لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۴

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


مذاکره روز دوشنبه نمايندگان ايران و آمريکا عناوين گزارش های روزنامه های امروز تهران را به خود اختصاص داده است.


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در همين خصوص در صفحه اول خود از آغاز رسمی مذاکره با آمريکا خبر داده است.


اين روزنامه همپنين از قول محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، نوشته که «قدرت های بزرگ بهتر است در مواجه با حکومت ايران، دوستی را به جای صف آرائی برگزينند.»


روزنامه اعتماد ملی تيتر «ورود به قلعه متروک مذاکره ايران و آمريکا» برگزيده و نوشته است: «در يک سوی ميز مذاکره رايان کروکر سفير آمريکا در بغداد مي نشيند و در سوی ديگرش حسن کاظمي قمی سفير ايران در عراق که در کنارش حسين اميرعبداللهيان، رییس ستاد ويژه عراق در وزارت امور خارجه و دو مترجم ايرانی مي نشينند.»


روزنامه کيهان، مذاکره با آمريکا را دادن هشدار تعبير کرده و نوشته که در مذاکره امروز نمايندگان جمهوری اسلامی به آمريکا هشدار می دهند .


روزنامه همشهری خبر داده است که « ر ییس جمهوری در نامه ای به وزير امور اقتصاد و دارايی و رییس کل بانک مرکزی کاهش نرخ سود تمام بانکها به ۱۲درصد را ابلاغ کرد و خواستار تبعيت کامل بانک های خصوصی از اين دستور شد.»


اين روزنامه نوشته که اين دستور در پاسخ به نامه رییس کل بانک مرکزی به پيوست تصميم شورای پول و اعتبار در خصوص سود تسهيلات بانکی که نظری مخالف محمود احمدی نژاد داشتند، صادر شده است.


روزنامه اعتماد ملی، از کشف بمب در شيراز خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، يک بمب نسبتا قوی در ساختمان اداره منابع طبيعی شيراز کشف و خنثی شده است.


اعتماد ملی نوشته که اين بمب چند روز پيش و در پی تلفن فردی ناشناس که تهديد به بمبگذاری کرده بود، در ساختمان اداره منابع طبيعی شيراز در ساعت اداری توسط تيم های پليس و سپاه کشف و خنثی شد.


روزنامه حيات نو اقتصادی، خبر سقوط يک دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی از بام خوابگاه را مورد توجه قرار داده و نوشته که اين دانشجو جان باخته است.


روزنامه همبستگی، به نقل از محمد علی ابطحی، معاون رییس جمهوری سابق ایران خبر داده که «محمد خاتمی نامزد انتخابات آينده رياست جمهوری ايران خواهد بود.»

اين روزنامه، به نقل از مدير امور خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ايران نوشته که اين دانشجوی سال آخر، صبح روز جمعه در پی سقوط از بامخوابگاه درگذشته و علت سقوط وی در دست بررسی است.


روزنامه اعتماد از بازداشت يک روزنامه نگار در زنجان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، سعيد متين پور روزنامه نگار همراه با همسر خود در يکی از خيابان های زنجان بازداشت شد و ماموران، وی را روانه بازداشتگاه کردند. سپس همراه با همسرش به منزل مسکونی او مراجعه کرده و اقدام به تفتيش کرده اند.


اعتماد نوشته که آنها همچنين کامپيوتر، کتاب ها و برخی ديگر از لوازم وی را با خود برده اند .


روزنامه رسالت خبر داده که تصادفات، سالانه هفت هزارميليارد تومان خسارت به کشوروارد مي کند.


به نوشته اين روزنامه، فرمانده نيروی انتظامی گفته که سالانه شش تا هفت هزارميليارد تومان بر اثر وقوع تصادفات خسارت وارد مي شود و اگر حتی يک درصد از آن کم شود، ميزان خسارات به ۶۰ تا ۷۰ ميليارد تومان کاهش می يابد .


روزنامه همبستگی، به نقل از محمد علی ابطحی، معاون رییس جمهوری سابق ایران خبر داده که «محمد خاتمی نامزد انتخابات آينده رياست جمهوری ايران خواهد بود.»


به نوشته اين روزنامه، ابطحی در دانشگاه مفيد قم اعلام کرده که خاتمی تاکنون کانديدا شدن خود را برای انتخابات رياست جمهوری دوره بعد نفی نکرده اما چون حضور وی در صحنه ضروری است، او نامزد گروه های اصلاح طلب می شود .


روزنامه جمهوری اسلامی تعداد افرادی را که در طرح مبارزه با اراذل دستگير شده اند در تهران ۳۵۰۰ نفر اعلام کرده است.


به نوشته اين روزنامه، حسين ذوالفقاری، جانشين فرمانده نيروی انتظامی همچنين گفته که در يک ماه اخير ۱۶۰ هزار تبعه خارجی غيرمجاز بازداشت شده اند.


XS
SM
MD
LG