لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۱

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه شرق، از ارجاع پرونده هاله اسفندياری به بازپرسی ويژه امنيت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد سيف زاده، يکی از وکلای مدافع هاله اسفندياری از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۱۴ بازپرسی ويژه امنيت خبر داده و گفته که بازپرس پرونده از دريافت لايحه وکلا خوداری کرده است.


شرق از قول آقای سيف زاده نوشته که پس از مراجعه مادر هاله اسفندياری، وی به همراه شيرين عبادی و عبدالفتاح سلطانی وکالت خانم اسفندياری را برعهده گرفته اند.


اين عضو کانون مدافعان حقوق بشر ايران با بيان اين که از نوع قرار صادره برای هاله اسفندياری بی اطلاع است، گفته که «در صورت صدور قرار، حاضريم اقدامات لازم را برای تامين قرار انجام دهيم.»


روزنامه اعتماد ملی نوشته که «يک روزنامه نگار به خاطر انتشار مقاله ای درباره جناح موسوم به اصول گرايان در ياسوج زندانی شده است.»


به نوشته اين روزنامه، کرم‏الله محمدی‏خواه، نويسنده مطلبی تحت عنوان «فرصت‏طلبی و فرصت‏سوزی در جناح راست» در نشريه «عصر روشنگری» يکشنبه گذشته بازداشت شده و اکنون در زندان مرکزی اين شهر به سر می‏برد.


اعتماد ملی نوشته که آقای محمدی‏خواه که عضو شورای تحقيقات و پژوهش آموزش و پرورش کهگيلويه و بويراحمد است، در اين مطلب به نقد درون ‏گفتمانی اصول گرايان پرداخته و با نقد صريح اين جريان فکری، پيشنهايی را برای اتحاد آنها ارائه داده بود.


اين روزنامه همچنين به نقل از همکاران اين روزنامه نگار بازداشت شده، نوشته که وی پيش از اين با جريان اصولگرايان ارتباط داشته اما از آنها جدا شده بود.


روزنامه اعتماد در گزارشی از واکنش معلمان به ابقای وزير آموزش و پرورش نوشته است که «جامعه معلمان و فرهنگيان که به گفته رییس جمهوری بايد نيرو های اصلی برای اصلاح امور باشند اعتقاد دارند که ابقای وزير در مقام خود بی اعتنايی به نظر و رای معلمان است.»



انتظار ما اين بود که بعد از برکناری وزير کنونی و تغييرات حاصل از آن تحرک و نشاط دوباره ای در جامعه فرهنگيان به وجود بيايد اما ابقای فرشيدی و استمرار مديريت وی در آموزش و پرورش موجب افزايش سرخوردگی معلمان و بی اعتمادی شان نسبت به نمايندگان مجلس می شود و اين امر تبعات خاص خودش را خواهد داشت.
یک عضو کانون صنفی معلمان

اين روزنامه به نقل از بهشتی لنگرودی، يکی از اعضای کانون صنفی معلمان ايران نوشته که « انتظار ما اين بود که بعد از برکناری وزير کنونی و تغييرات حاصل از آن تحرک و نشاط دوباره ای در جامعه فرهنگيان به وجود بيايد اما ابقای فرشيدی و استمرار مديريت وی در آموزش و پرورش موجب افزايش سرخوردگی معلمان و بی اعتمادی شان نسبت به نمايندگان مجلس می شود و اين امر تبعات خاص خودش را خواهد داشت.»


روزنامه ايران از«بهانه روس ها برای تاخير در ساخت نيروگاه بوشهر» خبر داده و نوشته که «الکساندر لوسيوکوف، معاون وزير امور خارجه روسيه گفته است که در مسکو آمادگی سياسی و تصميم برای اجرای واحد اول نيروگاه اتمی بوشهر وجود دارد اما فاکتورهای دشواری هم هستند که ساخت آن را به تعويق می اندازند.»


ايران از قول آقای لوسيوکوف نوشته است: «برخی از کشورها با در نظر گرفتن تحريم ها از سوی شورای امنيت، صادرات تجهيزات برای نيروگاه اتمی بوشهر را يا به تاخير می اندازند و يا از تحویل آن خودداری می کنند و به همين خاطر اجرای نيرگاه اتمی بوشهر به تعويق افتاده است. »


روزنامه کيهان، خبر داده که درپی فراخوانی مقامات یمن، سفير این کشور ايران را ترک کرده است.


به نوشته اين روزنامه، جمال السلال، سفير يمن درايران، درپی تصميم مقامات اين کشور برای اعتراض به آنچه حمايت مادی و معنوی ايرانی ها ازشيعيان يمن خوانده شده، تهران را به مقصد صنعا ترک کرده است .


روزنامه همشهری، خبر داده که «لباس ها شناسنامه مي گيرند.»


به نوشته اين روزنامه، فروشندگان پوشاک در سراسر کشور فقط تا ابتدای تابستان مهلت دارند تا کالاهای فاقد برچسب خود را يا بفروشند يا مرجوع کنند.


همشهری به نقل از رییس اماکن نيروی انتظامی نوشته که از ابتدای تيرماه امسال بنابر اعلام قبلی به اتحاديه ها و اصناف کشور، تمام پوشاک بدون برند و برچسب اتحاديه جمع آوری مي شوند.


روزنامه رسالت، از اجرای طرحی ديگر از سوی نيروی انتظامی تحت عنوان «دستگيری اراذل و اوباش» خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از فرمانده نيروی انتظامی تهران نوشته که «در اولين شب طرح دستگيری اراذل و اوباش تهران، تا ساعت سه نيمه شب چهارشنبه، ۵۲ نفر از اراذل و اوباش دستگيرشدند.


اين مقام انتظامی گفته است: درطرح برخورد با اراذل و اوباش سه موضوع برخورد با اراذل و اوباش بسيار شرور وخطرناک، افرادی که نوچه های اين افراد هستند و افرادی که برای مردم ايجاد مزاحمت مي کنند وجود دارد.


XS
SM
MD
LG