لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

بررسی روزنامه های صبح یکشنبه ایران


روزنامه کيهان خبر داده که ماموران نيروی انتظامی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه بعدازظهر روز شنبه، دوم تير ماه ۸۶ با حضور در ورودی پارک ملت اقدام به پاکسازی اين پارک کرده اند.


اين روزنامه، اين اقدام را آغاز مرحله جديدی از طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی عنوان کرده و نوشته اين مرحله به پاکسازی تفرجگاه ها و پياده روها مربوط می شود.


کيهان در خبر ديگر ی به نقل از نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران نوشته که « سپاه از نيروی انتظامی در اجرای طرح امنيت اجتماعی حمايت می کند. »


روزنامه اعتماد ملی در گزارشی از وضعيت دانشجويان ستاره دار، نوشته که محروميت ستاره دارها همچنان ادامه دارد.


به نوشته اين روزنامه ، « تعداد دانشجويان ستاره دار نسبت به سال گذشته افزايش يافته و به ۵۸ تن رسيده که در ميان آنان تعدادی معلم و فرزند يکی از دراويش گنابادی نيز ديده می شود. »


روزنامه هم ميهن، انتقاد مير حسين موسوی ، آخرين نخست وزير نظام سياسی ايران از اوضاع اقتصاد کشور را مورد توجه قرار داده است که به شدت « از دور شدن مقامات کشور از اهداف اوليه انقلاب و گسترش فقر در ايران » انتقاد کرده است.

اعتماد ملی در عين حال از قول شهريار مشيری،نماينده بندر عباس که پيگير مشکل محروميت از تحصيل دانشجويان است نوشتهاست: «مسوولان وزارت علوم مدام به مشکلات گزينشی اين دانشجويان اشاره ميکردند و فعاليت دانشجويی و يا نشريات دانشجويی را از مصاديق آن ميدانستند.»


اين نماينده مجلس گفته است: « اين توضيحات برای محروم کردن دانشجويان از ادامه تحصيل در مقطع بالاتر قانع کننده نيست . »


روزنامه هم ميهن، انتقاد مير حسين موسوی ، آخرين نخست وزير نظام سياسی ايران از اوضاع اقتصاد کشور را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، موسوی به شدت « از دور شدن مقامات کشور از اهداف اوليه انقلاب و گسترش فقر در ايران » انتقاد کرده است.


هم ميهن با اشاره به سکوت چندين ساله نخست وزير دوران جنگ نوشته است: « آيا ميرحسين موسوی دوباره به صحنه اصلی سياست ايران بازگشته و از حاشيه خارج خواهد شد.»


روزنامه جمهوری اسلامی، در ستون جهت اطلاع خبر داده که « طی يک درگيری با گروه مسلح جندالله ، برادر عبدالمالک ريگی کشته شده و خود وی نيز زخمی شده است.»


اين روزنامه نوشته است: «ظاهرا دولت پاکستان نيز در اين درگيری نقش داشته» و چند تن از اعضای اين گروه مسلح توسط دولت پاکستان دستگير شده و تعدادی نيز کشته و زخمی شدند.


روزنامه ايران از پايان دوره ماموريت مح م د جواد ظريف در سازمان ملل خبر داده است وبه نوشته اين روزنامه، دوران مسئوليت ن ماينده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد پايان يافته و ا و در پايان دوران تصدی خود با بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل ديدار خداحافظی برگزار می کند.


روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان«نگرانی انتخاباتی» خبر داده که « مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته ميزبان حدود ۴۰ تن از نمايندگان سابق مجلس اصلاح طلب ششم بود که به ابتکار بهزاد نبوی ديداری را با هاشمی رفسنجانی به عمل آوردند.»


به نوشته اين روزنامه، در اين ديدار سه نفر از نمايندگان سابق مجلس به بيان دغدغه های خود درباره انتخابات مجلس هشتم، پرونده هسته ا ی و اوضاع جاری کشور پرداختند.


اعتماد اين ديدار را يکی از بی سابقه ترين ديدارهای اصلاح طلبان با هاشمی رفسنجانی ارزيابی کرده است.


روزنامه شرق از حضور خانواده های بازداشت شدگان اميرکبير مقابل دادسرای انقلاب خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، خانواده های هشت دانشجوی بازداشت شده دانشگاه اميرکبير مقابل دادسرای انقلاب حضور يافتند و نامه هايی را برای انجام ملاقات با فرزندانشان ارائه کردند.


شرق به نقل از خواهر عباس حکيم زاده ، از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميرکبير نوشته است: «از صبح ديروز مقابل دادسرا حاضر شديم و می خواستيم با قاضی پرونده و معاونت امنيت دادسرا ديدار کنيم اما متاسفانه ديدار انجام نشد.»


وی در خصوص محتوای نامه ها نيز گفته است: «نامه های خانواده های دانشجويان برای درخواست ملاقات با آنها به همراه نامه خانواده ها به رئيس قوه قضائيه و ستاد حقوق شهروندی را به دادسرا ارائه کرديم.»


XS
SM
MD
LG