لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۷

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران



روزنامه اعتماد، خبر داده که به دنبال توهين معاون استاندار زنجان به خبرنگاران، خانه مطبوعات استان زنجان خواستار عذرخواهی رسمی در اين خصوص شده است.


به نوشته اين روزنامه، معاون استاندار زنجان در حضور خبرنگاران آنها را «حيوانات موذی» ناميده است.


اعتماد همچنين از قول جلال حسينی، نماينده زنجان در مجلس شورای اسلامی نوشته که در جلسه علنی آينده مجلس در اعتراض به چنين توهينی از وزير ارشاد سئوال می کند.


اين نماينده مجلس توهين معاون استاندار زنجان به خبرنگاران را اهانت به فرهنگ استان و کشور دانسته و گفته که برخی مسوولان نمی خواهند فضای گل آلود، کم کاری ها و سوءمديريت ها توسط مطبوعات شفاف سازی و به تصوير کشيده شود.


روزنامه اعتماد ملی، سرمقاله خود را به سفر معاون ریيس جمهوری آمريکا به خاورميانه و احتمال صدور قطعنامه ای ديگر عليه جمهوری اسلامی در شورای امنيت سازمان ملل ختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، در حالی که مهلت قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنيت در حال انقضا است، دور جديدی از فشارهای سياسی و ديپلماتيک عليه ايران آغاز شده است.


اعتماد ملی نوشته که «مکانيسم تضمين قطعنامه قبلی در شورای امنيت به صورت خودکار عمل خواهد کرد و بدون تلاش های مضاعف آمريکا، اجماع جديدی عليه ايران شکل گرفته و دامنه تحريم ها گسترش خواهد يافت.»


اعتماد ملی، سفر ديک چنی را نشانه افزايش فشارها بر حکومت ايران تلقی کرده و نوشته که «بايد منتظر استراتژی جديد مقامات ايرانی جهت مقابله با قطعنامه جديد شد.»


روزنامه تهران امروز نوشته که «يک هفته مانده به اجرای سهميه بندی بنزين اظهارات متناقض مقامات دولتی در اين خصوص مردم را با بلاتکليفی مواجه کرده است.»


به نوشته اين روزنامه، «مسوولان هنوز هم بر اجرايی بودن طرح کارت هوشمند و سهميه بندی بنزين تاکيد مي کنند اما شواهد حکايت از چيز ديگری دارد. بسياری از مردم سردرگم اند، گفته مي شود که حدود دو ميليون نفر کارت هوشمندشان را دريافت نکرده اند و جايگاه داران از اين شرايط ناراضي اند.»


تهران امروز، در خبری ديگر از ظهور «ماموران قلابی کارت هوشمند سوخت و سوء استفاده از موقعيت شغلی» در اين مورد خبر داده است.


روزنامه خراسان از ابهام در راه اندازی نيروگاه هسته ای بوشهر خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در حالی که در پی سفر مقام های جمهوری اسلامی به روسيه برخی اخبار حاکی از توافق ايران و روسيه در باره راه اندازی نيروگاه بوشهر بود شرکت روس سازنده نيروگاه اتمی بوشهر بار ديگر اعلام کرده که عدم پرداخت پول کافی از سوی ايران، روند تکميل و آينده نيروگاه را در ابهام قرار داده و نمی توان زمان مشخصی برای بهره برداری آن تعيين کرد .


روزنامه رسالت خبر داده که شورای نگهبان طرح استانی شدن انتخابات مجلس را رد کرده است.


به نوشته اين روزنامه، طرح انتخاب نمايندگان مجلس از هر استان به جای هر شهر را که اخيرا به تصويب مجلس رسيد را مغاير قانون اساسی تشخيص داده است .


روزنامه قدس، واکنش بسيج به کمپين يک ميليون امضا برای تغيير «قوانين زن ستيز» را منعکس کرده و اقدام فعالان حقوق زن در ايران را «ترويج بی حجابی» خوانده است.


به نوشته اين روزنامه، مسئول معاونت بسيج خواهران گفته است: «مدتی است که در داخل کشور بعضی از عناصر دشمن، مجموعه های زيادی برای ترويج فرهنگ بی حجابی تلاش می کنند.»


قدس به نقل از اين فرمانده بسيج نوشته که «امروز می خواهند يک ميليون امضا برای داشتن حجاب اجباری از بين دختران و زنان ايرانی جمع کنند و در مجامع بين المللی با اين سند جعلی بر خلاف دستور دين مبين اسلام بی حجابی را در جامعه ترويج کنند اما بسيج خواهران اولين مدافع حجاب اسلامی بوده و در مقابل اين حرکت کينه توزانه دشمنان می ايستد.»


کمپين يک ميليون امضاء از سوی فعالان حقوق زنان به منظور ارائه به مجلس برای وضع قوانين برابر برای زنان در ايران تلاش می کند.


روزنامه جام جم، خبر آزادی هفت تن از معلمان بازداشت شده با سپردن وثيقه يا کفالت را منتشر کرده اما به نقل از معاون امنيت دادستانی تهران نوشته که هشت دانشجوی دانشگاه امير کبير در جريان حوادث اخير اين دانشگاه بازداشت شده اند.


به نوشته روزنامه های روز یکشنبه ايران، روزنامه هم ميهن به مدير مسئولی غلامحسين کرباسچی با گذشت هفت سال از توقيف موقت آن و پس از تبرئه در دادگاه از روز يک شنبه بار ديگر انتشار خود را از سر می گيرد.


روزنامه شرق نيز هشت ماه بعد از توقيف موقت و تبرئه از اتهامات وارده در دادگاه، از روز دوشنبه با مدير مسئولی مهدی رحمانيان منتشر خواهد شد.


XS
SM
MD
LG