور پلیس به خاطر مواد مخدر»


و در آخر، پس از چند روز ابهام در خصوص علت اعدام دو مامور نيروی انتظامی در خراسان رضوی، روزنامه کيهان، خبر داده که يکی از اين ماموران به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر اعدام شده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد مهدی محمدی فر، معاون حقوقی و پارلمانی نيروی انتظامی، در خصوص جرم دو مامور نيروی انتظامی که فرمانده نيروی انتظامی خبر اعدام آنها را بدون توضيح اعلام کرده بود، گفته که اين دو نفر درجه دار بودند و «جرم يکی از آنها در ارتباط با مواد مخدر و معاونت در نقل و انتقال مواد مخدر بوده و از جرم ديگری اطلاع دقيقی ندارد.»


XS
SM
MD
LG